• kvinnan03

tiggarna i Lund (centrum)

Är så trött på när de skriker, please snäll Madame?
    Jag måste gå omvägar hela tiden

Det är okej om de bara sitter still och tigger men detta har gått förlängt, 

Bara idag vid seven eleven så skrek en tiggare som sitter på torget hela tiden när jag skulle ta mig förbi.
    Jag bara gick framåt för jag tyckte det var så jobbigt men kom ju på att jag skulle gå till apoteket och fick vända och då började tiggaren igen.

Ni som bor i Lund
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)
  • Anonym (Less som fan...)

Jag bor i Sthlm där det är extremt mycket tiggare. Tidningarna skriver om det hela tiden och jag är så förbaskat jävla less på att Sverige inte gör något åt tiggarproblemet!! Vart jag än befinner mig i min hemstad så är de där. På tåg, buss, tunnelbana, utanför alla affärer, sjukhus ÖVERALLT!!!!!! Tyvärr verkar inte Riksdagen se det som ett problem och vill inte göra något åt saken!!!! Jag tycker att Rumänien ska börja hantera sina egna problem och att Sverige ska förbjuda tiggeri!!

• Anonym (Hepp)
    Anonym (Less som fan...) skrev 2015-02-27 12:13:28 följande:

Jag bor i Sthlm där det är extremt mycket tiggare. Tidningarna skriver om det hela tiden och jag är så förbaskat jävla less på att Sverige inte gör något åt tiggarproblemet!! Vart jag än befinner mig i min hemstad så är de där. På tåg, buss, tunnelbana, utanför alla affärer, sjukhus ÖVERALLT!!!!!! Tyvärr verkar inte Riksdagen se det som ett problem och vill inte göra något åt saken!!!! Jag tycker att Rumänien ska börja hantera sina egna problem och att Sverige ska förbjuda tiggeri!!

Är det inte så att antalet boplatser ökat från 17 till 44 bara på något år? Det kan ju inte vara positivt.
  • Anonym (Hepp)

Visst finns det flera länder med kåkstäder, men då är det landets egna fattiga som bor där och landet hade kunnat lösa det genom omfördelning av resurser.

• Anonym (Jjk)
    Anonym (Bortskämdaärni!) skrev 2014-03-27 21:34:13 följande:

Nu får ni väl ändå ge er!

Tror ni på allvar att någon faktiskt vill lämna släkt och vänner för att åka till ett främmande land och förnedra sig själv? Säger inte det en hel del om hur illa de faktiskt har det i sitt hemland. De får ingen hjälp här heller, just därför står de på gatorna. Om det är något ni borde känna är det sympati! Inte irritation " Åh vad störigt! Här står en människa som har ingenting och försöker överleva guuuud vad irriterande!!".

Öppna ögonen tack och se längre än ert bekväma svenssonliv!

Flytta till Rumänien och arbeta där några år med soc , eller arbetsförmedlingen eller barnomsorg.

Kom tillbaka när du har erfarenheter innan du gissar och utgår från dina egna erfarenheter som bortskämd svensson själv.
  • Anonym (Svårt...)

Själv blir jag både ledsen och arg. Ledsen för att det är människor som har blivit så desperata att de upplever att de inte har något annat väl än att sitta timme ut och timme in i minusgrader. Oavsett om det är på eget bevåg eller via ligor. Arg för att myndigheter och regeringar ännu inte har löst detta mångåriga problem.

Dessutom har jag svårt att över huvud taget ta mig ut bland folk p g a olika anledningar. Att då känna sig "jagad" förvärrar det hela enormt. Det har gjort att jag isolerar mig än mer. Det vore därmed skönt för alla parter om detta problemet kunde avhjälpas. För det ett stort problem är det ju helt klart.

• Anonym (Less som fan...)

Tro mig det är fler än så... Jäkligt illa.. Man kan inte lämna hemmet utan att direkt springa på en tiggare!

• Anonym (suck)

Och nu ska man alltså bumpa upp årsgamla tiggartrådar Kräks

• Anonym (Svårt...)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-27 12:50:16 följande:

Och nu ska man alltså bumpa upp årsgamla tiggartrådar Kräks

Fast ämnet är ju fortfarande högaktuellt...
  • Anonym (suck)
    Anonym (Svårt...) skrev 2015-02-27 13:00:41 följande:
    Fast ämnet är ju fortfarande högaktuellt...
    Du har rätt i en sak, ja det är högaktuellt med den rasism och fördomsfullhet som sprider sig i Sverige, det är något vi måste få bukt med och det är där det stora problemet ligger.

• Anonym (Hepp)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-27 13:05:01 följande:
    Du har rätt i en sak, ja det är högaktuellt med den rasism och fördomsfullhet som sprider sig i Sverige, det är något vi måste få bukt med och det är där det stora problemet ligger.
    Så tiggarna har slutat tigga?
Svar på tråden tiggarna i Lund (centrum)