• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-05 11:51:39 följande:
    Hoho är det någon här? Verkar lite dött smile5.gif
    Hur länge är du sjukskriven? Har du tungt jobb och kommer ansöka om graviditetspenning eller kommer du vara fortsatt sjukskriven hela tiden?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-05 21:40:24 följande:
    Hur länge är du sjukskriven? Har du tungt jobb och kommer ansöka om graviditetspenning eller kommer du vara fortsatt sjukskriven hela tiden?

Jag har fått 2 månaders förlängd sjukskrivning till siste juni. Jag har ett jätte tungt jobb. En tennisarm som är hemsk, ortopeden ordinerade sjukskrivning, sen har jag min fibromyalgi som förvärrar smärtan på de flesta plan och en jäkla foglossning med så det är mest eländes elände med denna kropp. Men bebisen gör att jag håller huvudet över ytan och försöker må så bra jag kan trots alla krämpor. Jag har inte en aning om hur man gör med havandeskapspenning eller vad det nu heter. Ska ringa min handläggare på försäkringskassan imorgon, så får väl fråga henne hur man gör.

Angående hjärtljud så fick jag lyssna på de i v.12 så det ska visst gå .
  • snobben00

Känner ni er gravida? Jag känner i princip ingenting bortsett från att jag kan bli väldigt trött hastigt och knappt syns det heller känner mer att jag lagt på mig lite extrakilon runt mage och höfter under och efter hormonbehandlingen pga en massa onödigt småätande vilket tyvärr har fortsatt under kvällarna. så jag känner mig snarare lönnfet än gravid just nu... Har också hört att det går att lyssna på hjärtat tidigt men för en del är det svårt att höra så tidigt tydligen. Ska testa senare i veckan med clearblues för hemmabruk.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-05-05 21:47:17 följande:
    Jag har fått 2 månaders förlängd sjukskrivning till siste juni. Jag har ett jätte tungt jobb. En tennisarm som är hemsk, ortopeden ordinerade sjukskrivning, sen har jag min fibromyalgi som förvärrar smärtan på de flesta plan och en jäkla foglossning med så det är mest eländes elände med denna kropp. Men bebisen gör att jag håller huvudet över ytan och försöker må så bra jag kan trots alla krämpor. Jag har inte en aning om hur man gör med havandeskapspenning eller vad det nu heter. Ska ringa min handläggare på försäkringskassan imorgon, så får väl fråga henne hur man gör. Angående hjärtljud så fick jag lyssna på de i v.12 så det ska visst gå .

Vad jobbigt för dig med alla krämpor! Hoppas det blir bättre för dig. Läkaren jag träffade igår tyckte jag skulle ansöka redan nu om graviditetspenning pga långa handläggningstider, men vill avvakta lite tills jag tar upp det med chefen.
  • ser91

Jag är sjukskriven t.o.m 18/5, kämpar på att få i mig tillräckligt med mat och dryck. Fortfarande flera kg mindre än innan.. Har saltbrist vilket nu är helt bekräftat då jag fick svar på provet igår. Rul 19/5 :) Var på extra ul förra fredagen. Fick då se en liten bebis som sparkade massa och hickade. Jag jobbar på kundservice och trots att det kanske inte anses som ett tungt jobb så är det väldigt fysiskt krävande att sitta ned (finns viss tillgång till ståbord, skulle dock inte orka stå upp och arbeta som det är nu). Mycket slit på nacke, rygg, axlar + mycket stress. Så vet inte alls hur det blir längre fram för min del. Vi började lyssna på hjärtljuden i vecka 14 med hjälp av en doppler vi köpt på teknikmagasinet. Lyssnade i helgen igen och nu hörs det ganska tydligt.

• BlankaBlanka

Åh men då kanske jag ska fråga om jag får lyssna!
    Jag har inte fysiskt krävande jobb men ibland väldigt stressigt. Jag håller i mycket presentationer och har svårt att ha kläder där det inte syns. Har haft samma klänning ett par gånger nu.

Jag är fortfarande oroligt pga min tidigare MA i vecka 18 :(. Idag går jag in i vecka 17 och allt känns bra.

Ni som gjort extra UL har de sagt något om att det kan vara skadligt? Min barnmorska sa att man helst inte ska göra mera än 5 totalt. Men det kanske är att vara försiktig i överkant.

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-06 05:54:31 följande:
    Vad jobbigt för dig med alla krämpor! Hoppas det blir bättre för dig. Läkaren jag träffade igår tyckte jag skulle ansöka redan nu om graviditetspenning pga långa handläggningstider, men vill avvakta lite tills jag tar upp det med chefen.

Har försökt att få tag på handläggaren på försäkringskassan hela dagen, pratade in meddelande till slut så hoppas att hon ringer imorgon. Den graviditetspenningen dras väl av mammadagarna (vet att det inte heter så hehe?
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-06 14:44:40 följande:

Har försökt att få tag på handläggaren på försäkringskassan hela dagen, pratade in meddelande till slut så hoppas att hon ringer imorgon. Den graviditetspenningen dras väl av mammadagarna (vet att det inte heter så hehe?
    Kollade på Försäkringskassans hemsida igår och det heter gravidpenning och man kan få det de sista 60 dagarna före förlossningen om man har tungt jobb och inte kan bli omplacerad.
    Det påverkar inte föräldrapenningsdagarna utan gravidpenningen är annat.
    Men man får tydligen börja nalla av föräldradagarna också innan.
  • snobben00

Jag testade min Clearblue hjärtljudsmonitor ikväll.... det skulle jag inte gjort Rynkar på näsan Inte ett ljud!!!
    Det ska funka från vecka 16 med den och imorn går jag in i vecka 16.
    Möjligen hörde vi lite hastigt bubbel men sen inget... jag hoppas att det inte betyder annat än otur bara.... Rynkar på näsan

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-06 21:20:09 följande:
    Kollade på Försäkringskassans hemsida igår och det heter gravidpenning och man kan få det de sista 60 dagarna före förlossningen om man har tungt jobb och inte kan bli omplacerad.

Det påverkar inte föräldrapenningsdagarna utan gravidpenningen är annat.

Men man får tydligen börja nalla av föräldradagarna också innan.

Ja, jag gick in och läste också. Skönt att man kan få det .

Oroa dig inte för det, prova igen om några dagar. Den ligger väl gömd där inne. Ring annars bm och fråga om dem kan lyssna. Min bm hittade vår direkt, trots v.12 men hon sa att det var väldigt tidigt och ovanligt. För vissa tar det flera veckor till. Sen är dem utbildade och vet precis var dem ska lyssna någonstans. Ni har säkert satt den på fel ställe på magen.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014