• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Fippla
    Diamant skrev 2014-08-05 22:55:17 följande:
    Ja! 
    Har funderat lite på det och tror du inte att det är så att våra instinkter väcks till liv lite när vi använder sexet till det som det är "tänkt" för? ;) If that makes sense?
    Kanske!!! 
    Det mesta känns iaf plötsligt ganska sexigt till sambons stora lycka!! 
    Får man skylla semesterkilona på "skendräktighet"!? =P
  • SC2014
    frida-li skrev 2014-08-05 21:10:30 följande:
    Du e väldans välkommen! Jag o min kille hade också vårt första försök i juli, blev både skengravid och stressknäpp på kuppen. But we´re in it together :)
    Tack så mycket!! :D Skönt att slippa stå ensam i galenskapen ;)

Jag hoppas att man vänjer sig lite med detta under tidens gång, eller ska kroppen få lura en varje månad? Just nu har jag i alla fall viloperiod (=mens) och det är ganska skönt att kunna tänka på annat en stund, även om man längtar efter att få dra nästa lott som du så passande beskrev det! Hoppas hoppas att jag har större tur i detta än i Triss ;)
  • SC2014
    Fippla skrev 2014-08-05 22:47:15 följande:
    Precis samma sak här!! 
    Har aldrig haft någon stor barnlängtan på det viset som många andra, förrän nu! 
    Varit "skendräktig" sedan vi gjorde det första gången oskyddat för typ 2 veckor sen!
    Både sambon och jag kommer bli besvikna när mensen kommer denna veckan, eller nästa (har inte 100% koll!). Vi är inställda på att det inte kommer plussa på första försöket! Även om vi hoppas och vill! 

Någon mer som känner sig lite extra sexig i hela "barnskapar" grejen!?
    Visst är det konstigt att man kan ändra sig så snabbt? Men ganska trösterikt. Det är kanske sant som de säger, att man inte är helt redo förrän man faktiskt ger sig in i det :)

Vad spännande att du inte har fått mensen än! Jag håller tummarna stenhårt för att det har tagit sig!! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går :)

Och ja, sex är mycket roligare nu när man får göra det på riktigt :)
  • Sserena86

Åhhh nu är jag less på att vänta! Har inte BIM förrän den 11:e (på måndag) och det är ju en hel evighet dit! Min kropp har dessutom gett mig massa nya fejk-gtavidsymptom som jag inte har haft de andra försöken. Jag trodde ändå att min hjärna och min kropp var ett team men det känns som att kroppen bara försöker luras hela tiden.. Och nu när det inte funkar att lura mig längre med klassiska gravidsymptom som molvärk och ömma bröst så hitta kroppen på nått nytt !

• Sserena86

Haha, insåg precis efter att jag hade postat mitt förra inlägg att de lät som att jag typ har förlorat förståndet :D vänligen bortse från mitt PMS-inlägg :P

• Malin82a

Hej Tjejer! Själv brukar min kropp lurar mig varje månad att jag är gravid. Men denna månad vill den inte säga mig nånting. Inga ömma brist, ingen molvärk, inte ens flytningar. Torr som jagar aldrig varit förr. Kanske har min hjärna vunnit över kroppen efter alla försök till att luras:). Ganska skönt, men känns lite tomt utan dessa "tecken". Har bim ons 13:e. Lycka till allihopa!

• ammela

Gissar att jag hade ägglossning i måndags, men är osäker, kan ha varit någon gång mellan torsdag och måndag också för mina flytningar försvann i går? Har inte riktigt kommit in i hur det ska vara.

Men BIM 14-19/ 8 då gissar jag, har bestämt att jag ska göra ett test tidigast lördag morgon (den 16/8) , ska på fest då men kommer oavsett vad testet visar vara nykter och vi bor på landet så någon av oss måste ju köra, bra att har en förklaring till sin nykterhet ;)

Går det på något sätt göra en lista för när alla har din BIM? Som går att uppdatera så att alla kan se? Är ny på familjeliv så jag vet inte riktigt hur sidan fungerar än. Hade varit kul att ha lite koll på er andra :D

Hur har ni gjort med att berätta för andra att ni försöker bli gravida? Jag har så himla svårt för att vara tyst men det är egentligen bara 2 vänner som vet, ingen annan, trotts att jag undvikande vid varje tjat om att alla tycker att vi ska skaffa barn får svara ingen kommentar så skulle jag gissa på att några i familjen/omgivningen gissar att det är på g men vad vet jag. 

• Diamant
    ammela skrev 2014-08-06 11:33:18 följande:

Hur har ni gjort med att berätta för andra att ni försöker bli gravida? Jag har så himla svårt för att vara tyst men det är egentligen bara 2 vänner som vet, ingen annan, trotts att jag undvikande vid varje tjat om att alla tycker att vi ska skaffa barn får svara ingen kommentar så skulle jag gissa på att några i familjen/omgivningen gissar att det är på g men vad vet jag. 

Vi har inte berättat för någon att vi försöker, trots precis som du skriver, EVIGT tjat från omgivningen att "nu måste det ju vara ER tur snart!" och liknande. Alla frågar om vi VILL ha barn och om vi tänker något på att skaffa barn, "Är det snart dags för er att börja skaffa eller?" osv.. 
    Varje gång svarar jag undvikande och att "man vet aldrig vad som händer i framtiden" och annat.. Någon som har ett bra svar man kan ge? 

Kan ju inte säga till dom att vi gängar HELA tiden och tänker på barn KONSTANT och jag skaffar appar, gråter när jag får mens och är orolig för att jag är infertil? 

Tycker att den här barnhetsen som är runt omkring en är lite jobbig, kan ju inte säga till någon heller att vi försöker, för då kommer man ju få frågan hela tiden om hur det går, och det är jobbigt nog att undra SJÄLV liksom! 
  • ammela

Visst Diamant är det så, tjatet får man ju iofs höra ändå .... så jag vet inte.

Har en vän som haft endel problem och fått missfall osv, hon kände tillslut att hon bara ville berätta allt för dem och be alla hålla käften, kan ju fungera om man vill det.

Jag har inte riktigt tänkt så långt än, har ju precis börjat försöka. Samtidigt tänker jag att folk skulle behöva veta just för att inte tjata, om man säger till dem att det är jobbigt nog ändå så borde de ju kunna acceptera det, eller?

Jag tänker också att jag rätt tidigt, när jag väl blir gravid (förhoppningsvis och snart), vill berätta för familj och de nära vänner för på något sätt vill jag att de ska veta om det går fel och blir ett missfall också, sen betyder ju inte det att jag ska skrika ut det på jobbet eller på facebook. Men jag vet inte vad som är bäst. Är nog väldigt olika vad som passar en.

• Sserena86

Jag har valt att berätta för mina närmsta vänner att vi försöker. Det har fått dem att sluta skoja och pika om att vi borde skaffa barn snart. Och samtidigt så vet jag att jag kan vända mig till dem om jag skulle behöva prata av mig me någon annan än Familjeliv :)

Jag har massa teststickor kvar från denna månadens äl-test och jag har läst här på föräldraliv att de kan användas som tidiga graviditetstest.. Hur tidigt tror ni att man kan börja testa med dem? Kan ju lika gärna använda upp dem fram tills BIM-dagen :) om de skulle visa positivt så kan jag ju ta ett riktgt gravtest då..

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU