• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-26 11:53:35 följande:
    Jag försöker stå ut bara, sista jag försökte dra ner så tog det drygt en vecka sedan gick det bra. Men koffeintabletter är väl inte bättre? Det är ju koffeinet som inte är bra för bebisen.

Vill försöka hålla min vikt ungefär som den är nu, även när jag är höggravid. Är idag överviktig och tror att jag lätt skulle gå upp under en graviditet.
    Var det för att du åt mer eller var det vätska eller något annat som gjorde att du la på dig mycket sist?
    Det är rätt mycket koffein man ska få i sig vad jag förstått innan det påverkar bebisen.

Jag tänkte kanske ta koffeintabletter i övergången, tänker att en del av beroendet ligger i att jag är van att dricka det. Så tänkte vänja av att dricka Cola men vill ändå vara pigg. Typ. Men efter semestern ska jag dra ner det. Eller om jag skulle plussa nu, då blir det neddragning direkt.

Förra graviditeten var jag sängliggande och tröståt mycket. I slutet var det även grymt mycket vätska i min kropp. Nästa gång kommer jag tänka mycket mer på vad jag äter.
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-26 17:12:02 följande:
    Det är rätt mycket koffein man ska få i sig vad jag förstått innan det påverkar bebisen.

Jag tänkte kanske ta koffeintabletter i övergången, tänker att en del av beroendet ligger i att jag är van att dricka det. Så tänkte vänja av att dricka Cola men vill ändå vara pigg. Typ. Men efter semestern ska jag dra ner det. Eller om jag skulle plussa nu, då blir det neddragning direkt.

Förra graviditeten var jag sängliggande och tröståt mycket. I slutet var det även grymt mycket vätska i min kropp. Nästa gång kommer jag tänka mycket mer på vad jag äter.

Jaha ja, men det är ju det som gör det så svårt att sluta, för att det är en vana liksom.

Okej, var det en jobbig graviditet i övrigt? Jag är rädd att jag kommer börja svulla men hoppas verkligen att jag kan hålla mig ifrån massa godsaker!
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-26 22:29:41 följande:

Jaha smile1.gif ja, men det är ju det som gör det så svårt att sluta, för att det är en vana liksom.

Okej, var det en jobbig graviditet i övrigt? Jag är rädd att jag kommer börja svulla men hoppas verkligen att jag kan hålla mig ifrån massa godsaker!
    Jättejobbig. Därför vi väntat med andra barnet för vi inte vet om vi orkar gå igenom en ev lika jobbig graviditet till.

Jag var heltids sjukskriven från v 8-10 nånting. Kryckor och sängliggande pga grym foglossning. Sen samlade jag massa vätska och blev ju rätt deppig pga situationen. Tog lång tid även när sonen var född innan jag vart glad igen.

Har fortfarande (3 år senare) fortsatta, men dock lindriga, problem med ena fogen.

Sjukgymnasten sa att det inte finns en chans att jag klarar mig ifrån foglossning i en ny graviditet. Men jag hoppas att vi kan göra allt för att den ska bli så dräglig som möjligt.
  • Sofie92

Tror inte det tog sig denna äl heller. Om det inte har varit jag så har är det mannen som varit sjuk varje äl de senaste 7 månaderna Rynkar på näsan Vi kommer nog bli friskare när dottern lärt sig att sova hela nätterna. 

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-26 23:04:25 följande:
    Jättejobbig. Därför vi väntat med andra barnet för vi inte vet om vi orkar gå igenom en ev lika jobbig graviditet till.

Jag var heltids sjukskriven från v 8-10 nånting. Kryckor och sängliggande pga grym foglossning. Sen samlade jag massa vätska och blev ju rätt deppig pga situationen. Tog lång tid även när sonen var född innan jag vart glad igen.

Har fortfarande (3 år senare) fortsatta, men dock lindriga, problem med ena fogen.

Sjukgymnasten sa att det inte finns en chans att jag klarar mig ifrån foglossning i en ny graviditet. Men jag hoppas att vi kan göra allt för att den ska bli så dräglig som möjligt.
    Men fy vad jobbigt! Förstår att ni velat vänta... Hoppas verkligen du får all hjälp och stöttning du kan få kommande graviditet :) och att den inte blir lika jobbig!
    Sofie92 skrev 2014-06-27 07:19:59 följande:

Tror inte det tog sig denna äl heller. Om det inte har varit jag så har är det mannen som varit sjuk varje äl de senaste 7 månaderna Rynkar på näsan Vi kommer nog bli friskare när dottern lärt sig att sova hela nätterna. 

Jobbigt.. Hoppas ni lyckats ändå :)

• Milleman

Har börjat få "konstigt" ont i magen. När jag sitter ner och lägger händerna på magen gör det ont under naveln. Som att något tar i. Inte helt olikt så det kändes sist när livmodern börjat växa. Så är ju inte fallet nu men det är över en vecka till jag bör ha mens och brukar inte känna såhär. Idéer?

• corran
    Milleman skrev 2014-06-27 23:58:06 följande:

Har börjat få "konstigt" ont i magen. När jag sitter ner och lägger händerna på magen gör det ont under naveln. Som att något tar i. Inte helt olikt så det kändes sist när livmodern börjat växa. Så är ju inte fallet nu men det är över en vecka till jag bör ha mens och brukar inte känna såhär. Idéer?

Klart det kan va tecken på graviditet, hoppas vetkligen det! :)

Själv så känner jag inte speciellt mkt :/ lite molvärk ibland men det har jag haft de tidigare försöken också så..
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-27 23:58:06 följande:

Hoppas det är gravtecken!
    corran skrev 2014-06-28 08:16:05 följande:
    Klart det kan va tecken på graviditet, hoppas vetkligen det! :)

Själv så känner jag inte speciellt mkt :/ lite molvärk ibland men det har jag haft de tidigare försöken också så..

Har inte heller några symtom så vet inte om det tagit sig denna gång. Vi får se
  • Kawinna
    Nallebjörnis skrev 2014-06-28 11:16:22 följande:
    Rosa flytning idag.... bim på torsdag. ... bra eller dåligt? !?

Kan vara nidblödning
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)