• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Jag kom precis hem till soffan. Det gick bra allting, blev rätt hög av medicinen.. Jag var också supernervös innan! Det blev 5 ägg för oss, håller tummarna för dem.

Nu är min man och köper mat och sen ska vi nog slappa framför en TV-serie, trots finvädret :)

• Darling82

Skönt att det gick bra!

Fick veta nyss att av de 7 va 4 mogna och av dessa 4 är 3 befruktade. Imorrn 12:15 ska vi tillbaka och sätta in.

Har fortfarande lite ont, känns konstigt att kissa. Men i det stora är det värt det om det lyckas! Kram

• bringiton14

Vi har fått en tid för att sätta in imorgon, men vet inget än om hur de gick för de ägg som togs ut.. Nervöst! Hoppas på det bästa imorgon :) Så nu har du ett litet embryo i dig :) När ska nu testa?

• Darling82

Så ni får ett 3- dagars? Även här verkar de olika klinikerna göra olika.

Jo har ju ett embryo i magen, rätt svårt att fatta! Har börjat med Lutinus igår kväll. Ska ta tre om dan. Ett jäkla meck! Jag har testdag 6/5, 18 dagar efter äp.

Håller tummarna att det går bra imorn! Insättningen känns knappt, inte alls som äp.

• Libra77

Hej på er!

Nyfiken att höra hur det har gått för er? Precis tagit Ovitrelle här, blir äggplock på onsdag.morgon..sjukt nervös och spänd i magenGråter

Kul om någon vill dela tankar och så.. som någon skrev inget man diskuterar öppet annarsFlört

Blir första försöket för oss, man vill ju så gärna att det ska lyckas!

Vi gör behandlingen på ST Göran... någon som har erfarenhet av kliniken?

Hör gärna av er{#emotions_dlg.flower}kram

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag