• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • nox
    BustersTjej skrev 2014-06-02 10:27:11 följande:
    DEt var inte meningar att bara skicka ett ja haha. Men det maste val betyda att du ar gravid?! Du kanske inte hade tillrackligt hog HCG niva innan. Tar du ett till om nagra dagar sa ska du se att det star gravid da med! 

Haha det var mer ett svar till hon tjejen som testade med cb digital typ på BIM-4??? Lite för tidigt anser jag.
  • BustersTjej
    nox skrev 2014-06-02 10:30:32 följande:
    Haha det var mer ett svar till hon tjejen som testade med cb digital typ på BIM-4??? Lite för tidigt anser jag.

Jaha okej haha. Jag skyller på Pregancy brain ;) eller att jag inte va tillräckligt vaken haha. Ja 4 dagar innan är väldigt tidigt. Skulle aldrig våga testa så tidigt
  • Imsdal

hej, 

hoppar in här för längtar så mkt efter ett plus!

antingen är jag 1 dag över bim eller 2 dagar innan, enligt min app det senaste alternativet men jag fick mens 1 maj förra gången.. vet inte vilket som är korrekt! men men..

har varit helt torr nertill men nu fått lite vita, glansiga flytningar, är det nåt nån känner igen som har plussat? är orolig att det ändå kan va mens på g :( 

har fått pangtuttar, halsbränna, helt glömsk, gråter för det mesta och svettas/fryser om vartannat!

kram på er och grattis till Pluss! Oskyldig

• nox
    Imsdal skrev 2014-06-02 11:28:01 följande:
    hej, 

antingen är jag 1 dag över bim eller 2 dagar innan, enligt min app det senaste alternativet men jag fick mens 1 maj förra gången.. vet inte vilket som är korrekt! men men..

har varit helt torr nertill men nu fått lite vita, glansiga flytningar, är det nåt nån känner igen som har plussat? är orolig att det ändå kan va mens på g :( 

har fått pangtuttar, halsbränna, helt glömsk, gråter för det mesta och svettas/fryser om vartannat!

kram på er och grattis till Pluss! 

Har inte haft speciellt mycket flytningar innan jag plussade. Det bubblade dock konstigt i min mage för nån vecka sen och var extremt gasig och trött och mådde lite illa igår och har käkat blåbärsmuffins typ varjr dag i en vecka haha. Det var då jag misstänkte stt jag var gravid.

Dessutom var detta första försöket med borago-kapslar som sägs öka chansen och det verkade det göra för mig. Så kör med borago annars om du misslyckades denna gång! :)
  • lillaskräp
    Imsdal skrev 2014-06-02 11:28:01 följande:

hej, 

kram på er och grattis till Pluss! Oskyldig

Har du testat? Håller tummarna! :)
  • KnytetsMamma
    3oyo skrev 2014-06-02 07:44:49 följande:

Mina är exakt lika från tisdag till idag. Idag gjorde jag sista testet! Nu är vi gravida, eller hur?
    Jo, man får nog inse att man är det och sluta testa. Pratade med gyn i morse och bokade in ett vul i början av juli i alla fall, så skönt att slippa vänta ända till vecka 12 innan man får se om det finns något där inne.
  • 3oyo
    KnytetsMamma skrev 2014-06-02 12:04:39 följande:
    Jo, man får nog inse att man är det och sluta testa. Pratade med gyn i morse och bokade in ett vul i början av juli i alla fall, så skönt att slippa vänta ända till vecka 12 innan man får se om det finns något där inne.

Jag lär få vänta till ca v19 med att se den lille. Här gör de varken vul eller ul innan rul. Här kan man inte boka privat tyvärr. Har inte sett någon av de andra innan rul.
  • KnytetsMamma
    3oyo skrev 2014-06-02 12:13:17 följande:

Jag lär få vänta till ca v19 med att se den lille. Här gör de varken vul eller ul innan rul. Här kan man inte boka privat tyvärr. Har inte sett någon av de andra innan rul.
    Här där jag bor erbjuds alla att göra KUB-test i vecka 12 och sen vanliga rul i vecka 18-20. Men jag har ätit en kur pergotime inför denna graviditet och gått privat och gynekologen där erbjuder vul så det känns spännande, med dottern fick jag snällt vänta till vecka 12 och emellanåt var det en plåga eftersom jag inte hade många symptom alls på att jag var gravid då heller...
  • BustersTjej

Jag har nu ringt och bokat tid hos en midwife och det ar I vecka 8, sa den 18de juni har jag mitt forsta besok men jag vet inte vad jag ska forvanta mig. Ar det bara en vanlig halsocheck tror ni?

• Imsdal
    lillaskräp skrev 2014-06-02 11:51:43 följande:
    Har du testat? Håller tummarna! :)
    hej!! åh va gulligt av dig! testade nu på lunchen men var blankt minus :( blev lite ledsen.. hoppas det är för tidigt att testa!??
    nox skrev 2014-06-02 11:40:31 följande:

Har inte haft speciellt mycket flytningar innan jag plussade. Det bubblade dock konstigt i min mage för nån vecka sen och var extremt gasig och trött och mådde lite illa igår och har käkat blåbärsmuffins typ varjr dag i en vecka haha. Det var då jag misstänkte stt jag var gravid.

Dessutom var detta första försöket med borago-kapslar som sägs öka chansen och det verkade det göra för mig. Så kör med borago annars om du misslyckades denna gång! :)
    vad gör dom kapslarna?:) låter spännande! 
Svar på tråden BF Februari 2015