• Tigerlilja75

Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?

Jag befinner mig i en knepig och jobbig situation... Jag har träffat en kille som jag trivts med på alla sätt. Så efter att ha träffat honom några månader själv tog jag beslutet att låta min son som är 5 år träffa min pojkvän. Jag ångrar mig nu. Min son kan vara ganska påfrestande ibland när han inte lyssnar och han kan sparkas och strunta i att sluta göra saker när man säger till. Min pojkvän blev väldigt irriterad när han inte lyssnade och sa att " om du inte slutar blir jag arg" , sa väldigt hårt " titta på mig ... ( hans namn) " och tog honom i armen ( inte hårt men ändå) ...jag tycker det var lite magstarkt på deras första träff att han skulle " uppfostra " min son!! Nu känns det som att jag inte vill se honom igen . Samtidigt förstår jag att han ju måste få säga ifrån, men inte sådär mycket och på det sättet. Vad säger ni. Gjorde han rätt??

• Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?
  • Tigerlilja75
    Bibbidi skrev 2014-04-27 21:40:10 följande:
    Om jag bara så gå efter vad du har skrivit så tycker jag inte att han gjorde något direkt fel. Vad skulle han göra tycker du? 

Säga till mer vänligt kanske... ? Det var ju ändå första gången de sågs tänker jag.
  • Tigerlilja75
    Rosens31 skrev 2014-04-27 21:41:08 följande:
    Och du bara satt bredvid och bevittnade hela skådespelet? Jag skulle vilja påstå att han tog ett mycket riktigt ansvar, och du borde snarare vara rädd för hur han uppfattade Dig i den situationen och inte din pojke. Varför röt inte du ifrån långt innan din pojke lyckats reta upp din dejt på det viset?

Det är klart jag inte gjorde! Varför utgick du från det? Jag sa såklart till honom jag med, men som sagt så lyssnar han inte alltid.
  • Tigerlilja75
    Ellie skrev 2014-04-27 21:45:20 följande:
    Var detta hans första reaktion på sonens beteende, eller hade han sagt till mer vänligt ett antal gånger, som sonen inte lyssnade på? Vad gjorde sonen som dejten reagerade så här på?

Jo han hade sagt till några gånger mer vänligt. Men sonen lyssnar inte alltid. Sonen pratade högt och lät olika jobbiga läten när vi satt och åt så vi kunde inte prata. Jag sa till honom att sätta sig och äta upp maten eller gå In och leka, istället för att göra höga jobbiga ljud, för att vi ville ha matro. Han lyssnade inte utan fortsatte och då satte min pojkvän in det tunga artilleriet. Onödigt skarpt tycker jag.
  • Tigerlilja75
    Rosens31 skrev 2014-04-27 21:47:19 följande:
    Men att en liten pojke inte lyssnar får inte stå över ditt ansvar att sluta uppfostra. Om ungen inte lyder så måste du ju ändra din taktik för att få honom att vara tyst? För uppenbarligen funkar inte den du använder nu.

Jodå jag har provat många taktiker... Och jag brukar lyfta iväg honom när han inte lyssnar vilket jag också gjorde denna gång .
  • Tigerlilja75

Varför tog jag inte tag i situationen ? När jag sa till på skarpen flera gånger? När jag sedan bar bort honom från situationen ? Jag tvingar inte mina barn att sitta kvar vid matbordet om de ätit sig mätta. Då får de gå och leka. De får däremot inte vara kvar och störa resterande människor som vill ha matro. Och det såg jag till att han inte fortsatte med. Min pojkvän kanske var för snabb att lägga sig i??

• Tigerlilja75

Tack alla för ert engagemang och svar. Jag förstår att det är svårt att svara när man inte har alla ingångsvärden, men ni som tycker jag är en kass mamma, och som undrar om min kille kommer stanna pga min son- er kan jag bara skratta åt :). Så mycket vet jag att jag är en bra mamma. Jag är rolig,omtänksam, generös,kärleksfull och dessutom snygg😋. Jag har aldrig slagit eller skrikit åt någon av mina barn och de är omtyckta kamrater, söta och den lille kille som detta handlar om är en otroligt positiv, gladlynt och omtänksam liten kille. Men sedan är han FULL av energi, och i matsituationer med nya människor blir han en pajas som ska synas och vägrar äta. Vid det här tillfället så satt både min son och pojkvän i kökssoffan och min son hade ätit lite och ville inte ha mer så han lade sig ner med fötterna mot mon kille och " tryckte " mot honom och lät högt olika läten som han tycker är kul. Jag sa till, flera gånger och min kille var rätt snabb att lägga sig i, det slutade med att jag bar bort honom från bordet och satte honom vid tv'n för att vi skulle få äta i lugn och ro. Det var INTE så att jag struntade i att uppfostra - det gör jag sällan. Tyckte att killen dock la sig i för snabbt , skillnad om jag struntat i situationen .... Och jag tycker också att det var fel tillfälle ( första gången de överhuvudtaget ses) och att han kunde blivit skrämmande för min son eftersom det var ett " hot" om att bli arg med i bilden och att ta tag i hans arm var för mycket tyckte jag. Det behöver ingen göra ... Inte ens jag. Så hemsk är han inte. Jag tolkar det mesta störande beteendet från honom som uppmärksamhetsbehov. Jag kan upplysa er som tror att jag blir lämnad att det tror jag inte då han är kär i mig och dessutom också sett hur underbar sonen är för det mesta. Och skulle han lämna mig pga något sådant som min son gjort, ja då pallar han inte mycket och jag skulle gladeligen se honom lämna vårt liv. 😊👍

• Tigerlilja75
    Froststar skrev 2014-04-28 16:37:11 följande:
    Det blir väl så när folk inte uppfostrar sina ungar. Jag förstår honom. Det är du som brister i ditt föräldraskap. Var glad att han gillar dig så pass mycket att han inte bara gick därifrån. Det hade många andra gjort i hans ställe.
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg

Haha! Mmm ... Fast ... Då kanske jag skulle lagt mig i hans sätt att uppfostra sina barn också då, när de lever rövare i köket kl. 04, inte behöver bädda sina sängar. En av dom kan vara alldeles särskilt otrevlig, och han säger inget. Jag valde att inte lägga mig i eftersom jag är för ny och dessutom är det inte min business.
  • Tigerlilja75
    Froststar skrev 2014-04-28 16:50:46 följande:
    Du gör som du vill. Men du skriver ju själv att du inte lyckats få din son att bete sig hyfsat. Då är det väl inte så konstigt att någon annan tröttnar. Bara för att du är van vid oförskämdhet, otrevliga och vilda barn betyder inte att alla andra måste acceptera det. Att du är snygg (som du skrev innan), vad har det med saken att göra? Menar du att män ska stå ut med vad som helst bara för att du är snygg? Helt märklig kommentar i sammanhanget.
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg

Att jag är snygg var helt ovidkommande .. Likaså att säga att han nog kommer lämna mig pga min son. Jag sa inte att jag inte lyckats få ordning på honom. Har man 7 sekunder på sig att få dom att lyda allt man säger ? Ja då har jag nog misslyckats. Jag lyckades själv. Bara det att han hann lägga sig i FÖRE jag lyckades! Get it?
  • Tigerlilja75
    BioBonus skrev 2014-04-28 17:02:07 följande:
    Jo, men du har i flera inlägg poängterat att du själva sagt till på skarpen flera gånger, att din pojkvän sagt till vänligt flera gånger. Så om vi ska tro på din version av vad som hände så hade din son haft väldigt mycket mer tid än 7 sekunder på sig att sluta störa er matro? Jag hänger inte riktigt med - OM det är så att din son, vilket du själv ärligt säger, inte lyssnar på dig, trots att du säger till på skarpen så är det väl bara en jättebra hjälp för dig att din pojkvän dels vågar gå in och säga ifrån, samt att din son faktiskt verkar lyssna på honom?

Absolut! Om det inte varit första gången de sågs hade jag sett det som positivt.
Svar på tråden Pojkvän som höjer rösten till sonen på första träffen ?