• Diamant

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Lisen84 skrev 2014-09-29 10:59:47 följande:
    Nämen åhhh! Grattis! Va kul, det är ju ett solklart plus :)

Har du haft några symptom alls? ( jag hoppas oxå på att plussa om 1 v men har inga symptom what so ever..)

Tror ni verkligen?? 
    Jag börjar gråta här.. 

Jag var 100% säker på att jag inte hade ÄL och har mest varit ledsen i 2 veckor för att jag ska vara infertil och har därför inte "känt efter" vilket samtidigt varit skönt att ta en paus ifrån. Igår på BIM hade jag inga tecken överhuvudtaget och jobbade hela dagen så hann inte ta något test. Tänkte hela tiden att mensen skulle komma närsom. 
    Känner lite molvärk nu efter att jag ätit frukost, och blev lite illamående av att äta, är rädd att mensen är på G.

Men i övrigt känner jag INGENTING och brösten är varken ömmande eller mörkare eller något.. Så har du inga symtom behöver inte det heller betyda något ju! 
    Hade "före mensen-känning" i torsdags, brukar ha 3-4 dagar då jag gråter utan anledning (typ till en katt-video, nyheterna, eller när jag tänker på något sorgligt..) Men hade bara 1 sådan dag förra veckan.

Jag åker till Apoteket om en stund och köper ett digital test, där det står Gravid eller Inte. 
    Känns helt sjukt, är i total chock haha! Mannen är inte hemma iheller så jag, och NI är isåfall de enda som vet Hjärta

• Diamant

Jag skyndade mig igenom de övriga ärendena jag skulle göra samtidigt som jag åkte till Apoteket. 
    Kände i affären att det "rann till" som när man får mens och blev ledsen och försökte att inte känna efter mer på vägen hem men var ju HELT säker på att mensen nu kommit. 

Kom hem, hann knappt stänga ytterdörren förrän jag kollade efter (haha så störd man är!) 
    Inget blod?! 

Tog testet och, ja... SKREK rätt ut när resultatet kom! 

• Diamant

Tack tjejer Hjärta

Ni är underbara, hoppas ALLA plussar nästa BIM, hur coolt hade inte det varit? :) 

• Diamant

Tack! :) 

Jag åkte till Chili (inredningsbutiken) och köpte en hjärtformad tavla där det står "Världens bästa pappa" på och slog in som ett paket. 
    Han är van vid att jag ger små paket lite då och då så det var inget konstigt, smusslade igång mobilkameran och filmade hans reaktion utan att han såg det. 

Han kollade på tavlan, läste högt vad det stod sen tog det några sekunder och så sa han "Va? Är du GRAVID?" 
    När jag sa ja blev han jätteförvånad för det var inte svaret han väntade sig och då blev han JÄTTEglad! :) 
    Han förstår också att det är stora risker såhär tidigt och vi ska försöka att inte ta ut något i förskott förrän den värsta tiden är över och vi kan lita på att vi får behålla barnet. 

Annastanna skrev 2014-09-29 23:01:24 följande:

Stort grattis Diamant! Kul att höra din reaktion med, hur reagerade din man (pojkvän?)? ;)

Jag har äl enligt app i veckan. Men har lyckats blivit sjuk samt att det är begravning för min syster på fredag. Är ju inget direkt som gör en sugen på att ligga...

Jag beklagar sorgen Annastanna :( Stor kram! 
  • Diamant
    Annastanna skrev 2014-09-30 22:29:00 följande:
    Å va roligt att läsa! Hoppas verkligen att allt går bra! Det känns ju som en stor del av hela grejen, en del att själv se plusset och sen att få berätta det för sin partner och se hans reaktion :)

Ja precis, och det kändes som en EEEEEVIGHET innan han kom hem från jobbet! Det var skönt att få berätta det för NÅGON, hade nog blivit galen annars, tur att denna fina stödgrupp finns Hjärta 

• Diamant
    Annastanna skrev 2014-09-30 22:29:00 följande:
    Å va roligt att läsa! Hoppas verkligen att allt går bra! Det känns ju som en stor del av hela grejen, en del att själv se plusset och sen att få berätta det för sin partner och se hans reaktion :)

Ja precis, och det kändes som en EEEEEVIGHET innan han kom hem från jobbet! Det var skönt att få berätta det för NÅGON, hade nog blivit galen annars, tur att denna fina stödgrupp finns Hjärta 

• Diamant
    Fjällsippa skrev 2014-10-01 21:01:05 följande:

Jag har plussat! Jag var ju helt säker på att det inte hade funkat den här gången, men tydligen gjorde det det.

Yaaay!

Grattis! :D
  • Diamant

Försvinner såklart inte :)

Vill fortfarande heja på och stötta fram till plussen! :D

Man vet ju hur den där besvikelsen känns när mensen börjar, och hur lååååååååånga veckorna mellan ÄL och BIM är!

Och som ovan; före v 13 är man inte säker så vem vet om man kanske hamnar i ÄL-räknarlandet igen?

Stor kram till alla!

• Diamant
    Sserena86 skrev 2014-10-03 16:11:40 följande:

Åh vad jag letar symptom just nu!! Min mage är lite uppblåst (men det blir den typ alltid innan mens), jag hostar, har ont i halsen och feber.. Troligtvis bara en förkylning men jag vill så gärna tro att det är på grund av att kroppen behöver ställa om sig för en graviditet (läste någonstans att det kan vara ett gravtecken). Sen så har jag ont i ländryggen, det kan ju Iofs bero på de kassa sängarna på det här hotellet.. Men man hoppas ju ändå att det är ett tecken.. Hade jag varit hemma nu så hade jag alldeles säkert köpt ett test! Måndag känns väldigt långt borta..

Åh ska hålla tummarna till måndag för dig!
  • Diamant
    SC2014 skrev 2014-10-03 19:00:00 följande:
     Varför måste kroppen förändras så bara för att man försöker bli gravid??

För att man TÄNKER på det! :P 

Jag var skengravid säkert 3 gånger, och så ironiskt nog var det just denna månaden som jag var 100% säker på att jag inte haft ägglossning som jag plussade på. Blev så chockad då jag inte känt NÅT överhuvudtaget, men det är ju för att jag inte känt efter ;) 

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU