joss82 skrev 2014-08-25 12:23:40 följande:
Roligt att läsa era historier om relationer, livssituationer, barndrömmar osv!
För mig har det också mest handlat om att hitta pappan till barnen. Hade jag gjort det tidigare hade jag kanske skaffat barn tidigare också. Å andra sidan har jag inte haft någon jättelängtan efter barn och mina vänner har också varit rätt sena med det. Jag har fortfarande nästan inga vänner med barn, betydligt fler utan. Men sen jag träffade min nuvarande sambo för två år sen har längtan växt stadigt och nu är det nästan det enda jag kan tänka på! Dessutom verkar det rassla till hos mina vänner nu, två har nyss blivit gravida.
Har försökt sedan mars nu, men har så långa cykler och har varit borta någon ägglossning så fyra riktiga försök har vi hunnit med, femte nu. Oroar mig massor för att något ska vara fel! Har lång lite orgelbunden menscykel (32-40 dagar) och dessutom rätt rejäl hårväxt, så undrar lite om jag kanske har någon lindrigare variant av PCO. Får dock alltid utslag på äl-stickor en gång varje cykel. Vill bara att det ska ta sig nu och att vi ska få ett litet majbarn, det hade varit underbart!
Jag känner igen mig..nu när man har hittat HAN man vill va med så vill man inte vänta en sekund till :)
Hur vet man att man har PCO?
När hade du äl? Jag hade för 7d sedan och idag på jobbet högg det till i livmodern, hoppas så att det är en bebis på g men tror att det bara är inbillning för vi fick bara till det en gång, 2-3 d innan äl..vet någon hur stor (eller liten..) chansen är då?