• Libra77

Startar första IVF behandlingen idag

Hej på er!

Nyfiken att höra hur det har gått för er? Precis tagit Ovitrelle här, blir äggplock på onsdag.morgon..sjukt nervös och spänd i magenGråter

Kul om någon vill dela tankar och så.. som någon skrev inget man diskuterar öppet annarsFlört

Blir första försöket för oss, man vill ju så gärna att det ska lyckas!

Vi gör behandlingen på ST Göran... någon som har erfarenhet av kliniken?

Hör gärna av er{#emotions_dlg.flower}kram

• Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-24 11:30:02 följande:
    Hoppas äggplocket gick bra Libra!! :)

Darling- Har du några känningar? Tar du också lutinus? Jag har rätt ont i magen, vet inte om det är bra eller dåligt eller varken eller.. Och sjukt ont i tuttarna!! :) Om två veckor får vi se.. ??
    Hej bringiton Drömmer,

Ja det gick bra..11 ägg blev det så hoppas på att i alla fall något av dem är ett superäggGlad
    Planerad återföring i morgonGlad

Hur gick återföringen för dig? Hur många ägg hade ni från början och hur många blev befruktade? Så nervös här..vill ringa kliniken, men får väl snällt vänta tilsl i morgon...
  • Libra77

Darling82 skrev 2014-04-24 19:06:43 följande:
    Hej, härligt att äp gick bra :)

Grattis till många ägg! Vi hade 16-17 äggblåsor, som blev 7 ägg. Av dessa var 4 mogna och av dem var det 3 som befruktades. På insättningsdagen var det två (5 celliga tror jag de va) fina embryon ett till mig och ett till frysen.

Insättningen känns inte alls som äp, håller tummarna att du får bra resultat imorgon! Hur länge odlas äggen? är det 3 dagar? Våra odlades i 2 dagar.

Är på ruvardag 4 idag och känns som en evighet till TD.
    Hej...

vet inte om det blir dubbla meddelanden till dig nu.. skrev nyss ett som bara försvann.. så får väl snällt börja omGlad

Förstår att det känns jobbigt att vänta till TD..Du tar fortfarande Lutinus gissar jag? Började idag..ett jäkla kladdRynkar på näsan så känns det som jag får lite värk i magen precis efteråt..menmen.. det är ju värt det i slutändan om man får sin belöningGlad

Ja i morgon blir en sjukt spännande dag... vi var där onsdag morgon för ÄP och ska dit fredag eftermiddag, så det blir ju egentligen 2,5 dagar..men räknas som 2 gissar jag. Om det går som planerat i morgon återstår sen ett lååångt väntande.....
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-24 20:54:44 följande:
    Lycka till imorgon Libra!
    Jättetack bringitonGlad Ingen har i alla fall hört av sig idag och sagt att allting blev misslyckat, så vi får väl se i morgon om det blivit något till ossGlad måste vara en cool känsla, efter insättning... hoppas allt går bra i morgon så jag också kan räkna dagarna.....

{#emotions_dlg.flower}Håller alla tummar och tår för oss alla tre{#emotions_dlg.flower}
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-25 16:53:54 följande:
    Ruvardag 5 för mig idag. Hur mås det här idag då? Jag dras med väldigt ömma och spända bröst och en jäkla förkylning, hade lite förhöjd temp i morse 37,4. Brukar ha runt 36,5. Men även det kan vara en bieffekt av alla hormoner man proppar i sig :) Funderar lite kring hur länge effekten av ovitrellen sitter i egentligen!?

Hur gick äggplocket Libra 77? Hoppas det gick fint och att du inte har alltför ont nu.

Håller också tummar och tår att vi lyckas alla tre!!
    Hej Darling{#emotions_dlg.flower}

Lutinus dag 2... ont i brösten..Åhh... men blödningen från äggplocket i onsdags har slutat i alla fall..Hade ganska ont efteråt, men tyckte annars det gick bra.

Äggplocket i onsdags gick alltså bra, 11 ägg, och fick veta idag att 8 av dem blivit befruktade. Var hos läkaren idag för planerad ÅF men hon rekommenderade istället blastocyst odling eftersom alla 8 var så fina... så nu blir det att vänta med spänning till måndag... Hoppas något klarar sig så långt!

Allt detta väntande.....Flört
  • Libra77
    bringiton14 skrev 2014-04-27 08:33:24 följande:
    Vad kul Libra! Lycka till på måndag då! :)

Jag har fortfarande molvärk och ont i brösten konstant.. Men jag läste att ömheten i brösten också kan bero på lutinus!

Hur mår ni annars?

Tiden går verkligen långsamt.. Jag har känt mig rätt deppig senaste dagarna, rädd att inget ska funka, trött på att kämpa..

Tror jag behöver komma igång med min träning, har inte tränat sen sprutstarten och det kan nog bidra lite till deppigheten.

Hoppas ni har en skön helg!
    Hej!

tack.. det behövs... jag har också känt mig lite deppig...det är så mycket som ska fungera för att det slutligen ska bli något.. men vi måste försöka tänka positivt!  Jag har också ont i brösten!!! Måste vara lutinus för började dagen efter jag började med det..

Tiden går så långsamt...ska nog ringa kliniken i morgon bitti och kolla hur det har gått med våra embryon...dom får stå ut med mig helt enkelt, kan tänka mig att det är fler som ringer och är nyfikna.. Glad

Jag har heller inte tränat sen sprutstart.. vad har era läkare sagt om träning under behandling? Jag läste på nätet något läkare som rekommenderade endast lågpuls träning efter ÅF, fram till första UL...måste höra på måndag vad dom säger på kliniken... jag tränar vanligtvis kondition minst 3ggr per vecka, så man vill ju komma igång med det igen innan sommaren så man är hyfsat i form om man nu inte blir gravid... ha en toppensöndag allihopa!!{#emotions_dlg.flower}
  • Libra77

Hej tjejer!

Hur mår ni nu?

Darling: Har blödningen upphört? Enligt doktorn är det ju normalt med små blödningar, men förstår att du blir oroligObestämd Styrkekramar till dig i alla fall!  {#emotions_dlg.flower}  När har du TD?

Bringiton:  Hur har dagen varit? Angående träning så sa läkaren idag att det är ok i den mån man det känns bra... när jag nyss läste infobladet såg jag att det stod att man ska undvika hårdare fysisk träning.... det kan man ju tolka lite som man vill förstås.....

• Libra77

....Vi var ju på ET idagGlad så nu gömmer sig en liten men enligt doktorn jättefin 5 dagars liten blastis i min mageGlad
    Lite märklig känsla, känns självklart bra, men man blir ju så nojig att man knappt vågar kissa Glad  TD 13/5.. känns som väntan kommer att bli lång.... lite coolt att man fick se blastisen på skärmen innan .... kändes så overkligt...

Lite molvärk, men hoppas det går över och att hen trivs och vill stanna i magen..  Blev 2 blastocyster till frysen, eventuellt någon till om dem växer till sig under natten....hoppas...

Hur kändes det för er efter ET?  Kunde ni slappna av efter någon dag? Kanske tänka på annat? Just nu finns bara en sak i mina tankar....

• Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-28 22:29:05 följande:
    Grattis till blaston! Är en märklig känsla efter insättningen helt klart. Tankarna snurrar mest kring det lilla embryot fortfarande. Svårt att koncentrera sig på jobbet! Har inte blödit mer än den där ytte pytte droppen imorse. Har TD 6/5, är på ruvardag 8 idag. Ju närmare TD jag kommer ju mer oroar jag mig.

Va bra! Kanske någon liten nidblödning då? Jag vet inte hur jag ska klara av att vänta.. ÅÅÅH.. Hade du lite svag värk efter ET?
  • Libra77
    Darling82 skrev 2014-04-29 09:36:39 följande:
    Hallå, Libra: jo hade som mensvärk flera dagar efter et. Hur mår ni idag? Här är det jämna plågor. Inget mer blod. Tuttarna gör typ inte ont alls längre. Hur ska man tolka att det inte känns alls. Tankarna far runt runt. TD närmar sig är på ruvardag 9 idag, 7 dagar kvar till TD.

Ok..jag har molvärk konstant ..:( hoppas att det är ett bra tecken i alla fall 😊 Jag läste någonstans att symtomen ofta avtar efter ett tag.. Så tror inte du behöver vara orolig! Lättare sagt än gjort vet ju jag som själv är så nojig 😀när kan man börja smygtesta?😀
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag