Startar första IVF behandlingen idag
Hej! Jag ska ta första sprutan Gonal-f ikväll, för första gången. Vill gärna följas åt om du har lust :)
Hej! Jag ska ta första sprutan Gonal-f ikväll, för första gången. Vill gärna följas åt om du har lust :)
Känner igen mig i allt du nämner, så svårt att förhålla sig till det här, vara positiv men inte hoppas för mycket, tänk om det inte funkar nån av gångerna, tänk om det funkar osv osv.. Men skönt att få komma igång iaf :)
Ja det är korta protokollet för oss också. Och första VUL på onsdag :) Jag har inte riktigt koll på behandlingstiden heller, verkar variera mycket. Sen är det ju så mycket info på första besöket, vi kunde knappt ta in allt..
Vi har inte fått någon förklaring på varför det inte funkat, de har inte hittat något fel. Gjorde tre inseminationer, senast i januari, utan resultat. Sen fick vi tid för IVF förra månaden men det blev för mycket och vi tog en månads paus men nu är det dags!
Vi går på Karolinska Huddinge.
Vad roligt att vi börjar precis samtidigt :)
Vad jobbigt att de tog fel prov! Låter ändå som att utredningen gick rätt fort. Vi började i februari och gjorde första inseminationen i september.. Hur länge försökte ni innan ni sökte hjälp? Känns som vi försökt hur länge som helst, men det är väl drygt 2 år ungefär.
Jag kör nog också vid 21 ikväll, eller strax efter, ska repa med kören fram till 21 :)
Eller hur? Nu är vi igång :) Lycka till!!!!! ??
Såg först nu ditt inlägg innan det med sprutan! Lustigt, vi är nästan lika gamla också :) Min man är 37 och jag är 31.
Jaha, nu är spruta 2 avklarad. Nä har inte känt några biverkningar.. Har haft ont i huvudet hela dagen men har nog knappast med det att göra :)
Japp Orgalutran på måndag, verkligen sammanträffande :) Har du en katt också? ;)
Oj nu är det visst dags för sprutan igen!
Hahahahaha vi har en :) Fast vi hade två tills för ett år sen ungefär..
Nu längtar jag till onsdag, är så himla spänd på hur det ser ut, men jag vågar knappt hoppas. Fast det är svårt att låta bli, tänk om vi har varsin bäbis om ett år?? :)
Nu ska jag iväg till jobbet. Hoppas du har en bra helg!
Det ska nog gå bra med den sprutan också, det är bara att köra :)
Jag är sjuksköterska och jobbar på Karolinska i Solna, min man driver egen firma. Jo vi verkar ha en del gemensamt :)
Jaa du, det blir spännande på onsdag. Jag har inte heller känt någonting, men vi får se..
Det kan man tro, men det verkar inte hjälpa så mycket när man ska sticka sig själv :)