• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • Ayla78

Usch vad hemskt! ! Hur tråkigt som helst!

En fråga hade du graviditetssymtom?

Jag har ultraljud på torsdag och befarar detsamma!

bringiton14 skrev 2014-06-03 17:55:57 följande:
    Hej på er och grattis och håller tummarna.

VUL igår, v 8+2, och man kunde inte se ngt foster. Alltså missfall, men kroppen har "fortsatt vara gravid". Så nu väntar medicinsk abort på fredag, ska ta cytotek hemma och vänta på att det blöder ut. Det är inte roligt nu. Kram

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-06-03 17:55:57 följande:

Hej på er och grattis och håller tummarna.

VUL igår, v 8+2, och man kunde inte se ngt foster. Alltså missfall, men kroppen har "fortsatt vara gravid". Så nu väntar medicinsk abort på fredag, ska ta cytotek hemma och vänta på att det blöder ut. Det är inte roligt nu. Kram

Nej!! Va tråkigt! Styrkekramar, förstår att det är tungt.
  • bringiton14

Tack ska ni ha.

Ayla - Ja, jag har mått illa och haft ont i tuttarna och sjukt trött mm, så det kom som en chock. Hoppas det går bättre för dig! Lycka till! Kram

• Ayla78

Stackars dig, lider verkligen med dig! Inte kul men man får inte ge upp för någon gång ska det gå i vägen.

i tio dagar kände jag absolut inget och var hur pigg som helst, från att mått dåligt och vart mkt trött. Men sen nu i helgen mår jag dåligt igen och känner mig trött. Svårt att tolka men jag har ställt mig in på att jag är inte gravid men man hoppas ju förstås.

bringiton14 skrev 2014-06-03 22:26:47 följande:
    Tack ska ni ha.

Ayla - Ja, jag har mått illa och haft ont i tuttarna och sjukt trött mm, så det kom som en chock. Hoppas det går bättre för dig! Lycka till! Kram

• Darling82

Hej tjejer hur går det för er?

Bringiton, jag lider med dig, stor kram

Själv är jag nu på RD6, har sen RD3 haft ömma och spända bröst. Känns långt till TD som är nästa söndag.

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-07 09:23:56 följande:
    Hej tjejer hur går det för er? Bringiton, jag lider med dig, stor kram Själv är jag nu på RD6, har sen RD3 haft ömma och spända bröst. Känns långt till TD som är nästa söndag.

Det låter ju lovande:) Själv har jag haft färgade flytningar till och från sen i lördags, höll på att bli galen.. Efter en sömnlös natt ringde jag kliniken i morse och tjatade mig till VUL 2 idag istället för på fredag.. Hade känts konstigt att gå till MVC på onsdag och inte veta om man är gravid eller ej.. Ångrar inte besöket på kliniken , fick se 2 pigga krabater på skärmen , dem hade vuxit nästan 10 mm på drygt en vecka! Så nu kan jag sova gott inatt i alla fall.. Lovat mig själv att sluta googla på blödningar och allt annat som gör en bara mer orolig! Hur mår du nu? Känner du något mer? Håller tummarna! Kram
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-09 19:10:29 följande:

Det låter ju lovande:) Själv har jag haft färgade flytningar till och från sen i lördags, höll på att bli galen.. Efter en sömnlös natt ringde jag kliniken i morse och tjatade mig till VUL 2 idag istället för på fredag.. Hade känts konstigt att gå till MVC på onsdag och inte veta om man är gravid eller ej.. Ångrar inte besöket på kliniken , fick se 2 pigga krabater på skärmen , dem hade vuxit nästan 10 mm på drygt en vecka! Så nu kan jag sova gott inatt i alla fall.. Lovat mig själv att sluta googla på blödningar och allt annat som gör en bara mer orolig! Hur mår du nu? Känner du något mer? Håller tummarna! Kram
    Brösten slutade ömma igår em. Idag har jag haft lite färgade flytningar till och från. Molvärk som kommer och går och nu på kvällen ett jäkla illamående. Har ingen bra känsla idag :(

Skönt att du fick kolla så att allt var bra!
  • Libra77

[quote=73411670][quote-nick]Darling82 skrev 2014-06-09 21:17:15 följande:[/quote-nick]

Libra77 skrev 2014-06-09 19:10:29 följande:
    Brösten slutade ömma igår em. Idag har jag haft lite färgade flytningar till och från. Molvärk som kommer och går och nu på kvällen ett jäkla illamående. Har ingen bra känsla idag :( Skönt att du fick kolla så att allt var bra![/quot Usch ! Jag är så trött på dessa flytningar.. Kommer aldrig att kunna slappna av! Kan det vara en nidblödning du har? För mig kom det rosa på pappret dag 2 med blastocysten. Ömmar brösten inte alls ? Mina ömmade knappt förra veckan , men nu känner jag av det igen..
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-09 21:26:03 följande:

[quote=73411670][quote-nick]Darling82 skrev 2014-06-09 21:17:15 följande:[/quote-nick]

Brösten slutade ömma igår em. Idag har jag haft lite färgade flytningar till och från. Molvärk som kommer och går och nu på kvällen ett jäkla illamående. Har ingen bra känsla idag :( Skönt att du fick kolla så att allt var bra![/quot Usch ! Jag är så trött på dessa flytningar.. Kommer aldrig att kunna slappna av! Kan det vara en nidblödning du har? För mig kom det rosa på pappret dag 2 med blastocysten. Ömmar brösten inte alls ? Mina ömmade knappt förra veckan , men nu känner jag av det igen..
    Nej, det ömma är i stort sett borta :( vet att det va så sist med. Då hade jag också färgad flytning på rd 8 dvs samma som idag. Då rosa, idag har det varierat mellan beige, rosa och brunt och bara på pappret och väldigt lite.
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-06-09 21:29:48 följande:
    Nej, det ömma är i stort sett borta :( vet att det va så sist med. Då hade jag också färgad flytning på rd 8 dvs samma som idag. Då rosa, idag har det varierat mellan beige, rosa och brunt och bara på pappret och väldigt lite.

Hmm.. Det är exakt som mina flytningar nu.. Mest på morgonen, knappt något på kvällen.. Endast på pappret . Jag borde egentligen haft min mens nu , läste att det är vanligt med småblödningar då, så hoppas på det! Håller tummarna för oss, hoppas flytningarna är borta snart, man blir ju knäpp!
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag