• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-25 16:53:54 följande:
    Ruvardag 5 för mig idag. Hur mås det här idag då? Jag dras med väldigt ömma och spända bröst och en jäkla förkylning, hade lite förhöjd temp i morse 37,4. Brukar ha runt 36,5. Men även det kan vara en bieffekt av alla hormoner man proppar i sig :) Funderar lite kring hur länge effekten av ovitrellen sitter i egentligen!?

Hur gick äggplocket Libra 77? Hoppas det gick fint och att du inte har alltför ont nu.

Håller också tummar och tår att vi lyckas alla tre!!
    Hej Darling{#emotions_dlg.flower}

Lutinus dag 2... ont i brösten..Åhh... men blödningen från äggplocket i onsdags har slutat i alla fall..Hade ganska ont efteråt, men tyckte annars det gick bra.

Äggplocket i onsdags gick alltså bra, 11 ägg, och fick veta idag att 8 av dem blivit befruktade. Var hos läkaren idag för planerad ÅF men hon rekommenderade istället blastocyst odling eftersom alla 8 var så fina... så nu blir det att vänta med spänning till måndag... Hoppas något klarar sig så långt!

Allt detta väntande.....Flört
  • bringiton14

Vad kul Libra! Lycka till på måndag då! :)

Jag har fortfarande molvärk och ont i brösten konstant.. Men jag läste att ömheten i brösten också kan bero på lutinus!

Hur mår ni annars?

Tiden går verkligen långsamt.. Jag har känt mig rätt deppig senaste dagarna, rädd att inget ska funka, trött på att kämpa..

Tror jag behöver komma igång med min träning, har inte tränat sen sprutstarten och det kan nog bidra lite till deppigheten.

Hoppas ni har en skön helg!

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-27 08:33:24 följande:
    Vad kul Libra! Lycka till på måndag då! :)

Jag har fortfarande molvärk och ont i brösten konstant.. Men jag läste att ömheten i brösten också kan bero på lutinus!

Hur mår ni annars?

Tiden går verkligen långsamt.. Jag har känt mig rätt deppig senaste dagarna, rädd att inget ska funka, trött på att kämpa..

Tror jag behöver komma igång med min träning, har inte tränat sen sprutstarten och det kan nog bidra lite till deppigheten.

Hoppas ni har en skön helg!
    Hej!

tack.. det behövs... jag har också känt mig lite deppig...det är så mycket som ska fungera för att det slutligen ska bli något.. men vi måste försöka tänka positivt!  Jag har också ont i brösten!!! Måste vara lutinus för började dagen efter jag började med det..

Tiden går så långsamt...ska nog ringa kliniken i morgon bitti och kolla hur det har gått med våra embryon...dom får stå ut med mig helt enkelt, kan tänka mig att det är fler som ringer och är nyfikna.. Glad

Jag har heller inte tränat sen sprutstart.. vad har era läkare sagt om träning under behandling? Jag läste på nätet något läkare som rekommenderade endast lågpuls träning efter ÅF, fram till första UL...måste höra på måndag vad dom säger på kliniken... jag tränar vanligtvis kondition minst 3ggr per vecka, så man vill ju komma igång med det igen innan sommaren så man är hyfsat i form om man nu inte blir gravid... ha en toppensöndag allihopa!!{#emotions_dlg.flower}
  • Darling82

Hej tjejer,

Känner mig deppig, i morse hade jag fått en beige/rosa flytning och sen kom det lite lite blod på pappret. Är det kört nu. Men mensen kan ju inte komma än!? Ruvardag 8 idag, brösten gör lite mindre ont. Denna väntan är hemsk!

Hoppas att ni är på bättre humör!

Hoppas att insättningen går fint för dig idag Libra!

• bringiton14

Hej!! Jag tror inte det är kört, det är ju för tidigt! Du fick nog bara en liten mellanblödning. Ge inte upp.

Mina fysiska symtom är bättre, men inte min deppighet, för nu blir jag ju nojig för att jag har mindre ont! Ja väntan är verkligen hemsk, tiden går såååå långsamt!!!

• bringiton14

Ja lycka till idag Libra!!

Till mig sa de att jag kan träna som vanligt så länge det känns bra. Jag tränar vanligtvis ca 3 ggr/v och nu tänkte jag väl köra typ 2-3 ggr/v i lite lugnare tempo..

• Darling82

Tror att under hela IVF behandlingen är ruvardelen jobbigast! Man går och väntar och känner efter och oroar sig hela tiden. Får panik när det känns mindre. Analyserar vad som beror på vad är det medicinerna eller nått annat. Man kan ju bli knäpp för mindre. Har en jäkla förkylning som vägrar ge med sig som extra bonus.Nä inte min ljusaste dag idag inte!

• Libra77

Hej tjejer!

Hur mår ni nu?

Darling: Har blödningen upphört? Enligt doktorn är det ju normalt med små blödningar, men förstår att du blir oroligObestämd Styrkekramar till dig i alla fall!  {#emotions_dlg.flower}  När har du TD?

Bringiton:  Hur har dagen varit? Angående träning så sa läkaren idag att det är ok i den mån man det känns bra... när jag nyss läste infobladet såg jag att det stod att man ska undvika hårdare fysisk träning.... det kan man ju tolka lite som man vill förstås.....

• Libra77

....Vi var ju på ET idagGlad så nu gömmer sig en liten men enligt doktorn jättefin 5 dagars liten blastis i min mageGlad
    Lite märklig känsla, känns självklart bra, men man blir ju så nojig att man knappt vågar kissa Glad  TD 13/5.. känns som väntan kommer att bli lång.... lite coolt att man fick se blastisen på skärmen innan .... kändes så overkligt...

Lite molvärk, men hoppas det går över och att hen trivs och vill stanna i magen..  Blev 2 blastocyster till frysen, eventuellt någon till om dem växer till sig under natten....hoppas...

Hur kändes det för er efter ET?  Kunde ni slappna av efter någon dag? Kanske tänka på annat? Just nu finns bara en sak i mina tankar....

• Darling82

Grattis till blaston! Är en märklig känsla efter insättningen helt klart. Tankarna snurrar mest kring det lilla embryot fortfarande. Svårt att koncentrera sig på jobbet!

Har inte blödit mer än den där ytte pytte droppen imorse. Har TD 6/5, är på ruvardag 8 idag. Ju närmare TD jag kommer ju mer oroar jag mig.

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag