• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Stephi
    BustersTjej skrev 2014-06-02 10:14:02 följande:
    pa vilket satt funkade det inte? (ursakta texten, sitter pa jobbet I England)

Den blåa kontrollstrecket kom inte alls. Gjorde som jag alltid gjort när jag testade mig. 
    Så det var lite konstigt.
    Håller med om att det är lite för tidigt att testa BIM-4 men när jag va gravid med min dotter så fick jag nämligen ett superskarpt + då och det var ungefär i BIM-4 den gången. Men än har jag inte fått mensen så jag hoppas :)

Grattis till alla med plus! :D Helt underbart är det!

• BustersTjej
    Stephi skrev 2014-06-02 22:17:46 följande:
    Den blåa kontrollstrecket kom inte alls. Gjorde som jag alltid gjort när jag testade mig.  Så det var lite konstigt. Håller med om att det är lite för tidigt att testa BIM-4 men när jag va gravid med min dotter så fick jag nämligen ett superskarpt + då och det var ungefär i BIM-4 den gången. Men än har jag inte fått mensen så jag hoppas :) Grattis till alla med plus! :D Helt underbart är det!

Tråkigt när man får hem test som inte funkar. Alla vill ju testa olika :) jag vet bara att jag inte skulle våga haha. Vågade knappt testa efter bim haha. Hoppas att du testar positivt snart :)
  • Cookie85

Hej! 
    Första barnet och BF 2/2 2015. Jävligt nervös. Rädd. 

Mår väldigt väldigt illa redan. Någon som har bra tips? Äter åksjuketabletter och vitamin B6 1 mg, men kräks ändå som en magsjuk. Härligt att hitta denna 'familjeliv' sida. Kanske kan finna lite pepp i allt det kämpiga.

Kram.

• Cookie85
    Cookie85 skrev 2014-06-03 09:37:05 följande:

Hej! 
    Första barnet och BF 2/2 2015. Jävligt nervös. Rädd. 

Mår väldigt väldigt illa redan. Någon som har bra tips? Äter åksjuketabletter och vitamin B6 1 mg, men kräks ändå som en magsjuk. Härligt att hitta denna 'familjeliv' sida. Kanske kan finna lite pepp i allt det kämpiga.

Kram.

Ska såklart vara 10 mg vitamin B6 Skäms
  • nox
    Cookie85 skrev 2014-06-03 09:37:05 följande:
    Hej! 

Första barnet och BF 2/2 2015. Jävligt nervös. Rädd. Mår väldigt väldigt illa redan. Någon som har bra tips? Äter åksjuketabletter och vitamin B6 1 mg, men kräks ändå som en magsjuk. Härligt att hitta denna 'familjeliv' sida. Kanske kan finna lite pepp i allt det kämpiga.

Kram.

Var inte rädd :) vi är många förstföderskor här, bla jag själv. Har BF 12/2 -15 enligt gravidappen. Jag har inte börjat känna av illamående men känns som jag har lite mensvärk ungefär haha! Jag har däremot hört att cola (eller avslagen cola) ska vara ok att dricka när man mår illa och att det dämpar illamåendet. Vet inte om det stämmer, men testa?
  • Evening primrose

Cookie Råkade se detta, är ej gravid. Än Men varit. Å jag var sjukskriven större delen av grav i olika omfattning, mestadels pga illamående. Ring å be att få Lergigan Comp utskrivet! Hoppas d räcker för dig vännen Måste vara Comp, annars blir du toktrött. Trött e man ju ändå. Småät kex. Postafen på Apoteket är receptfritt medan du väntar på Lergigan. Man blir tröööött av d dock.

♡ Lilla E ♡
  • Cookie85
    nox skrev 2014-06-03 09:47:14 följande:

Var inte rädd :) vi är många förstföderskor här, bla jag själv. Har BF 12/2 -15 enligt gravidappen. Jag har inte börjat känna av illamående men känns som jag har lite mensvärk ungefär haha! Jag har däremot hört att cola (eller avslagen cola) ska vara ok att dricka när man mår illa och att det dämpar illamåendet. Vet inte om det stämmer, men testa?
    Dricker kolsyra konstant. Men det fungerar bara ifall jag hela hela tiden drar runt med ett sugrör i munnen Obestämd
  • Cookie85
    Evening primrose skrev 2014-06-03 10:06:18 följande:
    Cookie Råkade se detta, är ej gravid. Än Men varit. Å jag var sjukskriven större delen av grav i olika omfattning, mestadels pga illamående. Ring å be att få Lergigan Comp utskrivet! Hoppas d räcker för dig vännen Måste vara Comp, annars blir du toktrött. Trött e man ju ändå. Småät kex. Postafen på Apoteket är receptfritt medan du väntar på Lergigan. Man blir tröööött av d dock.
    Förstår att du va hemma. Nu går jag upp två timmar tidigare än vanligt för att hinna kräkas så många gånger jag bara hinner innan jobbet. Vidrigt. Ringer barnmorskan direkt. Jag har Postafen nu, och det fungerar några timmar från att inte spy. Men illamåendet finns där ändå. Ingen lätt match detta med att vilja ha bebis Gråter Tack för jättebra svar!!
  • Armadillo

Här är ännu en som precis fått ett positivt besked av stickan. Slutade med preventivmedel för två månader sedan lite drygt och har haft en cykel på 20 dagar och en annan på 24 dagar varpå jag är lite osäker på exakt BF. Under februari blir det dock :).

Började få molvärk i fredags och illamåendet kom på allvar igår (lite även söndag) men räknar man med 28 dagars cykel så har jag BIM på fredag. Testade med digitalt igår och det var ingen tvekan.. Kändes som om symptomen kom väldigt tidigt så jag misstänker att cykeln ligger runt 20-24 dagar istället.

• Magdalena88

Hej tjejer,

Jag hoppar in här. Efter sex långa månader plussade vi äntligen i fredags.
    BF 2 februari 2015. Har vi någon lista man kan fylla på? 

Svar på tråden BF Februari 2015