Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Tack alla ni <3
Bara ni som vet om det än, min sambo är utomlands till på onsdag så jag får vänta enda tills dess med att berätta!
Tack alla ni <3
Bara ni som vet om det än, min sambo är utomlands till på onsdag så jag får vänta enda tills dess med att berätta!
Yeeey va kul att så många plussat! Jag körde BDG denna månad o det funkade ju. Åt det förra månaden oxå men hann inte börja förrän 1 v innan ÄL så kanske vart för sent då.
Vi 30 åriga tanter kan oxå minsann! ;)
Kommer bilden med nu?
Och DÄR kom mensen!!!! Fan fan fan!! Jag visste det
Att börja googla är fan inte bra. Någon mer än jag som får bruna flytningar ett par dagar innan mens? Vissa säger att detta är helt normalt och andra säger att det kan bero på infektioner och massa annat men borde inte flytningarna vara bruna hela tiden då? Tror verkligen mensen kommer om några dagar, och egentligen gör det inte så mycket, önskar bara att jag hade vetat att kroppen mår bra och det inte är något konstigt :/
Jag tar aco kvinna tabletter, är det ett bra alternativ? Någon som vet?
Nu sitter jag föresten här o väntar på att mitt typ tjugonde gravtest sen i lördags ska visa plus. Jag har fått rådet från alla att inte testa något mer då jag plussar varje gång, men jag kan inte sluta för strecken är så svaga! Vill bara få ett starkare än igår.. Överallt jag läser så verkar det som dem som inte fått stegring på testen för varje/var annan dag har det slutat med MF för :(
Jag började blöda igår.. :*(
1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!
Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.
Ja det har varit några tunga dagar. Begravning i tisdags, inbrott i onsdags och missfall igår.
Istället för att tänka att vi blev ju faktiskt gravida så känner jag nästan att den här hemska känslan är värre. Kastas från överlycklig till förkrossad inom loppet av en vecka. Men det blir säkert lite bättre, för varje dag som går. Vad jag är orolig för, är att sedan jag slutade med ppiller har jag haft spottings 2-3 dagar innan mens. Aldrig haft det tidigare. Läste någonstans att det kan ha med för låga progesteron halter att göra. Och då kan man ha lättare att få MF.
Måste fråga, när slutade du med p-piller? Jag har haft liknande spottings... men jag blev ju gravid så tätt inpå att jag slutade med p pillerna så min cykel hann liksom aldrig bli normal...eller ha spottings flera månader så att säga. Får se nu efter MF:et om det stabiliserar sig. Slutade på mina piller slutet på april och fick första mensen direkt och några dagar inpå maj... sedan var jag gravid slutet på juni/början på juli... Så, inte så många mensperioder att se ett mönster kring...
Jag har inte varit här inne på ett tag för jag har inte velat tänka, googla, läsa osv..
Men! Vi måste prata om nidblödningar!
Jag är inte så bevandrad i ämnet, vet inte varför det sker, när i cykeln, hur länge etc...bara ATT det kan ske.
Sent på söndag kväll 22 mars, runt midnatt, gjorde jag och sambon ett försök innan han åkte bort och jobbade en vecka. Tyvärr blev vi avbrutna av min jourtelefon preciiis innan utlösning, och sen kom vi inte igång igen..
Klockan 5 på måndag morgon kom glada gubben på mitt ÄL-test, och jag blev lite ledsen över ännu en sumpad månad.
Nu i tisdags blödde jag lite. Inte mycket alls, bara att det kom lite lite varje gång jag kissat. I onsdags, torsdags och idag - inget alls! Mensen bör inte komma förrän nu på tisdag som kommer. Har aldrig nånsin haft mellanblödningar förut.
Hjärnan säger att det är en slump, men hjärtat kan inte låta bli att hoppas att en stark simmare smet ut innan vi blev avbrutna, och lyckades hitta fram.
KAN det vara en nidblödningar? Passar det i tidsspannet? Är det möjligt?
Tog ett graviditetstest igår (kunde inte hålla mig) men det blev såklart negativt. Det är ju alldeles för tidigt, det vet jag ju egentligen.
Men vad säger ni som har koll? Kan jag hoppas, eller är det bara att ta nya tag denna månadens?
Jag är gravid!!!
Känns helt sjukt. Vi har försökt i över ett år, jag behöver pergotime för att få ägglossning och min sambo har slöa spermier. Vi hade precis fått kallelse till IVF-behandling. Och så plussar jag! Kan inte greppa det, tanken svindlar verkligen! Så himla glad!
Verkligen vad man upplever babyboom runt i kring. Kul för dem ;)
Jag borde haft mens för längesedan, men icket. Har inte gjort nytt test sedan i lördags, då var det neg. Det fortsätter "vibrera" i min livmoder till och från hela tiden och hugger till lite ibland. Jag blir knäpp på min kropp och hur jag uppfattar den om det här inte är graviditetstecken. Jag återkommer ;) Håller tummar och tår för oss!
emzerus, hur går det för dig, du hade väl bim nyss?
Var här inne mycket när denna tråden startades ni som inte känner igen mitt alias. Ville bara ge en liten tröst angående ÄL testen.. Blev gravid nu i februari och testade 3(!) ggr om dagen varje dag den månaden för att inte missa men fick aldrig mer än halv starkt ÄL test. Så helt bortkastade pengar o massa onödig stress! Jag ägglossade ju uppenbarligen..
Massa styrkekramar till er som kämpar! Jag är nu gravid i v 17 men har gråtit många tårar under 2014.. Snart händer det tjejer!