• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-08-07 18:26:37 följande:

Beklagar mensstarten :( 

Hur länge har ni försökt? 

Sen april. Jag vet att det inte är så länge, känns trist ändå.
  • Diamant
    Fjällsippa skrev 2014-08-08 05:11:10 följande:
    Sen april. Jag vet att det inte är så länge, känns trist ändå.

Klart det känns tråkigt! :(

Ny månad, nya tag <3 För mig blir det stickor denna månaden och köra helhjärtat efter ÄL om två veckor, kroppen behöver visst lite hjälp! 

• Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-08-08 09:34:42 följande:

Klart det känns tråkigt! :(

Ny månad, nya tag <3 För mig blir det stickor denna månaden och köra helhjärtat efter ÄL om två veckor, kroppen behöver visst lite hjälp! 

Ja, ny månad, nya tag! Jag tillät mig deppa en dag, men det är väl bara upp i sadeln igen, eller vad säger man.

Vad menar du med att kroppen behöver lite hjälp?
  • Diamant
    Fjällsippa skrev 2014-08-08 22:09:38 följande:
    Ja, ny månad, nya tag! Jag tillät mig deppa en dag, men det är väl bara upp i sadeln igen, eller vad säger man.

Vad menar du med att kroppen behöver lite hjälp?

Ja alltså lite mer hjälp med rätt tajming ;)

Använda ÄL-stickor denna månaden istället för att hoppas på att man träffar rätt dag när man räknar dagar och så med hjälp av appen, den är ju inte 100% kanske :) 

• joss82
    Fippla skrev 2014-08-07 23:24:58 följande:
    Ingen aning!! Hur vet man det egentligen?
    Väntar lite och ser om det kommer igång, annars kanske jag får göra ett test igen!
    Har känts i kroppen som om det var mens på gång, får se vad det blir utav det hela!!
    Hur har det gått för dig? Testat igen eller har mensen kommit?
  • Fjällsippa
    Diamant skrev 2014-08-08 22:28:15 följande:

Ja alltså lite mer hjälp med rätt tajming ;)

Använda ÄL-stickor denna månaden istället för att hoppas på att man träffar rätt dag när man räknar dagar och så med hjälp av appen, den är ju inte 100% kanske :) 

Ok, jag förstår! Ja det gör jag med. Hittills har vi legat i stort sett varje dag mellan mens och mens men har hört att det kan vara för ofta så vi ska prova SMEP nu. Min man bara tittade på mig som jag var dum i huvet när jag föreslog det. Han har ingen aning om hur mycket olika teorier och grejer det finns kring detta. Han vet inte heller att jag skriver här, kan nog inte riktigt se poängen med det. "Vi kör väl på tills det blir nåt", säger han. Jag önskar jag kunde tänka så också!
  • joss82
    Fjällsippa skrev 2014-08-09 20:15:33 följande:
    Ok, jag förstår! Ja det gör jag med. Hittills har vi legat i stort sett varje dag mellan mens och mens men har hört att det kan vara för ofta så vi ska prova SMEP nu. Min man bara tittade på mig som jag var dum i huvet när jag föreslog det. Han har ingen aning om hur mycket olika teorier och grejer det finns kring detta. Han vet inte heller att jag skriver här, kan nog inte riktigt se poängen med det. "Vi kör väl på tills det blir nåt", säger han. Jag önskar jag kunde tänka så också!
    Min sambo vet inte heller i vilken omfattning jag skriver här. Men jag behöver det verkligen...
  • ammela

Tror att både vi och våra sambosar mår bättre av att vi hänger här!

• Sserena86
    ammela skrev 2014-08-09 22:22:18 följande:

Tror att både vi och våra sambosar mår bättre av att vi hänger här!

Haha! Det tror jag också! Här är det Två dagar kvar till BIM! Hur går det för er andra?
  • ammela

Troligen 9 dagar kvar, kan vara 5 också, lovat mig själv att INTE testa innan lördag morgon, hoppas jag kan hålla det. Känner lite i magen då och då, är nog mest inbillning däremot sjukt gasig i magen, brukar bli det när jag har mens, men absolut inte såhär tidigt ... kanske är ett tecken, vem vet :)

Sseren­a86 

Har du testat än? Hur länge tänkte du vänta?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU