• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Ayla78

Stort grattis Libra!!! Är jätteglad för din skull. Själv har jag inte vågat testa något mer. Väntar på min testdag som är på onsdag och känner på mig att det blir ett plus????

Libra77 skrev 2014-05-11 08:15:45 följande:
    God Morgon!

RD 13.. efter tjuvtest nu konstaterat att guldgrynet fortfarande är med oss! Lycka Hoppas på samma härliga resultat på , TD, tisdag. Nu i alla fall fått en förklaring till min migrän, mitt illamående, mitt humör, min trötthet, min molvärk, mina flytningar, min törst, min svullna mage... och jag måste säga att det nu känns mycket bättre.. inget problem alls, jag kan lätt leva med detta i drygt 8 månader till Hoppas nu så innerligt att lillen vill stanna kvar med oss!

• Libra77
    Ayla78 skrev 2014-05-11 18:15:46 följande:
    Stort grattis Libra!!! Är jätteglad för din skull. Själv har jag inte vågat testa något mer. Väntar på min testdag som är på onsdag och känner på mig att det blir ett plus????

Härligt! Det blir det nog säkert! Jag hoppas på samma fina resultat på tisdag igen! Vågar fortfarande inte tro att det är sant! Lycka till och meddela hur det gick! Har du några symtom nu? Kram
  • Darling82

Positivt test i morse, men svagare.

Både linnekliniken och de på fert mott i Gävle tror på mf. Nytt test ska tas på fredag. Allt känns bara hopplöst!

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-05-12 17:10:24 följande:
    Positivt test i morse, men svagare. Både linnekliniken och de på fert mott i Gävle tror på mf. Nytt test ska tas på fredag. Allt känns bara hopplöst!

Stor kram från mig! Förstår att det känns jobbigt..usch ! Försök att tänka positivt, även om det känns hopplöst just nu! Kram
  • Ayla78

Håller tummar! Har man fått plus så är det plus:)

Ja nu känner jag mig lätt illamående och trött.

Vi hörs!

Libra77 skrev 2014-05-11 18:34:13 följande:
    Härligt! Det blir det nog säkert! Jag hoppas på samma fina resultat på tisdag igen! Vågar fortfarande inte tro att det är sant! Lycka till och meddela hur det gick! Har du några symtom nu? Kram

• Libra77
    Ayla78 skrev 2014-05-12 18:15:44 följande:
    Håller tummar! Har man fått plus så är det plus:)
    Ja nu känner jag mig lätt illamående och trött.
    Vi hörs!
    Hej Ayla!

Det är nog ett gott tecken det!

Mått illa idag också, inte konstant men till och från... mest strax före och strax efter måltid. Fick ett litet nervsammanbrott på jobbet också.. annars är jag den som är rätt lugn av mig... men stubinen just nu är kort! Molvärk till och från också, men det börjar jag vänja mig vid nu!

Nyss varit ute och promenerat 1h... orkar inte träna på gymmet.. känner mig så klumpig..stor och brösten ömmar!

Köpte nya gravtest på vägen hem... så i morgon bitti blir det nya test.. det borde ju bli positivt... men man vet ju aldrig..så lite nervös är jag nog.. vi får se..gillar CB tester, med text istället för streck.. går liksom inte att tolka fel!

Ta hand om dig! Kram!
  • bringiton14

Darling - Stor kram från mig med. Stackars dig, det måste kännas väldigt tufft. Men du kommer att klara det här och du kommer snart att bli mamma. Kramar

• bringiton14

Hej på er! Hur mår ni? Jag mår egentligen bra, men känner mig ganska orolig och rädd, för att vi inte ska få se ett hjärta som slår om ett par veckor.. Kramar på er

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-05-15 09:36:01 följande:
    Hej på er! Hur mår ni? Jag mår egentligen bra, men känner mig ganska orolig och rädd, för att vi inte ska få se ett hjärta som slår om ett par veckor.. Kramar på er

Det kunde lika gärna varit jag som skrivit det där! Så orolig att något ska gå fel! När har ni tid för VUL? Vi har 30/5. Kram
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag