• Tigerlilja75

Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?

Jag befinner mig i en knepig och jobbig situation... Jag har träffat en kille som jag trivts med på alla sätt. Så efter att ha träffat honom några månader själv tog jag beslutet att låta min son som är 5 år träffa min pojkvän. Jag ångrar mig nu. Min son kan vara ganska påfrestande ibland när han inte lyssnar och han kan sparkas och strunta i att sluta göra saker när man säger till. Min pojkvän blev väldigt irriterad när han inte lyssnade och sa att " om du inte slutar blir jag arg" , sa väldigt hårt " titta på mig ... ( hans namn) " och tog honom i armen ( inte hårt men ändå) ...jag tycker det var lite magstarkt på deras första träff att han skulle " uppfostra " min son!! Nu känns det som att jag inte vill se honom igen . Samtidigt förstår jag att han ju måste få säga ifrån, men inte sådär mycket och på det sättet. Vad säger ni. Gjorde han rätt??

• Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?
  • Bibbidi

Om jag bara så gå efter vad du har skrivit så tycker jag inte att han gjorde något direkt fel. Vad skulle han göra tycker du? 

• Rosens31

Och du bara satt bredvid och bevittnade hela skådespelet?
    Jag skulle vilja påstå att han tog ett mycket riktigt ansvar, och du borde snarare vara rädd för hur han uppfattade Dig i den situationen och inte din pojke.
    Varför röt inte du ifrån långt innan din pojke lyckats reta upp din dejt på det viset?

• Tigerlilja75
    Bibbidi skrev 2014-04-27 21:40:10 följande:
    Om jag bara så gå efter vad du har skrivit så tycker jag inte att han gjorde något direkt fel. Vad skulle han göra tycker du? 

Säga till mer vänligt kanske... ? Det var ju ändå första gången de sågs tänker jag.
  • Tigerlilja75
    Rosens31 skrev 2014-04-27 21:41:08 följande:
    Och du bara satt bredvid och bevittnade hela skådespelet? Jag skulle vilja påstå att han tog ett mycket riktigt ansvar, och du borde snarare vara rädd för hur han uppfattade Dig i den situationen och inte din pojke. Varför röt inte du ifrån långt innan din pojke lyckats reta upp din dejt på det viset?

Det är klart jag inte gjorde! Varför utgick du från det? Jag sa såklart till honom jag med, men som sagt så lyssnar han inte alltid.
  • Ellie
    Tigerlilja75 skrev 2014-04-27 21:42:25 följande:

Säga till mer vänligt kanske... ? Det var ju ändå första gången de sågs tänker jag.
    Var detta hans första reaktion på sonens beteende, eller hade han sagt till mer vänligt ett antal gånger, som sonen inte lyssnade på? Vad gjorde sonen som dejten reagerade så här på?
  • corran

Om jag va han skulle jag absolt ta upp det med dig först innan jag skulle agera på sånt vis. Men det är ju jag. Sen är det klart man måste få säga ifrån med tycker de lät som han gjordr detlite väl häftigt.

• Lejonhierta
    Tigerlilja75 skrev 2014-04-27 21:37:42 följande:
    Jag befinner mig i en knepig och jobbig situation... Jag har träffat en kille som jag trivts med på alla sätt. Så efter att ha träffat honom några månader själv tog jag beslutet att låta min son som är 5 år träffa min pojkvän. Jag ångrar mig nu. Min son kan vara ganska påfrestande ibland när han inte lyssnar och han kan sparkas och strunta i att sluta göra saker när man säger till. Min pojkvän blev väldigt irriterad när han inte lyssnade och sa att " om du inte slutar blir jag arg" , sa väldigt hårt " titta på mig ... ( hans namn) " och tog honom i armen ( inte hårt men ändå) ...jag tycker det var lite magstarkt på deras första träff att han skulle " uppfostra " min son!! Nu känns det som att jag inte vill se honom igen . Samtidigt förstår jag att han ju måste få säga ifrån, men inte sådär mycket och på det sättet. Vad säger ni. Gjorde han rätt??
    Hmm Jag har en ny man sedan något år tillbaka och fyra barn med mig in i boet. Mannen har inga. Redan innan barnen fick träffa honom diskuterade vi ofta och mycket, hur jag uppfostrar, hur han tänker sig, vad jag förväntade mig av honom och vad han förväntade sig av mig.  Jag förväntar mig att mannen faktiskt säger ifrån. Samtidigt undrar jag lite som annan i tråden, varför sa inte du ifrån till din son?

Det du kan göra nu är att sitta ned med din kille och diskutera hur det kändes och fråga hur han känner. Inte som att släta över eller ursäkta utan för att ni ska ha en stadig grund att stå på.
  • Rosens31
    Tigerlilja75 skrev 2014-04-27 21:44:02 följande:

Det är klart jag inte gjorde! Varför utgick du från det? Jag sa såklart till honom jag med, men som sagt så lyssnar han inte alltid.
    Men att en liten pojke inte lyssnar får inte stå över ditt ansvar att sluta uppfostra. Om ungen inte lyder så måste du ju ändra din taktik för att få honom att vara tyst? För uppenbarligen funkar inte den du använder nu.
  • Tigerlilja75
    Ellie skrev 2014-04-27 21:45:20 följande:
    Var detta hans första reaktion på sonens beteende, eller hade han sagt till mer vänligt ett antal gånger, som sonen inte lyssnade på? Vad gjorde sonen som dejten reagerade så här på?

Jo han hade sagt till några gånger mer vänligt. Men sonen lyssnar inte alltid. Sonen pratade högt och lät olika jobbiga läten när vi satt och åt så vi kunde inte prata. Jag sa till honom att sätta sig och äta upp maten eller gå In och leka, istället för att göra höga jobbiga ljud, för att vi ville ha matro. Han lyssnade inte utan fortsatte och då satte min pojkvän in det tunga artilleriet. Onödigt skarpt tycker jag.
Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?