• kvinnan03

tiggarna i Lund (centrum)

Är så trött på när de skriker, please snäll Madame?
    Jag måste gå omvägar hela tiden

Det är okej om de bara sitter still och tigger men detta har gått förlängt, 

Bara idag vid seven eleven så skrek en tiggare som sitter på torget hela tiden när jag skulle ta mig förbi.
    Jag bara gick framåt för jag tyckte det var så jobbigt men kom ju på att jag skulle gå till apoteket och fick vända och då började tiggaren igen.

Ni som bor i Lund
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)
  • Malciom

Det har eskalerat väldigt fort de senaste halvåret.

Tre av de tiggare som brukar sitta vid Åhlens hoppade in i en bil vid Lidl och körde iväg på kvällen.

Samt två av dem brukar iallafall gå in i ett hus i centrala lund. Jag vet inte vad för sorts hus detta är, men samtliga som bor där pratar ej svenska. om det är asylsökande eller dylikt låter jag vara osagt. samt om "tiggarna" bor där eller bara hälsar på vänner vet jag inte heller.

• ManiLund
    Malciom skrev 2014-05-13 17:39:20 följande:

Det har eskalerat väldigt fort de senaste halvåret.

Tre av de tiggare som brukar sitta vid Åhlens hoppade in i en bil vid Lidl och körde iväg på kvällen.

Samt två av dem brukar iallafall gå in i ett hus i centrala lund. Jag vet inte vad för sorts hus detta är, men samtliga som bor där pratar ej svenska. om det är asylsökande eller dylikt låter jag vara osagt. samt om "tiggarna" bor där eller bara hälsar på vänner vet jag inte heller.

Klart det är organiserat. Pengarna går till klanhövdingen. Det är så det funkar. Jag tycker fler svenskar borde börja tigga för övrigt.
  • Anonym (förbjud!)
    JasonDamian skrev 2014-05-01 09:39:20 följande:
    Jag HATAR tiggare. Och hatar är ett ord jag nästan aldrig använder. Jag skulle aldrig ge pengar till en tiggare men jag ger ofta till gatumusikanter, dom gör i alla fall något för att tjäna pengar. Fattar inte varför dom bara sitter och skriker och ser dumma ut. Gör nåt för fan. Jag har bott på klostergården i Lund i 25 år och nu har det till och med kommit tiggare hit. Fan skicka hem packet! Är så jävla trött på dem.
    Klostergården ja. De sitter precis utanför dörren till Konsum. Man snubblar på dom! Jag tycker inte det är ok! Och hur många går numera med kontanter på sig - fast de kommer väl snart skaffa slipers för att kunna dra kort.
  • turbansmurfen

Man kanske kan hyra en bulldozer och liksom fösa ihop dem med? 

• Anonym (MALMÖ)

Då ska vi inte prata om Malmö.................

• Anonym (popisen)

frågan är det inte ligor, då en satt med en dyr iphone?
    hur har man råd med det om man tigger

stulit den eller?

• Anonym (arg)

oh jag kan inte förklara hur irriterad jag blir på dessa tiggare speciellt den här killen som ''haltar''

han springer nästan efter mig när jag passerar honom för att han vill att jag ska ge honom pengar 

jag har sett honom både i lund och malmö, och jag har alltid undrat hur han orkar ta sig mellan dessa två ställena om han nu har ett sånt dåligt ben

• Anonym (popisen)
    Anonym (arg) skrev 2014-05-24 17:26:31 följande:

oh jag kan inte förklara hur irriterad jag blir på dessa tiggare speciellt den här killen som ''haltar''

han springer nästan efter mig när jag passerar honom för att han vill att jag ska ge honom pengar 

jag har sett honom både i lund och malmö, och jag har alltid undrat hur han orkar ta sig mellan dessa två ställena om han nu har ett sånt dåligt ben

ja han fejkar allt sett han gå normalt
  • Anonym (arg)
    Anonym (popisen) skrev 2014-05-24 17:30:15 följande:
    ja han fejkar allt sett han gå normalt

såklart att han fejkar

ush jag blir så arg 

jag är absolut inte rasist men jag blir förbannad på att det verkar vara tillåtet att låta dem hålla på sådär

• Errol Flynn
    Anonym (arg) skrev 2014-05-24 17:44:50 följande:

såklart att han fejkar

ush jag blir så arg 

jag är absolut inte rasist men jag blir förbannad på att det verkar vara tillåtet att låta dem hålla på sådär

Det är fascinerande att alla även har handikappade barn. Ibland till och med SAMMA barn......
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)