• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • ammela
    Jumsi skrev 2014-08-30 14:08:25 följande:

Hej!

Hoppas ni har plats för en till i tråden. Ny på detta Glad 30 år inga barn sedan tidigare. Bim 12/9. La av med p-piller för 3 månader sedan. Mest nyfiken på hur era menscyklar ser ut? Min är på 21 dagar, har varit dessa 3 månaderna utan p-piller, känns väldigt kort. Hur ser det ut för er. Mest nyfiken för att jag vill gärna kunna räkna ut när jag har ägglossning :)

Jag har BIM 13 (kanske 14)! Alltid kul att någon som är nära en i datum här i tråden. jag är 29 år, första barnet och andra försöket här! Min cykel brukar ligga på 26 dagar, vet inte om det kanske blir annorlunda denna månaden men det visar sig.

Har du provat ägglossningstest?
  • Anonym
    ammela skrev 2014-08-31 15:58:12 följande:
    Jag har BIM 13 (kanske 14)! Alltid kul att någon som är nära en i datum här i tråden. jag är 29 år, första barnet och andra försöket här! Min cykel brukar ligga på 26 dagar, vet inte om det kanske blir annorlunda denna månaden men det visar sig.

Har du provat ägglossningstest?
    Vi har samma BIM alla tre nästan. Jag har 13/9
    Jag e 33 år, första barnet och andra försöket. ÄL idag enligt CB
    Har ju liknande lång cykel som du ammela. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-31 20:54:10 följande:
    Vi har samma BIM alla tre nästan. Jag har 13/9
    Jag e 33 år, första barnet och andra försöket. ÄL idag enligt CB
    Har ju liknande lång cykel som du ammela. 
    Härligt!
    Känns mycket roligare att följa fler med ungefär samma datum, just nu, visst kul för alla som plussar men det känns så långt ifrån vart man själv är i dagar, vill kunna se lite hur ni andra mår från ägglossning till BIM!

Förra månaden hade jag sjukt ont i brösten i ca 1 vecka innan BIM så jag vet hur hjärnan kan påverka kroppen, ska försöka att inte känna efter lika mycket denna månaden men det är SJUKT svårt.

Hur kände du förra gången?
  • ammela

att bli anonym hela tiden är något nytt, innan fick jag alltid upp en varning om att jag inte kryssat i anaonym eller mitt namn ... konstigt

• Diamant

Som misstänkt, mens idag :(

Jäkla skit!!

När alla tecken försvann för runt en vecka sen så kände jag det på mig, men man slutar ju ändå inte hoppas!

• Ellonbellon

Trist Diamant!
    Men det kanske var alla bröllopsnerver. Gifte mig också i lördags och kroppen har levt rövare med mig i någon vecka nu.

Nu får vi se fram emot nästa månad istället!

• Lisen84
    Diamant skrev 2014-09-01 18:36:44 följande:

Som misstänkt, mens idag :(

Jäkla skit!!

När alla tecken försvann för runt en vecka sen så kände jag det på mig, men man slutar ju ändå inte hoppas!

Åh nej :(

Ny chans nästa månad! Kram
  • Ia85

Diamant:

Jag har bruna och rosa flytningar lite då och då. Ska få komma på ett vul hos min privata gyn om en vecka. Hoppas att det är ofarliga blödningar så att vi får se ett litet tickande hjärta den 8.e :)

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU