Anonym (skuld?) skrev 2015-02-27 16:34:39 följande:
Så länge utländska tiggare fortsätter att komma hit i stora mängder så kommer diskussionen att fortsätta, vad du än tycker om det.
Och hur är det rasism att se tiggeri som ett stort samhällsproblem? Ärligt, är inte R-ordet lite VÄL uttjatat och överanvänt vid det här laget?
Totalt urvattnat skulle jag säga, den som svänger runt med rasistkortet idag säger tydligt "jag vet inte vad man ska göra åt problematiken men jag erkänner aldrig att det finns en".
ManiLund skrev 2015-03-13 11:12:02 följande:
Hela världen är full av fattiga, sjuka, eländiga människor. Varför just romer från Rumänien ska ha nåt förstår jag inte. De har i nån mån valt att leva som de gör. De vill inte registreras och assimileras i Rumänien. Inte här heller. Nähäpp. Var fattiga då.
Håller fullt med, dom önskar inte att ingå i vårt samhälle, dom vill bara leva på oss och alla andra som låter sig utnyttjas.
ta gratis mat, sovplatser (som för den delen tränger undan våra egna behövande) passar jättebra, att däremot föras in i systemet och tvingas till att jobba för sina pengar och betala skatt passar inte.