• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Darling82

Sjukt nervös! Orkar inte ett till misslyckat äp, eller egentligen vet jag inte om jag orkar ett till misslyckat försök :/

• bringiton14

Hej! Förstår det.. Hoppas hoppas det går bra, ska tänka på dig imorgon!

Har BF 24/5 :) Illamåendet har eskalerat och idag har jag kräkts och kräkts, på jobbet, inte så jättekul :( Men det får jag stå ut med!

Håller tummarna!!!

Kram!

• Darling82

Blev 13 ägg så det är ju rekord. Slemhinnan är 14 mm vilket jag inte har koll på hur det varit innan.

Plocket gick okej men har haft sjukt ont efteråt. Hade vätska i buken det tror jag inte jag haft tidigare.

Som läkaren sa nu är det upp till naturen. Ska ringa efter 13 imorrn för att höra hur det gått. Bara hoppas att dom inte ringer innan och har dåliga nyheter!! Nu ska vi åka hem ????

• bringiton14

Jaaa va kul grattis!! 13 ägg fick vi också :) Är planen att ni ska tillbaka på onsdag? Fortsätter hålla tummarna!

• bringiton14

Jag hade också jätteont efteråt och det höll i sig ett tag.. Inte alls som gången innan. Hoppas du kan sova och att ni får goda nyheter imorgon :) kram

• Darling82

Av 13 var 10 mogna och av dom är 7 befruktade. Så check på steg 2. Känns bra men är inte riktigt avslappnad ännu!

Illamåendet kan visst vara höga hormonnivåer. Kram

• bringiton14

Det låter ju toppen!! Återföring imorgon eller? Jag var faktiskt på ultraljud idag, hade så ont i magen igår o blev lite nojig.. Nu hade den lilla skrutten blivit 16 mm och hjärtat slog så fint, vilken lycka!! Jag hoppas verkligen att du får känna hur det känns om några veckor! :) Nu har ni ju ett riktigt bra utgångsläge! Å vad spännande, tänker på dig. Kram

• Darling82

Tack <3

Efter 35 min väntetid som nästan gav mig psykbryt är nu lilla Hedvig på plats???? 5 toppembryon så 4 till frysen. Nu är det den lååånga väntan på testdag. Återinsättningen gjorde för första gången ont. Antagligen för att läkaren kom åt nån nerv ände.

När jag berättade om att jag fortfarande har ont och illamående till och från så va de tecken på ev överstimulering. Ska hålla koll på vikten så att jag inte samlar på mig vätska.

Hoppas det är vår tur nu!! Läkaren sa flera gånger att vi har en god chans och att embryona är väldigt fina.

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag