• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Darling - vilken fantastisk dag det här måste vara för er!! Hur känns det? Overkligt?

Den här dagen känns som om den kommer vara oändligt lång för mig. Har en dålig känsla i kroppen, att det kommer bli ett minus imorgon.. Brösten är mindre ömma och har lite molvärk, men jag är liksom för spänd för att känna vad som är vad. Försöker tänka på något bra som min man sa, att om det blir minus inte tänka att det inte funkade utan att vi måste skjuta några gånger på målet innan det blir mål :) Han gillar fotboll, och liknelser :)

Libra - När ska du testa?

Behövde skriva av mig lite.. Usch idag är ingen rolig dag. Fast kul med glada nyheter!!

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-06 08:39:03 följande:
    Darling - vilken fantastisk dag det här måste vara för er!! Hur känns det? Overkligt?

Den här dagen känns som om den kommer vara oändligt lång för mig. Har en dålig känsla i kroppen, att det kommer bli ett minus imorgon.. Brösten är mindre ömma och har lite molvärk, men jag är liksom för spänd för att känna vad som är vad. Försöker tänka på något bra som min man sa, att om det blir minus inte tänka att det inte funkade utan att vi måste skjuta några gånger på målet innan det blir mål :) Han gillar fotboll, och liknelser :)

Behövde skriva av mig lite.. Usch idag är ingen rolig dag. Fast kul med glada nyheter!!

Hejhej!

Ruvardag 8 för mig idag... läste någonstans att för många kan det visa positivt ruvardag 9 (med blasto) eller 11 med 2- dagars... så är sugen på att testa i morgon.. men vet inte om jag vågar   Testade ju redan dag 4.. haha.. negativt då.. men nu har jag skärpt till mig.   Har du inte tjuvtestat alls?

Javisst är det härligt med glada nyheter, vi får hoppas att detta blir en tur-tråd!
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-06 09:20:03 följande:
    Nu känns det verkligen som mensvärk. Skit också!!!!

Positiva tankar nu! Styrkekram {#emotions_dlg.flower}
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-06 06:16:56 följande:

[quote=73166703][quote-nick]Darling82 skrev 2014-05-06 04:50:47 följande:[/quote-nick]Test är tagit, är helt i chock! [/quot ÅÅÅH! Stort Grattis!

Tack! :)
  • Darling82
    Ayla78 skrev 2014-05-06 07:51:27 följande:
    Stort grattis???? Gjorde du testet R15?

Nej, på RD 16, vilket visade sig vara samma som graviditetsvecka 4+4 :)
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-06 08:39:03 följande:

Hej, jag kände precis så igår. Även idag pendlar det har fortfarande rosa små flytningar. Livrädd att trots plusset så kommer det skita sig. Sov i stort sett noll i natt för jag va på helspänn för att testa. Håller tummarna stenhårt att ni får plus imorn!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-06 10:26:24 följande:

Hejhej!

Ruvardag 8 för mig idag... läste någonstans att för många kan det visa positivt ruvardag 9 (med blasto) eller 11 med 2- dagars... så är sugen på att testa i morgon.. men vet inte om jag vågar smile1.gif   Testade ju redan dag 4.. haha.. negativt då.. men nu har jag skärpt till mig.   Har du inte tjuvtestat alls?

Javisst är det härligt med glada nyheter, vi får hoppas att detta blir en tur-tråd!

Jag kan bara svara för mig och jag har inte vågat tjuvtesta, för sjutton jag vågade knappt testa imorse på TD. Håller tummarna att det här är en turtråd!!
  • Darling82

Nu inläggs bombar jag visst, sorry. Pga att jag sedan tidgare är opererad för giftstruma äter jag Levaxin. Så förutom att ringa Linnekliniken och fertilitetsmottagningen på gävle sjukhus för att berätta om testresultat, fick jag även ringa endokrinmottagningen för att få råd om hur medicinen nu ska skötas. Mycket med det administrativa runt! Skulle kännas grymt skönt om de rosa flytningarna kunde försvinna nu de hänger över mig och oroar :/

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag