• Lisen84

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej.

Tänkte bara om någon kan hjälpa mig få rätsida på det här med ägglossning..

Jag fick äggviteflytningar i onsdags kväll, då dag 10 i cykeln. Sedan dess har det endast vart lite sparsamma flytningar, men inte typiska trådiga. Igår kväll fick jag en kraftig värk som varade några timmar, då dag 12. Men inga flytningar direkt. När har jag haft ägglossning?! På onsdagen då flytningen var eller vid smärtan i buken var 2 dagar senare?? Eller har den rent av inte varit än?? Jag har normalt ägglossning dag 14. Vi hade sex onsdag då flytningen var men nu är sambon bortrest så blir inget mer sexande på 1 v :(

• Lisen84
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-24 08:50:42 följande:

Jag kollar inte med ägglossningstest men märker att flytningarna blir mer i mängd och lite trådigare ca 2 dagar innan appen säger ÄL. Jag försöker manipulera mannen till att ligga varje dag så fort jag känner att de där flytningarna kommer, tänker att oddsen blir bättre. Man måste ju inte pricka dagen för ÄL utan bara vara mer intensiv däromkring om man inte ligger väldigt regelbundet ändå. Vi brukar ändå ha sex ca varannan dag skillnaden är att jag "tvingar" honom att komma i mig och ingen annanstans (ursäkta detaljer, ha ha!)

Haha känner igen det där med att tvinga! :)

Men känner du någon smärta vid äl?
  • Lisen84

Fjällsippa: jag känner igen mig ganska mycket i det du skriver, med karriär o kontrollfreak ;)

Jag och min sambo träffades för 2 år sen. Vi har precis börjat försöka den här månaden men han är inte jättespänd som jag är, vilket känns lite trist.. Skulle önska att han var lika förväntansfull som jag.

Grejen är att om någon sa till mig att om 1,5 eller 2 år kommer du ha ditt barn skulle jag kunna vänta men pessimisten i mig tror att det kommer ta lååångt tid för oss. Därför vill jag börja i tid.

Min sambo är snart 40, så 10 år äldre än mig. Det stressar mig mer än det stressar honom!

Kör ni med ägglossningstickor? Jag träffade en kompis igår som sa att det stressade ihjäl hennes o mannens sexliv.. Jag är så rädd att min sambo ska ångra sig så avvaktar ev med stickor..

• Lisen84
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-24 17:56:49 följande:

Ia85: Vad spännande! Hoppas det går bra för er!

Lisen84: Nä jag brukar inte känna, men märker på flytningarna när det är dags.

Vi har väntat pga studier och att vi tack vare det hade lite mer av ett särboförhållande iaf under veckorna eftersom det var en bit bort. Vi tänkte att vi skulle börjat när vi gifte oss för 4 år sedan men som sagt annat som sagt stopp. Vi har varit tillsammans i nästan 10år så det börjar kännas att det verkligen är dags nu. Folk runt omkring har börjat fråga också nu när jag pluggat klart, även om jag tycker att det är väldigt oartigt att fråga sånt. Sist fick jag frågan dagen efter senaste mf, kunde lätt hålla mig för skratt kan jag säga. Om någon skulle fråga idag skulle jag nog säga "Jaaa, vi försöker men vi har haft 2 missfall och jag vill helst inte prata mer om det" men den där gången var jag ju så ledsen själv så fick bita mig i tungan för att inte börja gråta där och då...

Men skönt att få prata av sig härinne med andra som också kämpar på. Man känner sig lätt ensam annars. Kram på er :)

Nej stackars dig! Inte okej att fråga om man inte känner personen väldigt bra o vet hur det står till. Hur mår din man efter missfallen?

Det är verkligen skönt med FL, även om man kan bli lätt stressad av allas plus hit o dit ;)

Kram!
  • Lisen84
    Diamant skrev 2014-08-26 15:19:27 följande:

Usch känner mig så orolig, är ute och reser och molvärken och illamåendet är som bortblåst! :(

Det borde väl inte påverka att man flyger och så när det är så tidigt?

Eller har det varit något annat som varit fel i magen hela förra veckan så det inte alls var en befruktning? :(

Jag tror mycket väl gravidsymptom kan komma o gå, precis som pms tyvärr.. Jag har ont i brösten sedan 2 dagar (äl+4) vilket jag aldrig brukar ha. Men förra månaden var jag så stensäker på att jag var gravid (fast vi inte ens hade börjat försöka helhjärtat..) men sen kom mensen 4 d sent så jag vill inte få upp hoppet igen o sen bli besviken.
  • Lisen84
    joss82 skrev 2014-08-25 12:23:40 följande:

Roligt att läsa era historier om relationer, livssituationer, barndrömmar osv!

För mig har det också mest handlat om att hitta pappan till barnen. Hade jag gjort det tidigare hade jag kanske skaffat barn tidigare också. Å andra sidan har jag inte haft någon jättelängtan efter barn och mina vänner har också varit rätt sena med det. Jag har fortfarande nästan inga vänner med barn, betydligt fler utan. Men sen jag träffade min nuvarande sambo för två år sen har längtan växt stadigt och nu är det nästan det enda jag kan tänka på! Dessutom verkar det rassla till hos mina vänner nu, två har nyss blivit gravida.

Har försökt sedan mars nu, men har så långa cykler och har varit borta någon ägglossning så fyra riktiga försök har vi hunnit med, femte nu. Oroar mig massor för att något ska vara fel! Har lång lite orgelbunden menscykel (32-40 dagar) och dessutom rätt rejäl hårväxt, så undrar lite om jag kanske har någon lindrigare variant av PCO. Får dock alltid utslag på äl-stickor en gång varje cykel. Vill bara att det ska ta sig nu och att vi ska få ett litet majbarn, det hade varit underbart!

Jag känner igen mig..nu när man har hittat HAN man vill va med så vill man inte vänta en sekund till :)

Hur vet man att man har PCO?

När hade du äl? Jag hade för 7d sedan och idag på jobbet högg det till i livmodern, hoppas så att det är en bebis på g men tror att det bara är inbillning för vi fick bara till det en gång, 2-3 d innan äl..vet någon hur stor (eller liten..) chansen är då?
  • Lisen84

Hit går det för er tjejer? När har ni andra BIM? Jag har 5/9. Några symptom än?

• Lisen84

Varför helknäpp? Jag är lite deppig idag för att jag hade alla möjliga symptom tills i förrgår men nu är de som bortblåsta. Jag har varit gravid en gång tidigare (för 7 år sen o slutade med abort) och då blev molvärken stadigt värre o värre varje dag. Och jag vet att det inte var inbillning för jag hade ingen aning att jag kunde varit gravid.

Fjällsippa skrev 2014-08-30 11:05:30 följande:

BIM 3/9 men är helt övertygad om att den kommer. Så nu hoppas jag bara att den inte är sen utan isåfall hellre tidig. Jag har inga som helst symtom, inte heller någon direkt PMS men den här månaden har kroppen varit helknäpp så jag är inte förvånad.

• Lisen84
    Diamant skrev 2014-09-01 18:36:44 följande:

Som misstänkt, mens idag :(

Jäkla skit!!

När alla tecken försvann för runt en vecka sen så kände jag det på mig, men man slutar ju ändå inte hoppas!

Åh nej :(

Ny chans nästa månad! Kram
  • Lisen84

Jag testade negativt imorse, BIM -3 men ändå. :(

Man hör ju om alla som plussar typ 5-6 dagar innan. Jag har fortfarande typ mensvärk några timmar varje dag. Jag har även ganska mycket vattniga/svagt vita flytningar. Kan inte komma ihåg att jag brukar ha det innan mens. Hur är det för er andra?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU