• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Hej, är glad och nervös! Idag påbörjas vår första IVF-behandling. Ska göra det korta protokollet med gonal-f, orgalutran och ovitrelle på Linnekliniken i Uppsala, men de flesta kontrollerna osv görs på vårt hemsjukhus i Gävle.

Glad för:
    - att äntligen vara på G
    - att vi är ett litet steg närmare vår dröm

Nervös för:
    - sprutorna, har fått provsticka vid genomgången av behandligen men det känns så länge sen!
    - att hoppas på för mycket på första behandlingen
    - att något ska gå snett
    - på att ingen behandling ska funka vad gör vi då

Tankarna snurrar runt runt glad, spänd, nervös allt på en gång.

Nån mer som påbörjar behandling nu i dagarna och vill följas åt?

• Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag
  • bringiton14

Har just tagit min, var lite sen hem.. Det svider rejält i efterhand! Ja hoppas det inte varar.

Bara en dag kvar till ultraljud nu :)

• bringiton14

Ja det är faktiskt mysigt att bo i stan med, ikväll gled vi in och tog ett glas vin på ett jättemysigt ställe som funnits sen 1899 :)

• Darling82

Ja sved gjorde det också. Klias fortfarande och har blivit ett rött lite svullet märke. Magen börjar se lite misshandlad ut nu.

Hoppas ännu mer nu att vul på onsdag ser bra ut. Vill inte ta så många av den där sprutan!

Mysigt att bara kunna gå och ta ett glas vin på vägen hem sådär.

Sedan sprutstarten har jag inte vågat dricka nå alkohol. Ingen större uppoffring iofs då jag inte dricker så ofta.

Dags att försöka sova trots kliandet! Godnatt!

• bringiton14

Hoppas det gick över sen, mitt gick nog över på en halvtimme. Idag har jag lite typ mensvärk, hoppas det betyder att det funkar :)

Enligt vad jag såg är det efter plocket man inte ska dricka, så jag fortsätter att ta ett glas ibland.

Ja du, nu är det nära. Hoppas hoppas det ser bra ut! Vilken tid har du tid imorgon?

• Darling82

Somnade iaf och när jag vaknade var det borta :)

Ska till läkaren 8:30 och innan det ska jag lämna blodprov. Sen ska resultaten skickas från Gävle till Linnekliniken i Uppsala och sen hör de av sig under dagen.

När har du tid imorn?

Kände mer mensvärk igår. Idag är det lugnt.

Längtar till imorn!

• bringiton14

Hur gick det?? Du skulle väl få vänta på blodprovet men gick ultraljudet bra?

Här gick det bra, läkaren tyckte det såg fint ut och det blir utplockning på lördag :)

Hoppas du har en bra dag!

• Darling82

Gick bra, även fast läkaren här i Gävle är väldigt speciell. Blodprov togs och sen ultraljud, resultatet skickades sen till Linnekliniken och de ska ringa mig under dagen och då får vi veta om det blir fortsatt behandling eller om äp kan planeras. Hade 16-17 äggblåsor och den största var 18 mm. Hade riktigt ont efter vul. Tror och hoppas det blir äp snart för mig med. Väntar med spänning på telefonsamtalet :)

Va kul att ni fick veta att äp är snart. Tar du ägglossningssprutan imorn då eller?

Tänk om vi har sån tur att allt går vägen. Vågar knappt hoppas på det men gör det ändå.

Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag