• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Grattis grattis!! Vad kul att det gick bra, trots väntetid :) Vi följs åt, har också 4 i frysen :) Jahapp så när är det testdag? Jag ska gå och lägga mig nu och hoppas att det blir lite lättare att gå upp imorgon, spydde i omklädningsrummet på jobbet imorse.. Usch blä :)

• Darling82

Mår bättre idag, molvärk som kommer och går och himla trött bara. Illamåendet är bättre kommer korta stunder bara.

Jobbigast psykiskt, hoppas så mycket men är så rädd att det inte ska gå.

• bringiton14

Jag förstår, väntan är så lång.. När är testdag? Håll ut, den här gången ska det funka!!!!!!

• Darling82

Testdag 31/10. Bara rd 3 än så länge och de vill att man testar på rd16.

Kändes det annorlunda för dig den här gången?

Tror vi fick ett "finare" embryo den här gången. Det ca 4-celligt sist va det 5-celligt och den här gången sa läkaren flera gånger att alla embryon vi fått va väldigt fina. Men vi får väl se.

• bringiton14

Nä det kändes nog inte annorlunda.. Förutom att själva behandlingen var jobbigare och jag hade mer ont. Däremot så testade jag tidigt, vilket var jättedumt för då fick jag upp förhoppningarna samtidigt som jag inte vågade lita på det och väntan kändes ännu längre! Så om du kan hålla dig, gör det!

• Darling82

Hur tidigt testade du? Fick du plus på en gång? Tror inte jag kommer våga testa tidigare.

Hoppas bara att blodet håller sig borta vid båda tidigare ruvningarna har första färgade flytningen kommit rd8. Så även om det kan vara normalt med små blödningar men att det ändå går bra hoppas jag verkligen att det håller sig borta den här gången!

Hur länge hade du lutinus (eller annat progesteron) den här gången. Är meningen att jag ska använda det i 14 dar precis som sist. Har läst att det ska vara bra mot mf. Så jag funderar lite har två extra förpackningar hemma pga att det inte blev nått et på försök 2... Får jag plus kommer jag vara rädd att sluta med lutinus :/

• bringiton14

Jag testade typ på rd 7 tror jag, men som sagt, inget att rekommendera!

Jag tog lutinus fram tills jag testat positivt, barnmorskan jag pratade med då sa att det inte hade någon bevisad effekt efter det. Gången innan tog jag en vecka längre, och inte hjälpte det.

Hoppas du mår efter omständigheterna bra, fattar att det måste kännas väldigt tufft. Kram

• Darling82

RD7 är ju supertidigt, hade du en tvådagars eller blasto? Nä det är inte lutinus som bestämmer hur det går, men det är som en falsk trygghet på nå vis. Riktigt jobbig väntan nu och riktigt jobbigt att koncentrera sig på annat, typ jobbet :/

• bringiton14

Hade 2-dagars.. Jo jag förstår, men jag tyckte det var så skönt att sluta med lutinus och slippa allt gegg! :) Förstår att det inte är lätt för dig nu. Vad var det du jobbade med? Vi ska till MVC på inskrivning idag, och sen är väl nästa steg KUB, får se när det blir. Jag känner mig fortfarande orolig, igår var tex brösten mindre ömma och då börjar jag noja direkt, man är rätt bra på att plåga sig själv.. Jag ska börja ett nytt jobb om två veckor också, och jag vet inte när jag ska berätta för dem, det känns konstigt, men jag berättar nog direkt om KUB går som man hoppas. Ja, vilken berg- och dalbana det här är. Å vad jag hoppas att vi får se tillbaka på det här med ett leende och känna att allt var värt det :) kram

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag