• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-09 21:36:59 följande:

Hmm.. Det är exakt som mina flytningar nu.. Mest på morgonen, knappt något på kvällen.. Endast på pappret . Jag borde egentligen haft min mens nu , läste att det är vanligt med småblödningar då, så hoppas på det! Håller tummarna för oss, hoppas flytningarna är borta snart, man blir ju knäpp!
    Idag kom det blod, lite i toan och sen brunt på pappret. Är hemma från jobbet fick fruktansvärd magsjuka igår kväll. När jag såg blodet kände jag bara NEJ orkar inte mer. Känns kört :(
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-10 17:57:36 följande:
    Idag kom det blod, lite i toan och sen brunt på pappret. Är hemma från jobbet fick fruktansvärd magsjuka igår kväll. När jag såg blodet kände jag bara NEJ orkar inte mer. Känns kört :(

Fy, va jobbigt.. Ja det är väl inget jättegott tecken kanske, men behöver ju inte vara kört. När har ni TD? Pratat med kliniken? Hur som helst lider jag med dig! Jag är så orolig att något ska gå snett.. Kan det inte bli vecka 12 snart i alla fall, så den mest kritiska perioden är över...styrkekram!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-10 18:22:41 följande:

Fy, va jobbigt.. Ja det är väl inget jättegott tecken kanske, men behöver ju inte vara kört. När har ni TD? Pratat med kliniken? Hur som helst lider jag med dig! Jag är så orolig att något ska gå snett.. Kan det inte bli vecka 12 snart i alla fall, så den mest kritiska perioden är över...styrkekram!
    Har td på söndag är rd10 idag men vaknade tidigt i morse av mensvärk, gick på toa och de var mer blod än igår. Känns kört. Enda märkliga är att mensvärken var bara där tidigt i morse och jag har alltid rejäl mensvärk första mensdagen. Nu är det mer molvärk som kommer och går. Är så jävla trött på att det inte funkar, så ledsen!
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-11 12:35:33 följande:
    Har td på söndag är rd10 idag men vaknade tidigt i morse av mensvärk, gick på toa och de var mer blod än igår. Känns kört. Enda märkliga är att mensvärken var bara där tidigt i morse och jag har alltid rejäl mensvärk första mensdagen. Nu är det mer molvärk som kommer och går. Är så jävla trött på att det inte funkar, så ledsen!

Usch va jobbigt! Låter inte kul alls! Har du pratat med kliniken? Kram
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-11 13:22:36 följande:

Usch va jobbigt! Låter inte kul alls! Har du pratat med kliniken? Kram
    Har inte pratat med kliniken. Vet sen förra gången att de bara säger vänta och testa. Ska testa på lördag tror jag är meningen vi ska på fest på lördag om jag är pigg. Va en envis jäkla magsjuka.

Kan inte riktigt släppa att jag inte haft nån riktig mensvärk. Blöder mindre idag. Sen em/kväll har det nästan slutat. Kroppen beter sig konstigt! :(
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-12 22:47:10 följande:
    Har inte pratat med kliniken. Vet sen förra gången att de bara säger vänta och testa. Ska testa på lördag tror jag är meningen vi ska på fest på lördag om jag är pigg. Va en envis jäkla magsjuka. Kan inte riktigt släppa att jag inte haft nån riktig mensvärk. Blöder mindre idag. Sen em/kväll har det nästan slutat. Kroppen beter sig konstigt! :(

Denna eviga väntan! Jag hade nog också testat ! Här väntar jag på RUL/ för Nackuppklarning 3/7.. Känns som en evighet dit! Hade egentligen tid på IVF kliniken idag men eftersom jag hade envextratid där i måndags avbokade jag den . Fick känslan när jag var där i måndags att dom tyckte att dom var klara med oss..
  • Darling82

Testade i lördags och sen för sakens skull även idag stort jävla minus. Väntar nu på att kliniken ska ringa så får vi se om vi får köra igång igen i augusti.

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-16 10:28:18 följande:
    Testade i lördags och sen för sakens skull även idag stort jävla minus. Väntar nu på att kliniken ska ringa så får vi se om vi får köra igång igen i augusti.

Usch va tråkigt.. Saknar ord men skickar en stor kram i alla fall! : Hoppas du får en skön sommar i alla fall!
  • bringiton14

Hej igen! Tog en paus härifrån ett tag, har varit rätt tungt. Fick massa komplikationer som slutade med akuten mitt i natten, inläggning, akutskrapning och blodförlust.. Har hämtat mig rätt bra nu, och haft en skön semester.

Vad tråkigt darling, det måste vara riktigt tufft. Hoppas att vi båda väntar knoddar om ett par månader i stället. Kram

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-07-09 22:58:30 följande:

Hej igen! Tog en paus härifrån ett tag, har varit rätt tungt. Fick massa komplikationer som slutade med akuten mitt i natten, inläggning, akutskrapning och blodförlust.. Har hämtat mig rätt bra nu, och haft en skön semester.

Vad tråkigt darling, det måste vara riktigt tufft. Hoppas att vi båda väntar knoddar om ett par månader i stället. Kram

Hej, tufft att det även blev komplikationer. Tungt nog med mf. Kram!

Eftersom vår klinik har sommarstängt så blir vårt nästa försök med sprutor och allt i augusti. Äp är preliminärt inbokat til v34. Menscykeln verkar ha hoppat i fas igen nu så tror sprutstart kan bli tidigare än tänkt (och då blir ju såklart äp tidigare oxå).

Försöker tänka att det är bra att kroppen får vila lite. Är lite mer neggo inför nästa försök :/ men såklart man hoppas att det går vägen nästa gång.

Har semester nu och vi renoverar för fullt. Bra att tänka på nå annat.
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag