• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Jippie!!!!!! Grattis grattis grattis!!!!! ????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• bringiton14

Hur mår du? Har du fått tid för ultraljud och så? Har ni berättat för några? Lite nyfiken bara.. :) kram

• Darling82

Mår okej, väldigt trött. Vakna i natt av att jag hade jätteont i magen, blev jätterädd. Är lite orolig nu. Men troligen va det kraftig växtvärk. Känns att det händer grejer det sticket, stramar och molar.

De som vetat om ivfen har fått veta. Alla utom min mamma hon ska få veta idag vi ska dit och äta middag.

Fick tid för vul först 24/11 blir v9 (8+0) känns långt dit.

Hur mår du?

• bringiton14

Verkligen glad för din skull!!

Jag hade jätteont i magen i samband med plusset, som kraftig mensvärk.. Och fortfarande ibland, fast inte lika kraftigt.

Med mig är det ok, orolig för nya jobbet och för KUB men annars ok.. Märker att jag är väldigt känslig för stress och oro, men det är nog rätt normalt :)

Förstår att det känns långt bort, men det är nog bara bra att inte göra det för tidigt.

• Darling82

Är super vimsig, när börjar du ditt nya jobb? Och när är kub?

Jag längtar till 24/11 när vi ska göra vul, långt dit!!

• bringiton14

Hej!

Hur mår du? Hoppas det känns bra och du vågar vara glad :)

Jag gjorde min sista dag på gamla jobbet idag. Börjar nya på måndag men ska på konferens med dem imorgon, nervöst att träffa alla samtidigt med det ska bli kul också.

KUB är om en vecka, 13 nov. Jag längtar verkligen till det, och samtidigt, tänk om det blir dåliga nyheter! Men jag försöker ta det lugnt och vara positiv, är i v 12 nu, hit vågade jag inte tro att jag skulle komma :)

Ha en bra helg! Kram

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag