Darling82 skrev 2014-09-06 19:59:01 följande:
Hej, har tänkt på dig! Hoppas det går vägen för er nu!
Jag ska börja spraya 17/9. Blir långt protokoll och nya mediciner. Först synarel nässpray sen menopur och till sist pregnyl. Menopur och Pregnyl är såna sprutor som ska blandas själv. Lite nervöst. Ska till barnmorskan och få nya instruktioner 18/9. När man kommit såhär långt i ivf svängen utan att det gått bra börjar det bli riktigt jobbigt.
Försöker nu fokusera på den 5 veckor långa smärtrehab jag går igenom för min rygg. Sen har jag i hemlighet bokat en weekend för oss i slutet på september tillsammans med ett kompis par.
Har lite smått börjat fundera på samtalskontakt via kvinnokliniken. Känns lite som att kompisar och familj har sitt man vill inte tynga dom med det här utan man bär det själv. Min sambo pratar inte så mycket om det. Han pratade mer under utredningen då var det riktigt jobbigt för honom när det var hos honon felet låg. Efter senaste försöket är jag orolig att det även är något galet med mig :(
Stort grattis till ruvarstatus! Håller tummar och tår för er! Kram
Vad roligt att höra från dig!! Tänker på dig också! Ok, så nu blir det en ännu längre process för er, hoppas innerligt att det går vägen. Förstår att det kan vara nervöst med sprutorna, men det är säkerligen inte svårt bara man har gjort det en gång!
Jag har haft en hel del smärta i magen så var på återbesök igår, läkaren menade att det är för att det läckt ut blod och vätska i buken efter äggplocket.. Det har blivit lite bättre nu, hoppas det går över snart.
Det låter som en toppenide att åka på weekend, det ska ni unna er!!! Och samtalskontakt tror jag är smart, man kan behöva ventilera ordentligt. Det är liknande för oss, min man pratar inte så mycket om det, och man kan behöva annat stöd. Jag känner mig ok nu, men vi får se vad som händer framöver. Ett till missfall skulle nog ta väldigt hårt.
Jag fortsätter gärna följas åt om du vill. Önskar dig allt gott. Kram