• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-25 19:30:08 följande:
    Ska försöka vänta till minst äl +10, får se hur det går.. Har ju tst hemma aå lär ju int gå att vänta haha

Ska också försöka hålla mig längre denna gång men har också test hemma... hhar iaf svårare att testa i veckorna eftersom jag jobbar, så borde kunna hålla mig till bim
  • maddec88
    Kawinna skrev 2014-06-25 20:02:54 följande:

Välkommen! Hur länge har ni försökt då?

Tack :) Vi har försökt sedan början av året, så egentligen är det ju inte så jätte länge, men det är så många av mina kompisar som blivit gravida sedan dess så nu är det bara jag kvar och jag är jätte glad för deras skull, men då vill man ju förstås själv oxå. 

Hur länge har ni försökt (om du inte hunnit blivit gravid förstås)

• Kawinna
    maddec88 skrev 2014-06-25 20:13:26 följande:
    Tack :) Vi har försökt sedan början av året, så egentligen är det ju inte så jätte länge, men det är så många av mina kompisar som blivit gravida sedan dess så nu är det bara jag kvar och jag är jätte glad för deras skull, men då vill man ju förstås själv oxå. 

Hur länge har ni försökt (om du inte hunnit blivit gravid förstås)

Nej, det är ju inte så länge men blir jobbigt när många nära har plussat. När har du bim eller äl?

Vi är inne på 4:e försöket. Fick mf förra månaden så nu hoppas vi att det blir ett plus som stannar
  • corran
    lilljohansson skrev 2014-06-25 19:38:41 följande:

Äl borde vara till helgen.. men dock känns det redan nu som att det inte kommer att bli nåt.. märker hur nere jag blir..

Hoppas du känner fel! Även om det känns jobbigt nu så är det ändå gamska goda chanser att det faktiskt tar sig den här gången :)
  • maddec88
    Kawinna skrev 2014-06-25 20:21:53 följande:

Nej, det är ju inte så länge men blir jobbigt när många nära har plussat. När har du bim eller äl?

Vi är inne på 4:e försöket. Fick mf förra månaden så nu hoppas vi att det blir ett plus som stannar

Jag har oregelbunden mens och har inte fått något plus på ägglossningstest ännu, dock har jag mens varje månad. Men om jag har ägglossning så borde det vara i mitten av nästa vecka :)

Jag har köpt en clearblue fertilitetsmonitor som jag börjar med i mitten av juli om/när mensen kommit :)

Då håller jag tummarna på att det blir ett plus som stannar för er :) När har du  äl/bim?

• Milleman

Jag har en märklig känsla i magen. Skulle duscha av sonen men kunde inte riktigt böja mig för det tog emot längst ner i magen. Kändes svullet :S

• corran
    Milleman skrev 2014-06-25 22:54:34 följande:

Jag har en märklig känsla i magen. Skulle duscha av sonen men kunde inte riktigt böja mig för det tog emot längst ner i magen. Kändes svullet :S

Hoppas det är ett bra tecken :)
  • Kawinna

Usch försöker dra ner på kaffet och jäklar vilken huvudvärk jag får! Hoppas det går över snart :)

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-26 07:43:12 följande:

Usch försöker dra ner på kaffet och jäklar vilken huvudvärk jag får! Hoppas det går över snart :)

Jag är beroende av Coca Cola Zero och vill också dra ber. Svårt nu på sommaren bara. Om jag inte dricker Cola en dag får jag spränghuvudvärk och skakar som ett asplöv. Funderar på att köpa koffeintabletter.

Jag är irriterad på mig själv med. Från nyår har jag tränat och ätit sunt för att ha en bra vikt och kropp inför graviditet. Men när jag nådde mitt mål i maj så slappnade jag av och började äta skräpmat osv. Förra graviditeten var jag så stor och tjock så jag inte ens vill se foto på mig själv. Det var alldeles för tungt för min lilla kropp. Vill slippa det denna gång :/
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-26 08:17:40 följande:
    Jag är beroende av Coca Cola Zero och vill också dra ber. Svårt nu på sommaren bara. Om jag inte dricker Cola en dag får jag spränghuvudvärk och skakar som ett asplöv. Funderar på att köpa koffeintabletter.

Jag är irriterad på mig själv med. Från nyår har jag tränat och ätit sunt för att ha en bra vikt och kropp inför graviditet. Men när jag nådde mitt mål i maj så slappnade jag av och började äta skräpmat osv. Förra graviditeten var jag så stor och tjock så jag inte ens vill se foto på mig själv. Det var alldeles för tungt för min lilla kropp. Vill slippa det denna gång :/
    Jag försöker stå ut bara, sista jag försökte dra ner så tog det drygt en vecka sedan gick det bra. Men koffeintabletter är väl inte bättre? Det är ju koffeinet som inte är bra för bebisen.

Vill försöka hålla min vikt ungefär som den är nu, även när jag är höggravid. Är idag överviktig och tror att jag lätt skulle gå upp under en graviditet.
    Var det för att du åt mer eller var det vätska eller något annat som gjorde att du la på dig mycket sist?
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)