ammela skrev 2014-08-06 11:33:18 följande:
Hur har ni gjort med att berätta för andra att ni försöker bli gravida? Jag har så himla svårt för att vara tyst men det är egentligen bara 2 vänner som vet, ingen annan, trotts att jag undvikande vid varje tjat om att alla tycker att vi ska skaffa barn får svara ingen kommentar så skulle jag gissa på att några i familjen/omgivningen gissar att det är på g men vad vet jag.
Vi har inte berättat för någon att vi försöker, trots precis som du skriver, EVIGT tjat från omgivningen att "nu måste det ju vara ER tur snart!" och liknande. Alla frågar om vi VILL ha barn och om vi tänker något på att skaffa barn, "Är det snart dags för er att börja skaffa eller?" osv..
Varje gång svarar jag undvikande och att "man vet aldrig vad som händer i framtiden" och annat.. Någon som har ett bra svar man kan ge?
Kan ju inte säga till dom att vi gängar HELA tiden och tänker på barn KONSTANT och jag skaffar appar, gråter när jag får mens och är orolig för att jag är infertil?
Tycker att den här barnhetsen som är runt omkring en är lite jobbig, kan ju inte säga till någon heller att vi försöker, för då kommer man ju få frågan hela tiden om hur det går, och det är jobbigt nog att undra SJÄLV liksom!