Inlägg från: Annastanna |Visa alla inlägg
  • Annastanna

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Tack alla snälla! Det värmer!

Jag går in här och läser för att försöka tänka på annat, och hoppas på fler goda nyheter inom kort :)

• Annastanna
    Diamant skrev 2014-09-29 23:20:40 följande:

Tack! :) 

Jag åkte till Chili (inredningsbutiken) och köpte en hjärtformad tavla där det står "Världens bästa pappa" på och slog in som ett paket. 

Han är van vid att jag ger små paket lite då och då så det var inget konstigt, smusslade igång mobilkameran och filmade hans reaktion utan att han såg det. 

Han kollade på tavlan, läste högt vad det stod sen tog det några sekunder och så sa han "Va? Är du GRAVID?" 

När jag sa ja blev han jätteförvånad för det var inte svaret han väntade sig och då blev han JÄTTEglad! :) 

Han förstår också att det är stora risker såhär tidigt och vi ska försöka att inte ta ut något i förskott förrän den värsta tiden är över och vi kan lita på att vi får behålla barnet. 

Jag beklagar sorgen Annastanna :( Stor kram! 

Å va roligt att läsa! Hoppas verkligen att allt går bra! Det känns ju som en stor del av hela grejen, en del att själv se plusset och sen att få berätta det för sin partner och se hans reaktion :)
  • Annastanna
    Diamant skrev 2014-10-01 05:01:15 följande:

Ja precis, och det kändes som en EEEEEVIGHET innan han kom hem från jobbet! Det var skönt att få berätta det för NÅGON, hade nog blivit galen annars, tur att denna fina stödgrupp finns  

Precis så är det :) tack för fina kramen!

Inte många karlar som jag tror skulle stå ut med allt velande, funderande och spekulerande ;)
  • Annastanna
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 21:01:05 följande:

Jag har plussat! Jag var ju helt säker på att det inte hade funkat den här gången, men tydligen gjorde det det.

Stort grattis!
  • Annastanna

Idag firar jag och mannen 10 år tillsammans. Funderar på vart tiden har tagit vägen egentligen..

Har bim samma dag som vi åker till Italien nästa vecka om appen stämmer. Får ju utgå från den eftersom jag bara haft en mens sen pillerstopp. Men på sista tiden har jag blivit lite fundersam, tänk om det var en nidis? Tycker att den var så kort plus att blodet var brunare än vad det brukar vara vid mina tidigare mens... Vad tror ni? Har sån dålig koll på nidblödningar och hittar inga bra svar när jag googlar.

• Annastanna

Grattis Milie!!

Oktober verkligen vara månaden där det händer! Hoppas att fler plus rullar in under månaden :)

Milie skrev 2014-10-08 06:38:11 följande:
     BIM-lista 

5/10 SC 2014 3:e försöket

8/10 hulda83, första försöket9-10/10 Ammela, 3:dje försöket

10/10 unni 4:e försöket

11/10 Solsken8212/10 joss82, 6:e försöket 

12-13/10 Solros 10:e försöket

15/10 Annastanna, 1:a försöket

27/10 Karimag 4:e försöket
    28/10 Ellonbellon,17 försöket 

1/11 sofi1981, 2:a försöket

3/11 Ronja111Leonas, 1:a försöketPlussat Oktober Diamant 8:e försöket Fjällsippa, 6:e försöket

Lisen84, 2:a försöket

Trestobbs, 6:e försöket

Sserena86, 7:e försöket

Milie, 7:e försöket

Wiho! Jag har äntligen plussat! Är så sjukt glad så jag vet inte var jag ska ta vägen!
  • Annastanna

Var ett tag sedan jag var inne här nu. Eftersom jag vet att vi missade äl förra månaden pga min systers begravning har jag tänkt att det har varit lika bra att försöka tänka på annat.

Förra veckan var vi på semester på en resa som var planerad sedan tidigare, självklart kom mensen då. Visste ju att den skulle komma då om mensen blev regelbunden efter förra mensen som var den första efter pillerstoppet. Det kan man sakna med p-piller, då jag inte hade några blödningar alls med dom.

Men då borde det vara äl nu i veckan så får försöka så mycket vi kan. Skulle ju så görna vilja bli gravid igår så man hade kunnat få komma med lite roliga nyheter vid jul. Skulle så gärna vilja få en liten tjej som jag kan döpa efter min syster.. Faan vad jag saknar henne :(

• Annastanna

Tack! Beklagar din sorg med! :( visst är det hemskt, det var ju inte så det skulle bli...

Därför känns det just som man vill att namnet ska leva vidare och för att barnet på så sätt ska kunna bli nyfiket på och lära sig vart namnet kommer ifrån och vem hon var.

grodansmamma skrev 2014-10-26 19:06:18 följande:

Beklagar att du mist din syster! :( jqg miste min pappa för några månader sen så kan relatera någorlunda till hur du mår, hemskt att mista sina nära och kära alldeles för tidigt!

Jag har ungefär samma tanke, skulle jag få en pojke kommer jag ge något av namnen efter pappa.

• Annastanna
    grodansmamma skrev 2014-10-26 20:38:05 följande:

Ja, hemskt! Jävla cancer :(

Ja, vill gärna föra pappas namn vidare, tror han skulle blivit glad då!

Det tror jag med även om jag inte känner honom. Tror min syster också skulle bli glad, samt alla andra i familjen :)
  • Annastanna
    elilou skrev 2014-10-27 07:25:44 följande:

Men fy så hemskt o förlora familj sådär, för er båda grodansmamma o Annastanna. Jag beklagar sorgen :(

Hoppas verkligen ni o alla andra som drömmer får sina efterlängtade plus! Jag har bim på lördag men mina symtom inför mens är oftast desamma som vid graviditet (illamående o molande värk etc). Vi får väl se om det blev ngt denna månad! :) Puss på er!

Tack snälla! Det värmer!

Känns som att jag får en extra morot med det här ändå, samtidigt som det är jobbigt. Funderar på att börja med äl-tester. Vilka är bäst enligt era erfarenheter?
  • Annastanna
    Leonas skrev 2014-10-27 21:07:32 följande:

Det kan vara så tungt att förlora någon som står en nära, huvva. Min pappa dog också alldeles för tidigt och saknaden är enorm. Det har ändock blivit lättare att acceptera och förhålla sig till med åren. Kramar till er <3

Jag mår så förbenat illa och magen den värker. Huvudvärken är bättre, men så har jag fått nervryck i högra ögonlocket istället.. Alltså? Bim 3nov.....

Tack snälla! Låter bra det, känns skönt att höra det från någon annan som har förlorat folk för tidigt.
  • Annastanna
    emzerus skrev 2014-10-28 19:24:34 följande:

Igår kväll bim -5 så testade jag och fick detta resultat...visst är det ändå ett svagt plus? :)

Grattis grattis! Hoppas på fler plus i tråden :)
  • Annastanna

Jag har bim 16/11, vilket då blir andra försöket. Tänker att om mensen kommer då, så har den blivit regelbunden iaf, så då ska jag testa med äl-stickor :)

• Annastanna

Jag tror att jag har hintat lite till min man om alkoholen. Sa dock mer att "vet inte om du märkt det men jag försöker inte dricka så mycket alkohol, inte det bästa när man försöker skaffa barn ;)" dock är inte jag någon stordrickare så det är ingen större skillnad egentligen :)

Fick mens på dag 30 förra gången, och idag är det dag 30 och ingen mens i sikte. Har dock bara en period som jag kan på efter att mensen startade efter pillerstoppet så vet ju inte om den blev regelbunden på en gång.. Men har haft lite molande värk, likt mensvärk, samt lite lite känsligare bröstvårtor under en dryg vecka och hade lite hugg i sidan förra veckan... Vet dock inte om det är något, vågar inte riktigt tro på det utan tänker mest att det sitter i huvudet. Tänker vänta några dagar till och se vad som händer :)

• Annastanna

Hej på er! Imorse kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att testa. Trodde att jag borde ha haft bim i helgen och när mensen aldrig kom trots mensvärk så var jag tvungen att testa :) å det blev plus!!

Nu ska jag bara komma på hur jag ska berätta det för mannen :)

hoppas att det är eran tur snart!

[img=/gallery/image/5226611/full_600/php4LnJld62014.jpg

• Annastanna
    vinterros skrev 2014-11-20 17:27:17 följande:

Annastanna --> stor grattis!!!! Hur länge har ni försökt? Gjorde ni något "annorlunda" denna månad?

Tack snälla! Och tack alla andra :) har precis berättat för mannen och han blev så glad :)

Slutade med p-piller i juli, haft mens två gånger, räknar det dock som andra försöket eftersom jag inte visste när äl och mens skulle sätta igång första gången så då levde vi bara på som vanligt.

Det enda som jag vet kan var skillnaden är att jag har blivit duktigare på att ta mina vitamintabletter, har ätit vanliga Apotketes kvinna som bla ska bidra till normal fertilitet. Använde ingen temp eller äl-test då jag inte ville stressa upp mig, så har bara gått på kalender och hade sex tre dagar av de 5 dagar då vi misstänkte äl. Men vi hade haft uppehåll på några dagar innan, så kanske hade mannen samlat på sig ordentligt med underlag :)

Håller tummarna stenhårt för fler plus under november och december.

Ifall att ni letar symptom kan jag säga att mina är mensverk som kommer och går plus känsligare bröstvårtor. Funderar också på om jag kanske kände när ägget fäste, för jag kände något lite krampaktigt i sidan av magen för två veckor sedan. Har inte sett några nidblödningar.

Kram på er!
  • Annastanna
    grodansmamma skrev 2014-11-21 18:29:15 följande:

Ja det känns jättebra att jag kunde göra försök denna månad med, blev deasutom 2 försök nu :) så nu är det den lååånga väntan till bim...

En fråga, har säkert frågat det förut med, men hur tidigt kan man börja testa? Jag har 0 tålamod och vill veta helst NU om det tagit sig! Haha

Håller tummarna för att det tar sig :)
  • Annastanna

Uppdaterar mig själv i listan här, blir dock inte ligga snygg eftersom jag inte sitter vid datorn. Men någon av er kanske kan fixa till det :)

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

27/10 Karimag, 4:e försöket

1/11 sofi1981, 2:a försöket

3/11 Ronja111

4/11 Lotta1985, 7:e försöket

12/11 joss82, 7:e försöket

16/11 Lavelii, 4:e försöket (1:a efter MA)

18/11 Solsken82

19/11 heyorange

1/12 vinterros, 2:a försöket

2/12 ammela, 5:e försöket

4/12 Sserena86, 9:e försöket

3/12 grodansmamma, 3:e försöket

9/12 SC2014, 5:e försöket

9/12 Leonas, 3:e försöket

11/12 Solros, 11:e försöket

16/12 Linda086, 3:e försöket

Lisen84

mikamon