• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-28 22:29:05 följande:
    Grattis till blaston! Är en märklig känsla efter insättningen helt klart. Tankarna snurrar mest kring det lilla embryot fortfarande. Svårt att koncentrera sig på jobbet! Har inte blödit mer än den där ytte pytte droppen imorse. Har TD 6/5, är på ruvardag 8 idag. Ju närmare TD jag kommer ju mer oroar jag mig.

Va bra! Kanske någon liten nidblödning då? Jag vet inte hur jag ska klara av att vänta.. ÅÅÅH.. Hade du lite svag värk efter ET?
  • Darling82

Hallå,

Libra: jo hade som mensvärk flera dagar efter et.

Hur mår ni idag? Här är det jämna plågor. Inget mer blod. Tuttarna gör typ inte ont alls längre. Hur ska man tolka att det inte känns alls. Tankarna far runt runt. TD närmar sig är på ruvardag 9 idag, 7 dagar kvar till TD.

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-29 09:36:39 följande:
    Hallå, Libra: jo hade som mensvärk flera dagar efter et. Hur mår ni idag? Här är det jämna plågor. Inget mer blod. Tuttarna gör typ inte ont alls längre. Hur ska man tolka att det inte känns alls. Tankarna far runt runt. TD närmar sig är på ruvardag 9 idag, 7 dagar kvar till TD.

Ok..jag har molvärk konstant ..:( hoppas att det är ett bra tecken i alla fall 😊 Jag läste någonstans att symtomen ofta avtar efter ett tag.. Så tror inte du behöver vara orolig! Lättare sagt än gjort vet ju jag som själv är så nojig 😀när kan man börja smygtesta?😀
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-04-29 11:36:52 följande:

Ok..jag har molvärk konstant ..:( hoppas att det är ett bra tecken i alla fall Jag läste någonstans att symtomen ofta avtar efter ett tag.. Så tror inte du behöver vara orolig! Lättare sagt än gjort vet ju jag som själv är så nojig när kan man börja smygtesta?

Jag kommer försöka hålla mig till att testa på TD om inte mensen kommer innan då förstås. Har haft lite molvärk till och från idag men annars noll symtom. Fruktansvärd väntan! Tolkar allt fram och tillbaka. Aldrig varit gravid så på nått vis tänker jag att det som är nytt är bra. Men samtidigt har man ju pillat i sig massa nya mediciner oxå så det kan ju likväl vara dom hela tiden som spökar.
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-04-28 09:26:26 följande:
    Hej!! Jag tror inte det är kört, det är ju för tidigt! Du fick nog bara en liten mellanblödning. Ge inte upp.

Mina fysiska symtom är bättre, men inte min deppighet, för nu blir jag ju nojig för att jag har mindre ont! Ja väntan är verkligen hemsk, tiden går såååå långsamt!!!

Hur går det för dig, jag tycker väntan är pest och pina!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-29 17:04:21 följande:

Jag kommer försöka hålla mig till att testa på TD om inte mensen kommer innan då förstås. Har haft lite molvärk till och från idag men annars noll symtom. Fruktansvärd väntan! Tolkar allt fram och tillbaka. Aldrig varit gravid så på nått vis tänker jag att det som är nytt är bra. Men samtidigt har man ju pillat i sig massa nya mediciner oxå så det kan ju likväl vara dom hela tiden som spökar.
    Jag ska nog försöka hålla mig också.. men vet samtidigt hur jag funkar   Tänk om man bara kunde se om det fastnat eller ej.. istället för att vänta alla dessa dagar...Glad  Fortfarande molvärk till och från.. inte mycket... men påminns hela tiden om vad som sker.. eller inte sker..Mådde illa i morse också.. samt  rejält illa efter lunch.. är ju bara ett dygn efter ET så har inget med ..men lite konstigt sammanträffande..

Min bästiskollega berättade idag att hon är gravid... i 8 veckan... jag avslöjade ingenting.. men hoppas ju ännu mer nuGlad
  • Darling82

Rosa flytning igen nu i morse :( och precis som i måndags ytte pytte rött på pappret, knappt så det syntes. Fan fan fan!!

• bringiton14

Hej ladies!

Darling- ta det lugnt, det behöver inte betyda något alls!! Kanske du kan ringa till kliniken om du är mycket orolig?

Jo jag har mått rätt kasst senaste dagarna, trött på att vänta och även trött i övrigt, sover väldigt mycket.. Har ni känt något sånt?

Barnmorskan sa till mig att man kan få falskt positiv sticka om man testar för tidigt, pga Ovitrelle, så det är nog säkrast att vänta även om det är jobbigt.

För övrigt så kan man få ett helt gäng symtom av lutinus- molvärk, ömma bröst, illamående, irriterad slida, klåda mm

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-30 07:47:40 följande:
    Rosa flytning igen nu i morse :( och precis som i måndags ytte pytte rött på pappret, knappt så det syntes. Fan fan fan!!
    hej.. jag fick lite rosa nyss på pappret.. jätte lite, men ändå, inte vit som dom senaste dagarna.... hmm..är ju ganska exakt 2 dygn nu efter ET.. hmm.. hoppas verkligen att det inte kommer mer blod nu....Obestämd
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-30 12:23:15 följande:
    Hej ladies!

Darling- ta det lugnt, det behöver inte betyda något alls!! Kanske du kan ringa till kliniken om du är mycket orolig?

Jo jag har mått rätt kasst senaste dagarna, trött på att vänta och även trött i övrigt, sover väldigt mycket.. Har ni känt något sånt?

Barnmorskan sa till mig att man kan få falskt positiv sticka om man testar för tidigt, pga Ovitrelle, så det är nog säkrast att vänta även om det är jobbigt.

För övrigt så kan man få ett helt gäng symtom av lutinus- molvärk, ömma bröst, illamående, irriterad slida, klåda mm
    heeej!
     till och från.. trött... svullen mage.. omt i brösten.(tack Lutinus . nyss fick jag en liten rosa flytning på pappret när jag kissade..hmm är ju exakt 2 dagar  efter ET nu så hoppas det inte betyder att det blev misslyckat....fick ju info om att man kan ha flytnigar som i blnd är blodblandade under dem närmsta veckorna, men man blir ju galet orolig ändå!  Någon läkare skrev  att Ovitrelle sitter i kroppen max 10 dagar... så tror jag ska bus-testa på söndag om jag inte fått någon större blödning nu innan. Självklart är det bäst att vänta till TD!

ÅÅÅh..väntavänta... 2 hela veckor...

Trevlig Valborg!..{#emotions_dlg.flower}.. Här blir det inget vin idag... är nog första Valborg på många år som det blir 100% alkoholfritt
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag