• kvinnan03

tiggarna i Lund (centrum)

Är så trött på när de skriker, please snäll Madame?
    Jag måste gå omvägar hela tiden

Det är okej om de bara sitter still och tigger men detta har gått förlängt, 

Bara idag vid seven eleven så skrek en tiggare som sitter på torget hela tiden när jag skulle ta mig förbi.
    Jag bara gick framåt för jag tyckte det var så jobbigt men kom ju på att jag skulle gå till apoteket och fick vända och då började tiggaren igen.

Ni som bor i Lund
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (popisen) skrev 2014-04-11 10:58:43 följande:
    En fråga är varför ger så många till Dennis och inte till de utländska tiggarna här i Lund

Känner man mer empati till Dennis eller? tror folk på hans saga
    Har tappat busskortet och måste till Malmö kan jag få 45 kr?

Han frågar ju det nästan varje kväll vid stationen eller att han måste akut till något i Helsingborg?
    De tror väl att han verkligen HAR tappat busskortet. Om de visste att han står där varje dag hade de inte gett något. För några år sedan var det ett (svenskt) par i Lund som behövde någon tia till bensin. De stod tydligen där i ett par dagar.
  • Anonym (Hepp)

Det är väl inte fel att tiggarna köper burgare. Något måste de ju äta.

• lillaponnyn
    Anonym (Hepp) skrev 2014-04-11 11:13:41 följande:
    Det är väl inte fel att tiggarna köper burgare. Något måste de ju äta.
    Men du det kostar att handla där

Jag har inte ens råd med det
    Det är inte mc Donalds 10 kr hamburgare, visst de ska ju också äta men nån mått på pengar brist då kanske?
  • Anonym (förbjud!)
    Anonym (popisen) skrev 2014-04-11 10:53:37 följande:
    jaha där lärde jag mig något nytt
    tack

Dem som bor i kåkstäderna som de själv har byggt här i Sverige (rumäner ect) söker dem uppehållstillstånd i Sverige eller måste de göra det
    Kan de få pengar att gå i skolan då kanske?
    SFI för svenskar?
    Om jag förstått rätt får de bara vara här i tre månader - sen måste de åka tillbaka.
  • Anonym (popisen)
    Anonym (förbjud!) skrev 2014-04-11 11:20:33 följande:
    Om jag förstått rätt får de bara vara här i tre månader - sen måste de åka tillbaka.
    Verkar skumt allt...

Tjänar de så mycket på att åka hit?
  • Anonym (förbjud!)
    Anonym (popisen) skrev 2014-04-11 11:21:48 följande:
    Verkar skumt allt...

Tjänar de så mycket på att åka hit?
    Jag tror att de är i ett så förtvivlat läge hemma att de känner att de inte har nåt annat val:( Barn att försörja etc. Läste en artikel att ett par som kommit hit inte lyckats skicka hem pengar på två månader: "vi måste ju äta också, och vi får bara ihop nån hundralapp om dagen".....
  • Anonym (popisen)
    Anonym (förbjud!) skrev 2014-04-11 11:23:27 följande:
    Jag tror att de är i ett så förtvivlat läge hemma att de känner att de inte har nåt annat val:( Barn att försörja etc. Läste en artikel att ett par som kommit hit inte lyckats skicka hem pengar på två månader: "vi måste ju äta också, och vi får bara ihop nån hundralapp om dagen".....
    hundra om dagen okej
    Ja du det är inte lätt för oss svenskar heller nu, många håller hårt i stålarna och det gör jag med
  • isolande
    lillaponnyn skrev 2014-04-11 11:09:27 följande:
    ja det där har jag också sett i Lund, att många av dem röker och det kostar ju en massa här i sverige.
    Sen också att en gick och köpte mat på hamburgare stället vid botulfs och det kostar och en köpte på pressbyrån macka och kaffe och det kostar ju en del

Men sen Dennis också röker en massa gör han så kanske han tar droger också och det kostar 
    Du fattar ju uppenbarligen inte vad jag menade med mitt inlägg...

Jag spyr på att folk med villa, volvo och vovve, med jobb och tryggt socialnät i Sverige hackar på folk som är fattiga. Hur fan kan man sitta i sin idyll och gnälla över att hemlösa, fattiga stackare knarkar och röker. Klart som fan de gör det! Nånting måste de väl förgylla sina förnedrade liv med? Låt dom!

Jag unnar denna "Dennis" ett rejält rus så han får fly mentalt från sin misär några timmar. Jag unnar honom en telefon så han kan ringa NÅGON av de få personer han har i sin omgivning nu när alla i det nya landet spottar på honom. Jag unnar honom nikotinet som kanske kan dämpa lite av ångesten han känner över att ha lämnat sitt hem och nu fryser i en husvagn på en parkeringsplats utanför stan.
  • Adolf den store

Varför röker så måna av tiggarna? Är inte det idiotiskt när man inte har mat till sina svältande barn?

Denna hetsjakt på rökare i vanliga fall, men tiggare är tydligen fredade från häxjakten.....

Ge dom nikotinplåster och kondomer.....

Oderint dum metuant
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)