• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Hoppas äggplocket gick bra Libra!! :)

Darling- Har du några känningar? Tar du också lutinus? Jag har rätt ont i magen, vet inte om det är bra eller dåligt eller varken eller.. Och sjukt ont i tuttarna!! :) Om två veckor får vi se.. ??

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-24 11:30:02 följande:

Darling- Har du några känningar? Tar du också lutinus? Jag har rätt ont i magen, vet inte om det är bra eller dåligt eller varken eller.. Och sjukt ont i tuttarna!! :) Om två veckor får vi se.. ??
    Hej bringiton Drömmer,

Ja det gick bra..11 ägg blev det så hoppas på att i alla fall något av dem är ett superäggGlad
    Planerad återföring i morgonGlad

Hur gick återföringen för dig? Hur många ägg hade ni från början och hur många blev befruktade? Så nervös här..vill ringa kliniken, men får väl snällt vänta tilsl i morgon...
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-04-24 11:30:02 följande:

Hej,

Japp tar också Lutinus, ett jäkla kladdande :/ Ontet efter äp har börjat lägga sig, har haft riktigt ont över äggstockarna. Får springa och kissa mest hela tiden, men det kan ju vara rent psykologiskt oxå.

Har som mensvärk/molvärk till och från och magen har överlag varit i olag. Har oxå jätteont i tuttarna, men har nog suttit i sen ovitrellen tror jag. Undrar hur länge den påverkar egentligen? Och vilka biverkningar som är av Lutinus. Tycker nästan jag får mer ont i magen efter jag satt in en ny. Hur länge ska du ta dom? Jag ska ta i 14 dagar 3ggr/dag och ska alltså sluta två dagar innan TD. När har du testdag? Jag har 6/5, 18 dagar efter äp. Är på ruvardag 4 idag. 12 dagar kvar, känns som en evighet!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-04-24 11:54:53 följande:
    Hej bringiton Drömmer,

Ja det gick bra..11 ägg blev det så hoppas på att i alla fall något av dem är ett superäggGlad
    Planerad återföring i morgonGlad

Hur gick återföringen för dig? Hur många ägg hade ni från början och hur många blev befruktade? Så nervös här..vill ringa kliniken, men får väl snällt vänta tilsl i morgon...
    Hej, härligt att äp gick bra :)

Grattis till många ägg! Vi hade 16-17 äggblåsor, som blev 7 ägg. Av dessa var 4 mogna och av dem var det 3 som befruktades. På insättningsdagen var det två (5 celliga tror jag de va) fina embryon ett till mig och ett till frysen.

Insättningen känns inte alls som äp, håller tummarna att du får bra resultat imorgon! Hur länge odlas äggen? är det 3 dagar? Våra odlades i 2 dagar.

Är på ruvardag 4 idag och känns som en evighet till TD.
  • Libra77

Darling82 skrev 2014-04-24 19:06:43 följande:
    Hej, härligt att äp gick bra :)

Grattis till många ägg! Vi hade 16-17 äggblåsor, som blev 7 ägg. Av dessa var 4 mogna och av dem var det 3 som befruktades. På insättningsdagen var det två (5 celliga tror jag de va) fina embryon ett till mig och ett till frysen.

Insättningen känns inte alls som äp, håller tummarna att du får bra resultat imorgon! Hur länge odlas äggen? är det 3 dagar? Våra odlades i 2 dagar.

Är på ruvardag 4 idag och känns som en evighet till TD.
    Hej...

vet inte om det blir dubbla meddelanden till dig nu.. skrev nyss ett som bara försvann.. så får väl snällt börja omGlad

Förstår att det känns jobbigt att vänta till TD..Du tar fortfarande Lutinus gissar jag? Började idag..ett jäkla kladdRynkar på näsan så känns det som jag får lite värk i magen precis efteråt..menmen.. det är ju värt det i slutändan om man får sin belöningGlad

Ja i morgon blir en sjukt spännande dag... vi var där onsdag morgon för ÄP och ska dit fredag eftermiddag, så det blir ju egentligen 2,5 dagar..men räknas som 2 gissar jag. Om det går som planerat i morgon återstår sen ett lååångt väntande.....
  • bringiton14

Hej!!

Jag ska ta lutinus fram till testet. Ja, det är ett jäkla kladd. Idag har jag haft som mensvärk plus att jag mått illa, och enligt FASS så beror det nog på lutinus..

Jag ska testa 7/5, det känns väldigt långt bort! Får besök av några vänner från England nästa helg så ser fram emot det nu, och när de åker är det dags att testa :)

Jag hade 8 blåsor tror jag, 5 ägg och 2 befruktade. Det andra skulle de odla vidare och se om det blir nåt för frysen. Men risken finns att jag får göra om allt från början..

Håller tummarna för att det här går vägen för oss alla tre, det vore ju fantastiskt :)

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-24 20:54:44 följande:
    Lycka till imorgon Libra!
    Jättetack bringitonGlad Ingen har i alla fall hört av sig idag och sagt att allting blev misslyckat, så vi får väl se i morgon om det blivit något till ossGlad måste vara en cool känsla, efter insättning... hoppas allt går bra i morgon så jag också kan räkna dagarna.....

{#emotions_dlg.flower}Håller alla tummar och tår för oss alla tre{#emotions_dlg.flower}
  • Darling82

Ruvardag 5 för mig idag. Hur mås det här idag då? Jag dras med väldigt ömma och spända bröst och en jäkla förkylning, hade lite förhöjd temp i morse 37,4. Brukar ha runt 36,5. Men även det kan vara en bieffekt av alla hormoner man proppar i sig :) Funderar lite kring hur länge effekten av ovitrellen sitter i egentligen!?

Hur gick äggplocket Libra 77? Hoppas det gick fint och att du inte har alltför ont nu.

Håller också tummar och tår att vi lyckas alla tre!!

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag