• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • ronja111

Hej tjejer,

Fy fan vad orättvist livet är ibland!

Men "försöker" tänka att det finns en mening med allt...(försöker)

Sitter här med världens mensvärk (BIM idag) kom en konstig rosa klumpig flytning imorse. Aldrig sett tidigare!!! Och ändå haft mens i 16år! Misfall?

Eller vad? Blir nojjig!

Styrkekram till er alla!!!!

• Solros
    Sserena86 skrev 2014-09-10 07:27:06 följande:

Fy, känner mig lite deppig denna månaden. Det var lite extra jobbigt att misslyckas med försök nummer sex.. Nu har vi lixom försökt att bli gravida i över ett halvår.. Jag har två vänner som fick försöka längre än så innan de fick sitt plus.. Alla andra (6 st) fick sitt plus mycket tidigare.. Visserligen så har det slutat i missfall för flera av dem, men de vet ju iallafall att de kan bli gravida även om det ite gick vägen den gången. Min man tycker visserligen att han hellre väntar en månad extra och slipper vara med om ett missfall, och det är ju sant.. Men ja, de här mensdagarna är sjukt jobbiga.. Vill bara att mensen ska försvinna så att vi kan börja försöka igen.

Förstår hur du känner.! Vi är på vårt nioende försök, men känns även som det misslyckades. Inga andra känningar än precis som alltid innan mensen. Har bim på fredag. Känner mig också deppig när det aldrig tar sig. Börjar funderar på om något är fel.

Styrke kram till sig och hoppas att det sjunde försöket tar sig!!
  • Lisen84

Vi får försöka peppa varandra! Nästa månad är en ny chans till att få ett +!

Jag tänkte kolla med er om ni har någon särskild strategi när det gäller sexandet? Kör ni på varannan dag hela cykeln eller varje dag under de mest fertila dagarna?

Kram

• ammela

Mitt "jag ska inte prova innan lördag morgon" höll inte. Testade nyss, hållt mig i 5 timmar å chansade, negativt, BIM på lördag så än är inte hoppet ute.

Inte samma flytningar innan mens som jag hade förra månaden, ont i brösten och mer ont i magen. (allt är säkert för mensen kommer på lördag)

• Lavelii

Det var ett tag sedan jag var inne här.

Blev ju gravid rätt snabbt efter p piller stopp. Men fick idag reda på att jag har en ofostrig graviditet. Smäll på käften då alltså.

Gud så mkt känslor och tankar. Även om jag senaste veckorna inte alls känt mig gravid eller haft några symptom. Skulle enligt beräkningar vara i v 12 nu. Men gyn menade att graviditeten stannat i max V5.

Känns så tomt nu. Ska på måndag till läkarn för att få för-tabletter och sedan dit på onsdag och få tabletter som sätter igång blödningen då det inte verkar vilja komma ut av sig själv.

Känner mig hyfsat lugn nu. Tänker att det var bättre att det hände nu än senare och att det troligtvis inte hade klarat sig ändå.

Men det går i vågor. Känslorna. Så nu hoppas jag bara att utstötningen inte medför några komplikationer och att man kan börja försöka snart igen!

• Anonym
    Lavelii skrev 2014-09-10 21:07:45 följande:

Blev ju gravid rätt snabbt efter p piller stopp. Men fick idag reda på att jag har en ofostrig graviditet. Smäll på käften då alltså.

Gud så mkt känslor och tankar. Även om jag senaste veckorna inte alls känt mig gravid eller haft några symptom. Skulle enligt beräkningar vara i v 12 nu. Men gyn menade att graviditeten stannat i max V5.

Känns så tomt nu. Ska på måndag till läkarn för att få för-tabletter och sedan dit på onsdag och få tabletter som sätter igång blödningen då det inte verkar vilja komma ut av sig själv.

Känner mig hyfsat lugn nu. Tänker att det var bättre att det hände nu än senare och att det troligtvis inte hade klarat sig ändå.

Men det går i vågor. Känslorna. Så nu hoppas jag bara att utstötningen inte medför några komplikationer och att man kan börja försöka snart igen!

Beklagar verkligen! Hoppas vägen tillbaka går smidigt och utan komplikationer!
  • Solros
    ammela skrev 2014-09-10 19:03:12 följande:

Mitt "jag ska inte prova innan lördag morgon" höll inte. Testade nyss, hållt mig i 5 timmar å chansade, negativt, BIM på lördag så än är inte hoppet ute.

Inte samma flytningar innan mens som jag hade förra månaden, ont i brösten och mer ont i magen. (allt är säkert för mensen kommer på lördag)

Håller tummarna för att mensen utblir på lördag och istället får ett plus :)
    ronja111 skrev 2014-09-10 18:53:38 följande:

Nu är min mens här på riktigt iaf!

Fan!

Styrke kram!

Begklar verkligen och hoppas vägen tillbaka går bra!

• frida-li

Styrkekramar!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU