• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Sserena86
    joss82 skrev 2014-08-11 08:31:03 följande:

Hur går det för dig? Mens? Plus? Inget av det?

Här är mensen igång för fullt så nu laddar jag upp för nästa försök. Känner att hoppet återvänt en aning efter en periods uppgivenhet.

Jag hade spottings igår som jag alltid har dagen innan mens.. Så jg blev jätteledsen och uppgiven och berättade för mannen att det inte gick denna gången heller och sen satt vi och deppade en stund. Men sen så blev det måndag och nu har snart hela dagen gått utan att mensen har kommit. Bara en ytterst liten ljusbrun flytning. Min första mensdag brukar annars vara typ som ett Niagarafall. Men jag vågar inte börja hoppas än.. Min mens var en dag sen förra månaden också men då hade jag inte koll på min lutealfas, så denna månaden har jag utgått från att min lutealfas borde vara lika lång som förra månaden och då borde jag fått mensen idag. Jaja, jag och mannen har bestämt att vi ska göra ett test efter jobbet i morgon om mensen inte har dykt upp då.. Bara 24 timmar kvar tills dess..

När tror du att du har äl nästa gång?
  • joss82
    Sserena86 skrev 2014-08-11 17:05:03 följande:
    Jag hade spottings igår som jag alltid har dagen innan mens.. Så jg blev jätteledsen och uppgiven och berättade för mannen att det inte gick denna gången heller och sen satt vi och deppade en stund. Men sen så blev det måndag och nu har snart hela dagen gått utan att mensen har kommit. Bara en ytterst liten ljusbrun flytning. Min första mensdag brukar annars vara typ som ett Niagarafall. Men jag vågar inte börja hoppas än.. Min mens var en dag sen förra månaden också men då hade jag inte koll på min lutealfas, så denna månaden har jag utgått från att min lutealfas borde vara lika lång som förra månaden och då borde jag fått mensen idag. Jaja, jag och mannen har bestämt att vi ska göra ett test efter jobbet i morgon om mensen inte har dykt upp då.. Bara 24 timmar kvar tills dess..

När tror du att du har äl nästa gång?
    Spännande! Hoppas du är gravid!

Om det blir som vanligt får jag nog äl runt månadsskiftet. Om Apiforcen hjälper till lite kanske det blir tidigare, ska bli spännande att se.
  • Stokke

Hej på er.
    Jag väntar och hoppas att mensen håller sig borta. Bim den 15/8.

Hur känner ni ett par dagar innan mens?
    Jag blir alltid dålig i magen och får väldigt vattniga flytningar eller vattnigt sekret.

• Fippla
    joss82 skrev 2014-08-09 15:29:24 följande:
    Hur har det gått för dig? Testat igen eller har mensen kommit?
    Har inte testat, vi ska göra det i veckan eller nästa. 
    Ingen mens dock!! 

Har inte mensen kommit i veckan så är det nog dags att testa igen!
    Tog ju ett för tidigt test förra gången så jag väntar ut det hela lite nu!
  • Sserena86

Åhh nu kom mensen. Suck!!! Då misslyckades femte försöket också. Varför kan vi aldrig få till det?? Vi är båda 28, normalviktiga, rör på oss regelbundet och äter någorlunda nyttigt. Jg har regelbunden mens på 27 dagar och enligt ägglossningstesten så har jag ägglossning varje månad. Ändå lyckas vi inte få till det där plusset! Så otroligt frustrerande!

• joss82
    Fippla skrev 2014-08-11 22:26:25 följande:
    Har inte testat, vi ska göra det i veckan eller nästa. 
    Ingen mens dock!! 

Har inte mensen kommit i veckan så är det nog dags att testa igen!
    Tog ju ett för tidigt test förra gången så jag väntar ut det hela lite nu!
    Håller tummarna!!
  • joss82
    Sserena86 skrev 2014-08-12 10:20:06 följande:

Åhh nu kom mensen. Suck!!! Då misslyckades femte försöket också. Varför kan vi aldrig få till det?? Vi är båda 28, normalviktiga, rör på oss regelbundet och äter någorlunda nyttigt. Jg har regelbunden mens på 27 dagar och enligt ägglossningstesten så har jag ägglossning varje månad. Ändå lyckas vi inte få till det där plusset! Så otroligt frustrerande!

usch, vad trist! Men även om man är helt normal på alla sätt tar det ju faktiskt ett tag för de flesta. Genomsnittet om man är runt 30 ligger väl på 6-7 månader tror jag? Men jag känner igen känslan helt och hållet och den är inte rolig alls. Jag har visserligen lite övervikt och min menscykel är lite oregelbunden och långdragen, men inget extremt. Dags för vårt femte försök nu. Har två vänner som nyss blivit gravida på direkten, känner mig hur avundsjuk som helst på dem.
  • Fippla
    joss82 skrev 2014-08-12 11:23:59 följande:
    Håller tummarna!!

Tack!!! 
    Hoppas vi med! 

Annars innebär det att jag bara är svullen av semester!

• Solros
    Sserena86 skrev 2014-08-12 10:20:06 följande:

Va trist! Fick min mens idag också och förstår precis frustationen. För oss var det åttonde försöket och ledsamt varje gång. Varför ska det vara så svårt? Håller tummarna att ni får ett plus nästa månad!
  • Stokke

Jag med :(
    Nu vill jag bli kollad. Tips på hur jag ska göra?
    Ringer jag 1177 och ber att få boka en tid? Eller ringer jag till kvibnohälsan där jag bor och vill boka en tid?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU