• Diamant

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej tjejer! 
    Får jag joina? Jag och mannen har precis börjat "officiellt" försöka, inte så att vi berättat det för andra men uttalat för varandra att vi ska försöka bli gravida. 
    Vi började "inofficiellt" för tre månader sen, då slutade vi skydda oss och hoppades på en 'olycka' och en överraskning men nu har jag skaffat en ÄL-app och har koll på vilka dagar som ökar chansen osv :)

Jag är 30, han är 34. Precis som någon annan skrev tidigare i tråden önskar man att man kunde hittat Mr Right tidigare för man börjar känna att man är sent ute med såna här saker som att skaffa familj och så.. ALLA andra har ju barn nu känns det som. Även flera år yngre familjemedlemmar har flera barn och alla vänner börjar få barn närmre skolåldern så man känner sig helt efter.. 

Jag slutade med spiral för 1½ år sen för att min kropp inte klarade av den och är jätterädd att den ihop med att jag haft problem med hälsan under en tid ska göra att min kropp inte klarar av att bli gravid! :( 

Hur länge har ni andra försökt? 

• Diamant
    Team2 skrev 2014-07-29 13:22:55 följande:

Idag, på bim+2, kom mensen. Skittråkigt alltså... Har försökt i över året nu... Så ledsamt...

Vad tråkigt! :( 
    Som Fjällsippa skriver, har ni funderat på att göra en utredning? Gränsen går väl runt året innan man kan börja med en sådan. 
    Dock har jag läst om MASSOR med par som det tar 1½ år för, så misströsta inte! 
  • Diamant
    Lalalalola skrev 2014-07-28 21:36:19 följande:
    Vi har precis som ni haft det så att det "fick lov att hända" sen årskiftet och jag blev gravid på andra cykeln men tyvärr satt den grav kvar i äggledaren och jag fick missfall (som senare visade sig vara utomkveds). Efter det lät jag det gå två cyklar för att vila kroppen och sen körde vi igång igen. Lyckades inte på första men vi får se om andra cykeln går bättre  (dags för mens i mitten av augusti).

Jag tror det kan ta ett halvår eller ett år även för normala kroppar att bli gravida så ge inte upp hoppet eller börja nojja. Jag tror på er

Tack snälla du <3 
    Ja man försökte ju den dära avslappnade stilen att "händer det så händer det", men det är svårt att hålla sig lugn när man längtar så! 

Usch vad tråkigt, beklagar verkligen missfallet. Ska hålla tummarna för er i augusti då, min ska komma om en vecka så nu börjar förhoppningarna höjas IGEN..

Speciellt som mannens bror nyss berättat att han och hans fru är gravida med sitt ANDRA barn nu. Måste "komma ikapp"! :P

• Diamant
    Fr1da skrev 2014-07-30 22:37:15 följande:

Tack för alla grattis :) Har någon blandning mellan mensvärk och träningsvärk i magen idag, ibland väldigt kraftig. Hoppas det bara är livmodern som jobbar på :)

Har läst att det är en vanlig känsla, kroppen liksom "gör plats" för att ett foster ska kunna växa därinne :)
  • Diamant
    Fippla skrev 2014-07-31 16:38:36 följande:

Kunde inte hålla mig längre idag utan tog ett test, trots att det tydligt stod att jag skulle ta morgonurin om testet gjordes före mens kunde jag inte låta bli. 
    Testet var negativt och jag känner mig lite besviken... 
    Kan man vara gravid trots det? 
    Hade inga förväntningar på att det ska gå så fort men som sagt, nu är jag lite besviken... 

När ska mensen komma? 

Man brukar säga att det är säkrast att ta gravtest den dagen då man SKULLE ha fått mens om den inte kommer då, innan det kan det vara att testet inte visar rätt. Det kan därför fortfarande vara så att du ÄR gravid, testet kan visa negativt trots att du är gravid (dock inte tvärtom som tur är) :)

Men känn dig inte för besviken ifall du inte är det, som jag förstod det så har ni precis börjat försöka? Och det är sällan det tar första försöket :) 
    Däremot blir 8 av 10 par gravida inom 12 månader :) 

• Diamant

Sserena86
    Ja visst är det HEMSKT när verkligen ALLA runt omkring en är med barn! 
    Man är såklart glad för deras skull men man blir lite avis.. Vill ju också gå runt och stråla, ha en vacker rund mage och en liten på väg! 

Min mans svägerska, min lillasyster, tre av mina närmsta vänner, ALLA är gravida!! 
    Det börjar bli dags att få plussa nu! :P 

• Diamant
    frida-li skrev 2014-08-04 01:36:49 följande:

Känns som om vi gått med i ett lotteri med dragning en gång i månaden bara. Och man har inte fler än fem lotter kanske varje månad. Men garanterad vinst inom ett år, om man är en av de där 8 av 10 i statistiken. Bra odds för en jackpot ändå. 

Väldigt bra beskrivning frida-li!
  • Diamant

Ååh bara två dagar till mensstart (BIM -2, säger man så? Hehe) och inga av mina vanliga menssymtom är här! 
    Brukar ha superömma bröst i runt en vecka innan (vill knappt ta av BH:n för det gör för ont haha), gråtig som tusan och ha ont i huvudet och känna lite molande värk i magen en-två dagar innan samt SUPERhorny (ursäkta TMI hehe). 
    Känns som vilken vecka som helst, TÄNK om det tagit denna gången? Eller så är det bara kroppen som är lite i ofas.. Har ju inte direkt några gravidsymtom iheller! 

Hmm.. Kan man vara gravid utan att ha några gravidsymtom? För det finns ju folk som inte vet om att de är gravida förrän sent! 

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU