• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-15 09:50:35 följande:
    Vi har tid 2/6. Har verkligen svårt att slappna av, det känns jätteläskigt :(

I know! Vad ska man ta sig till?? Jag googlar och ältar hela tiden! Så läskigt! Känns lite läskigt magen idag! Men inte så konstigt.. Händer ju rätt mycket där nere om allt är som det ska!!!
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-15 09:50:35 följande:
    Vi har tid 2/6. Har verkligen svårt att slappna av, det känns jätteläskigt :(
    Hej där!

Hur går det för dig?.. några dagar närmare VUL nu...Glad

Jag har haft ont till och från så helt omöjligt att slappna av och dagarna går sååååå långsamt!
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-17 09:30:44 följande:

Darling - Hur mår du? Tänker på dig. Kram

Hej,

Mår sådär! Vart minus när jag testade i fredags så det blev konstaterat att det va mf. Vi har en i frysen och det är redan nu på en gång inplanerat ett fet. Ska börja med äl stickor imorn. Så om vi har tur blir det snart en ny omgång ruvning. Kram
  • Libra77
    Hej Darling!

Tråkigt att höra...Gråter

Skönt att ni kommer igång så snabbt igen! Läste förut att någon skrev att det för många är större chans att lyckas med FET.. eftersom
    kroppen  då slipper hormonsprutorna innan, och är mer naturligt redo...jag håller tummar och tår nu för er!Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • bringiton14

Hej på er!

Darling - tråkigt att höra. Ja skönt att ni kommer igång snabbt igen! Vill gärna fortsätta följas åt om du vill :) Håller tummarna!!!!

Libra - jag mår väl ganska bra.. Är dock väldigt trött och tiden går urlångsamt! Hade en tung dag idag, less på det mesta och lättirriterad. Vet inte om det beror på hormoner el rädslan att det inte ska gå vägen. Känner mig ganska osäker och ängslig.. Hoppas hoppas det går vägen :)

• Darling82

Tack tjejer, min största oro nu är att lill eskimån inte klarar upptiningen, den stackarn var ju nedfryst redan som spermie. Idag var det dags för första äl-testet och det va negativt. Bra för då vet jag att jag börjat testa i rätt tid. Är ju omslaget man vill åt. En annan sak som oroar är att om det blir så att insättning blir på helg, då prioriteras såklart et framför fet. har man riktig otur så blir det inställt pga färre personal på helgerna.

Känns lite ledsamt att tänka på att ny ruvarstart kan bli i stort sett samtidigt som vul/ul hade varit om det första grynet stannat.

Hoppas att ni mår bra!

bringiton 14 fortsätter gärna följas åt :)

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-18 23:05:09 följande:
    Hej på er!

Darling - tråkigt att höra. Ja skönt att ni kommer igång snabbt igen! Vill gärna fortsätta följas åt om du vill :) Håller tummarna!!!!

Libra - jag mår väl ganska bra.. Är dock väldigt trött och tiden går urlångsamt! Hade en tung dag idag, less på det mesta och lättirriterad. Vet inte om det beror på hormoner el rädslan att det inte ska gå vägen. Känner mig ganska osäker och ängslig.. Hoppas hoppas det går vägen :)
    Hej!

Jag är också trött... svårt att koncentrera mig på jobbet idag. Tiden går verkligen jättelångsamt. Är inte ens en vecka sen TD...
    Osäker  är jag också.  Ganska kraftig molvärk ibland, känns som mensen ska komma vilken sekund som helst. När jag powerwalkar får jag ont i nedre delen av magen på ena sidan...vet inte vad det kan vara, men det försvinner när jag vilar.. magen är jättesvullen.. brallorna sitter jättetajt.. visst jag gick upp några kg under behandlingen, men det är extremt nu.. känner mig så tjock..vill inte köpa nya brallor heller innan VUL i alla fall. Hoppas allt är som det ska..tycker jag känner för mycket!!..är ju så svårt när man inte vet hur det ska kännas! En kollega till mig är i 12 veckan just nu, och ska på sitt första BVC besök i morgon...tänk  om man ändå hade kommit så längt!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-19 08:27:07 följande:
    Tack tjejer, min största oro nu är att lill eskimån inte klarar upptiningen, den stackarn var ju nedfryst redan som spermie. Idag var det dags för första äl-testet och det va negativt. Bra för då vet jag att jag börjat testa i rätt tid. Är ju omslaget man vill åt. En annan sak som oroar är att om det blir så att insättning blir på helg, då prioriteras såklart et framför fet. har man riktig otur så blir det inställt pga färre personal på helgerna.

Känns lite ledsamt att tänka på att ny ruvarstart kan bli i stort sett samtidigt som vul/ul hade varit om det första grynet stannat.

Hoppas att ni mår bra!

bringiton 14 fortsätter gärna följas åt :)
    Hej!

Nice att ni kommer igång så fort igen! Nu håller vi tummarna att det är en riktig super-eskimå som väntar i frysen

Hur fungerar dt med FET? Tar man bara tester hemma och så ringer man kliniken när det är dags? Behöver du ta några hormoner under behandlingen?  Kram
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag