• Malin82a

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej!

Känns som jag passar in här. Fyller snart 32 år. Herregud, 32 år? Ja ja, det är sanningen i alla fallGlad. Jag och min man har varit gifta i lite mer än 2 år och bestämde oss på bröllopsresan att börja försöka. Inget har hänt. Han reser mycket i jobbet och vi är dåliga på att pricka in ägglossningen. Hälften av alla ägglossningar har vi försökt pricka in den. Ibland riktig planering med flera dagars mys innan själva ägglossningsdagen men oftast i panik när han har kommit hem på kvällen bara för att försöka göra sin fru gravidFlört. Men ingen resultat än. Vi kämpar på med humöret uppe. Men jag är skengravid som dom flesta här inne. Just nu har jag haft mensvärk som startade 7 dagar innan bim. I dag är det 4 dagar innan bim och fortfarande mensvärk som kommer och går. Det har hänt nån gång innan också och började googla med resultat på att jag läser om tjejer som haft så innan dom visste att dom var gravida. Just nu tar jag det med en nypa salt. Jag hoppas och väntar men innerst inne vet jag att mensen bara förbereder mig på att den kommer snart...

• Malin82a

Jag har en cl monitor. Har kört med den kanske 4 månader. Jag hade stora förhoppningar på den eftersom många säger att dom blivit gravida tack vare den. Jag är ganska glömsk och snurrig. Missar man en sticka då måste man använda massa stickor och då blir det dyrt och den blir förvirrad månaden efter och frågar efter dubbelt så många stickor igen. Men jag rekommenderar nog den iaf. Jag trodde jag hade koll på min ägglossning, men icke. Om man ska tro monitorn. Har pausat den nu några månader. Blir jobbigt att varje morgon kissa på stickor och hålla på tycker jag. Men är nog ändå nöjd med den. Hoppas ni förstår hur jag menar annars är det bara att fråga ????

• Malin82a
    Stokke skrev 2014-07-16 10:23:59 följande:

Vilken dag i månaden börjar du?

Vad det en fråga till mig? :)
  • Malin82a

Stokke - Samma dag som mensen startar sätter man igång den. Sen börjar den fråga efter stickor efter 6 eller 7 dagar, kommer inte riktig ihåg exakt. Den vill oftast ha 10 stickor om jag inte klantar till det och missar nån dag, då vill den ha 20 st.

Fick min mens i dag som beräknat... Nu är det semester och då ska vi inte missa en enda dag under ägglossningstiden. Läste nån stans om nån forskning att ju oftare en kille har utlösning destå piggare spermier. Ska se om det stämmer ;).

• Malin82a
    Stokke skrev 2014-07-18 06:58:37 följande:

Jag fick tyvärr min mens idag också :(

Så idag ska jag köpa en CB monitor.

Börja använda den redan idag.

Ja gör det! Den ger lite extra peppning och skönt att veta att man verkligen har ägglossning. Men jag trodde att jag hade ägglossning när jag kände av den där molvärken som kommer vid den tiden. Men det visade sig med monitorn att jag var mest fertil dagen efter. Man lär sig fortfarande nya saker om sig själv:) Lycka till!
  • Malin82a

Ja, när den börjar fråga efter stickor då kissar jag varje morgon i 10 dagar. Men har man längre cykel då får man kissa på 20 stickor. Sen är det lite olika hur den stegrar innan ägglossning. Oftast börjar den stegra i två dagar innan den visar då man är mest fertil och då man har störst chans att bli gravid. Sen när den har all info så slutar den fråga efter stickor och då får man vila ifrån den till nästa mens (eller förhoppningsvis kommer ingen mens). Har du köpt den?

• Malin82a
    Stokke skrev 2014-07-18 21:05:22 följande:

Japp :)

Fick min mens i natt vid kl 03;00.

Tänkte tycka på M knappen i morgon. Kan jag ställa in att det är dag 2 i morgon?

Ja jag tror det. Har aldrig gjort det. Men det är väl bara att hålla in knappen tills den byter dag till 2.
  • Malin82a

Stokke - Ja jag startade den varje dag under mensen för att inte missa första dagen som den frågar efter en sticka. Tror det är 6:e dagen. Men det står nog i instruktionerna.

• Malin82a

Men vilken glad nyhet BowserSchnauzer! Har inte varit inne på flera dagar så det var riktigt roligt att läsa:). Grattis!

Stokke - Det är ju jätte bra att monitorn visar hög fertilitet. Det kan den göra i några dagar innan det blir maximal. Den kan också visa max redan i morgon. Så börja mys på nu tills den är låg igen, så har ni gjort allt ni kunnat denna gången ;). Och förhoppningsvis för sista på väldigt länge (minst 1 år:)). Enligt appen ska jag också ha ägglossning på onsdag. Så nu har vi att göra ;). Lycka till alla!

• Malin82a

Stokke- Min började den 17 juli. Den kan vara olika allt mellan 26-29 dagar så jag vet inte exakt när jag har äl. Är på semester nu och kör inte med monitorn så jag tror inte chansen till ett plus är så stor i sommar för mig. Men jag följer appen. Så får vi se vad som händer.... Har du fått max än?

• Malin82a

Hej Tjejer! Själv brukar min kropp lurar mig varje månad att jag är gravid. Men denna månad vill den inte säga mig nånting. Inga ömma brist, ingen molvärk, inte ens flytningar. Torr som jagar aldrig varit förr. Kanske har min hjärna vunnit över kroppen efter alla försök till att luras:). Ganska skönt, men känns lite tomt utan dessa "tecken". Har bim ons 13:e. Lycka till allihopa!

• Malin82a

Stokke- Så får man verkligen inte behandla någon! speciellt inte i en situation där man redan är så utsatt. Usch! Blir ledsen för din skull.
    När min man var på ett läkarbesök för förkylning eller vad det nu var då frågade han läkaren om hur man skulle göra om man inte lyckas få till det där pluset. Då tog hon fram papper direkt och berättade och bad oss fylla i och skicka in det, och nu har vi tid i september för första samtalet. Min man har redan lämnat spermaprov. Nu går det snabbt som bara den. Att det ska vara så olika....Knäppt!!
    Ta kontakt med din läkare, Han eller hon är förhoppningsvis lika trevlig och hjälpsam som min mans läkare är. Va inte rädd att försöka igen! Du har all rätt i världen att få bra och professionell hjälp! Stor kram till dig!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU