• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Fjällsippa

Jag har precis haft en konstig mens, känner inte alls igen min kropp. Det får mig att fundera på om det kanske var et superdupertidigt missfall. Det får jag ju aldrig veta, men vi väljer att tro det. Det känns på något sätt lite mer hoppfullt än bara en vanlig (om än urballad) mens. Ska till gyn den här veckan, och är både nervös och förväntansfull.

• Fiiaaa
    joss82 skrev 2014-09-07 21:52:56 följande:

Trist att höra att mensen kommit för flera av er nu! Förstår frustrationen och ledsenheten helt!

Vi har också funderat på spermietest, men jag är osäker. Om det visar negativt skulle man ju få gå och ha ångest och vara jättestressad över det fram tills man kan få en ordentlig utredning som kanske skulle visa att det är ok ändå.

Ägglossning här igår (eller idag), håller alla tummar för att det blir femte gången gillt! Annars väntar Gyn-besök för mig som första åtgärd.

Samma här med äl i dagarna. Bim 21:a-22:a. Det blir 4:e försöket för oss efter missfallet, men 2:a efter att mensen blivit normal igen. Hoppas hoppas
  • Anonym
    Fjällsippa skrev 2014-09-08 11:06:33 följande:

Jag har precis haft en konstig mens, känner inte alls igen min kropp. Det får mig att fundera på om det kanske var et superdupertidigt missfall. Det får jag ju aldrig veta, men vi väljer att tro det. Det känns på något sätt lite mer hoppfullt än bara en vanlig (om än urballad) mens. Ska till gyn den här veckan, och är både nervös och förväntansfull.

Hoppas det blir ett bra besök på gyn! Jag tror också att jag hade ett supertidigt missfall i somras, eller jag väljer att tänka att det var så. Konstig och för tidig mens och en massa symtom dessförinnan. Tycker också på nåt sätt att det känns lite mer hoppfullt om det är så.
  • ronja111

Hej!

Hoppar gärna in här! Skönt med en grupp jämnåriga i samma sits som längtar efter ett nytt liv! <3

Själv ska jag ha mens på onsdag. Massa graviditetssymptom men alla test är negativa Har ändå lite hopp kvar... Men känns som det aldrig kommer ta sig

• Anonym
    ronja111 skrev 2014-09-08 20:35:20 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här! Skönt med en grupp jämnåriga i samma sits som längtar efter ett nytt liv! <3

Själv ska jag ha mens på onsdag. Massa graviditetssymptom men alla test är negativa Har ändå lite hopp kvar... Men känns som det aldrig kommer ta sig

Håller tummarna! Känner igen känslan, det känns verkligen som att det aldrig kommer gå när mensen kommer. Men det gör det till slut :)
  • Solros

Välkommen hit alla nya:) Håller tummarna för och alla andra att ni snart får era plus:)

Själv har bim på fredag och letar tecken för fullt men det känns precis som alltid innan mens, så den kommer säkert i veckan:( denna ovisshet alltså..blir smått galen av att bara vänta:)

Även att det känns som vanligt innan mens har jag fortfarande lite hopp kvar om att det nioende försöket ändå ska lyckas..

• Anonym
    Solros skrev 2014-09-08 21:27:07 följande:

Välkommen hit alla nya:) Håller tummarna för och alla andra att ni snart får era plus:)

Själv har bim på fredag och letar tecken för fullt men det känns precis som alltid innan mens, så den kommer säkert i veckan:( denna ovisshet alltså..blir smått galen av att bara vänta:)

Även att det känns som vanligt innan mens har jag fortfarande lite hopp kvar om att det nioende försöket ändå ska lyckas..

Å jag har på lördag, när ska du testa? :)
  • ammela

Nu får familjeliv skärpa sig, anonym i vissa trådar och i vissa kan man inte välja ens .... skumt (förra inlägget va jag)

• Solros
    Anonym skrev 2014-09-08 21:36:25 följande:

Å jag har på lördag, när ska du testa? :)

Om den inte skulle ha kommit på söndag så testar jag nog då:) Men tyvärr säger magkänslan att det inte kommer att behövas.. Men ger inte upp hoppet förän mensen verkligen kommer :)

Du då? Håller tummarna !!
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-08 20:46:55 följande:

Håller tummarna! Känner igen känslan, det känns verkligen som att det aldrig kommer gå när mensen kommer. Men det gör det till slut :)

Tack!! Vi får stötta varandra på vägen
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU