• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • BlankaBlanka

Det dog innan vecka 12. Och jag vet att jag inte ska oroa mig men det är som det satt sig i kroppen. Jag ringer i morgon och kollar om vi kan få tid nästa vecka. Då är vi ju ändå i vecka 18. Åh jag längtar så tills vi alla sitter med en liten i famnen.

• snobben00

Måste bara berätta att jag läste i Aftonbladet häromdagen att det nu ska lämnas in förslag till regeringen att 3 landstingsfinansierade IVF-försök ska gälla i hela Sverige. Glad
    Som det är nu så får man ju bara ett eller två i vissa landsting och det är ju jätteorättvist!!! Skrikandes

För oss krävdes det ju 3 försök och vi hade bara tur att vi bodde i "rätt" landsting.
    Det är verkligen på tiden och jag hoppas att det genomförs omedelbart!!! Det är en så tuff och psykiskt jobbig resa att man inte ens ska behöva tänka på att finansiera det själv tycker jag! Det kostar ju dessutom multum!

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-08 18:53:17 följande:
    Det dog innan vecka 12. Och jag vet att jag inte ska oroa mig men det är som det satt sig i kroppen. Jag ringer i morgon och kollar om vi kan få tid nästa vecka. Då är vi ju ändå i vecka 18. Åh jag längtar så tills vi alla sitter med en liten i famnen.
    Dom har säkert full förståelse och det är nog inte omöjligt. Det är jättestressande att gå runt och oroa sig!
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-08 19:40:25 följande:
    Vi hörde lillplutten!!! Ett dovt svischande i snabb och jämn takt! Fantastiskt!

Så skönt ja fort går det hehe.
  • ser91

Va kul snobben00! Oftast lättast att höra sent på kvällen eller på morgonen. H*n vill kanske bara vara lite hemlig och gömma sig lite ;) Vi har rul 19/5 så nästa måndag alltså! Längtar :) Vad tror ni alla att ni bär på för liten krabat ? Pojke eller flicka ? :) Tror ni på "tecknen" som ska tala om att det är just en pojke eller flicka ? Min sambo tror flicka, jag tror pojke. Testade hålla min förlovningsring hängade över magen genom att knyta fast ett hårstrå som man ska. Blev osäker på svaret då familjelivs lista med tecken säger att "om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, och om den pendlar blir det en tjej", men läste massa trådar som alla sa tvärtom!? Tyckte det skulle vara en kul grej men blev förvirrad :P Ringen snurrade i cirklar iaf :)

• Danisen

Jag tror cirkel är tecken på flicka. Men blev ju förvirrad nu haha . Har du kollat det kinesiska almanackan förresten? Där står vad dem tror att det blir .

• BlankaBlanka

Jag tror på flicka och det stod ju i den kinesiska almanackan också.
    Ringde och kollade om jag kunde få komma på RUL redan nästa vecka. De sa att de räknat ut från KUB och förra UL när man kan se att allt är färdigutvecklat, så jag fick bara flytta fram det... Ja ja, får ge mig till tåls till den 21 maj. Det är ju ändå bara 1 1/2 vecka kvar.
    Var på andra gången gravidyoga igår. Väldigt härligt. Lite absurt med ett rum fullt av stora magar:). Någon annan som tränar något?
    Hon som har kursen sa att det är absolut ingen fara att få massage under graviditeten (hon är barnmorska). Tror jag ska boka in och unna mig det.

• ser91

Japp, där står det flicka också.. I alla trådar jag läst om den tekniken så ska cirkel vara flicka. Och i de trådar jag läst skrev alla att det stämde med vilket kön som föddes :) Bara familjelivs lista som säger tvärtom. Kan inte hitta det om jag googlar ens. Vi säger väl att detta test visade flicka för mig :P

• ser91

Ja, snart är det den 21:a ska du se BlankaBlanka :) Kan man se könet tillräckligt bra tror ni i vecka 18? (är v 17+6 när vi ska dit) :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014