lillaponnyn skrev 2014-04-11 11:09:27 följande:
ja det där har jag också sett i Lund, att många av dem röker och det kostar ju en massa här i sverige.
Sen också att en gick och köpte mat på hamburgare stället vid botulfs och det kostar och en köpte på pressbyrån macka och kaffe och det kostar ju en del
Men sen Dennis också röker en massa gör han så kanske han tar droger också och det kostar
Du fattar ju uppenbarligen inte vad jag menade med mitt inlägg...
Jag spyr på att folk med villa, volvo och vovve, med jobb och tryggt socialnät i Sverige hackar på folk som är fattiga. Hur fan kan man sitta i sin idyll och gnälla över att hemlösa, fattiga stackare knarkar och röker. Klart som fan de gör det! Nånting måste de väl förgylla sina förnedrade liv med? Låt dom!
Jag unnar denna "Dennis" ett rejält rus så han får fly mentalt från sin misär några timmar. Jag unnar honom en telefon så han kan ringa NÅGON av de få personer han har i sin omgivning nu när alla i det nya landet spottar på honom. Jag unnar honom nikotinet som kanske kan dämpa lite av ångesten han känner över att ha lämnat sitt hem och nu fryser i en husvagn på en parkeringsplats utanför stan.