SC2014 skrev 2014-08-05 17:24:58 följande:
Hej!
Får man vara med här? Jag och min sambo är 29 år och har nyligen slutat att skydda oss. Juli får nog räknas som vårt första försök, även om vi hade oskyddat någon gång innan dess. Blev, till min stora förvåning, väldigt besviken igår då jag fick min mens. Det låter kanske konstigt, men jag har aldrig haft någon särskilt stor längtan efter barn. Inte så att jag känt att jag aldrig vill ha barn, men jag har inte direkt gått runt och längtat. Inte förrän nu, bör kanske tilläggas!
Har under de senaste veckorna gått runt och varit skengravid som en gammal märr: kissnödig, stick i livmodern, ömma bröst, illamående, spottings ett par dagar innan mens, m.m., m.m. Varje liten signal i min kropp har uppmärksammats, googlats och analyserats. Förhoppningar blandades med skräck över att kanske vara gravid. Ju mer jag tänkte och kände, desto mer säker blev jag på att jag faktiskt var gravid och desto mer växte paniken. Lagom till att jag vant mig vid tanken på, och faktiskt börjat längta till, att vara betydligt större till våren, kom mensen som ett brev på posten. Jag hade väl aldrig någonsin kunnat tro att det skulle vara så tungt! Och vi är på första försöket!!! Jag undrar var det här kommer att sluta...
Det skulle kännas väldigt bra att få hänga här med er likasinnade, som kanske förstår lite vad man går igenom. För tillfället känner jag mig rätt knäpp, och förstår knappt mig själv :) Ska bli roligt att följa er alla!
Grattis förresten till er som redan har plussat!
Precis samma sak här!!
Har aldrig haft någon stor barnlängtan på det viset som många andra, förrän nu!
Varit "skendräktig" sedan vi gjorde det första gången oskyddat för typ 2 veckor sen!
Både sambon och jag kommer bli besvikna när mensen kommer denna veckan, eller nästa (har inte 100% koll!). Vi är inställda på att det inte kommer plussa på första försöket! Även om vi hoppas och vill!
Någon mer som känner sig lite extra sexig i hela "barnskapar" grejen!?