• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-11 08:57:06 följande:
    Danisen: Det ska jag göra. Tack för tipset! Jag har också märkt att jag börjat få ont runt svanskotan när jag sitter långa stunder. Det kanske kan vara bra mot sånt också.

Magen blir bara större och större vilket känns skönt för det gör mig lugnare och lugnare. Ska bli skönt när man stolt får visa upp sin mage och slippa dölja den hela tiden :). Nu är det bara en vecka och 3 dagar kvar till RUL:).

Ja, den är bra . Den kan man använda var man vill. Gillar tigerbalsam bättre men denna duger bra hihi . Ja, det gör min med. Märker inte det så mycket.men när man tar på sig kläder man brukar ha så är allt ganska tight . Hade på mig en stalljacka igår som jag inte använt på ett tag, den kunde jag precis dra upp dragkedjan på hehe så då fattade jag. Träffade en nära vän i onsdags och hon sa att nu syns det på riktigt eller vad man ska säga då blev jag glad och lite lugnare. Jag har den 28 maj tidigt på morgonen så det är skönt att slippa vänta flera timmar på besöket hehe men jag är himla nervös inför rul.
  • BlankaBlanka

Idag är jag inne i v 18!!! Ni som känner barnet i magen. Hur känns det för er, jag har så svårt att avgöra vad som är vad :). Nu bara en vecka kvar till RUL.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-13 09:33:55 följande:
    Idag är jag inne i v 18!!! Ni som känner barnet i magen. Hur känns det för er, jag har så svårt att avgöra vad som är vad :). Nu bara en vecka kvar till RUL.

Det är svårt att förklara hur det känns hehe. Men det känns i mitten av magen längst ner. Fladdrar och sticker till på ett konstigt sätt . Känns oftast när jag dricker jätte kallt och på kvällen när jag har lagt mig, på rygg då . Jag går in i v.17 imorgon. Har 2 veckor kvar till RUL. Längtar fast är lika rädd :-/
  • ser91

Också i v 18 idag! :) Känner en del, men har svårt att bedöma om det bubblar i magen eller om det är bebben. Ibland känns det som att huden trycks ut snabbt, vilket jag skulle gissa på är sparkar. Rul på måndag! :)

• snobben00

Känner nog inte mer än molvärk till och från som tydligen är vanligt eftersom det ska tänjas ut en del Flört
    Jag har 3 långa veckor kvar till RUL.. 3 juni.
    Har brukat lyssna på hjärtat till och från på kvällarna och det känns bra med en liten försäkran om att hjärtat slår när man börjar tvivla. Räknade det till 157 slag/minut häromkvällen.
    Kan dock känna att det känns som att magen stannat i växten... ska väl inte säga för mycket för då exploderar den väl i storlek bara på nån vecka Glad

Ligger fortfarande på mage och läser på kvällarna, jag hoppas att det är ok men jag antar att den är ganska väl inbäddad och inte blir klämd, likadant kan jag känna när jag sitter framåtlutad och byxorna börjar strama.

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-13 15:00:07 följande:
    Känner nog inte mer än molvärk till och från som tydligen är vanligt eftersom det ska tänjas ut en del

Jag har 3 långa veckor kvar till RUL.. 3 juni.

Har brukat lyssna på hjärtat till och från på kvällarna och det känns bra med en liten försäkran om att hjärtat slår när man börjar tvivla. Räknade det till 157 slag/minut häromkvällen.

Kan dock känna att det känns som att magen stannat i växten... ska väl inte säga för mycket för då exploderar den väl i storlek bara på nån vecka

Ligger fortfarande på mage och läser på kvällarna, jag hoppas att det är ok men jag antar att den är ganska väl inbäddad och inte blir klämd, likadant kan jag känna när jag sitter framåtlutad och byxorna börjar strama.

Jasså oj, kan du det. Jag har haft mammabyxor länge och var nyss hos kiropraktorn och jag fick använda en speciell kudde för magen hehe. Min mage har exploderat sen förra veckan . Kiropktik har lindrat min foglossning yaaaay.... . Den är inte borta men känns lite bättre när jag går.

När vi lyssnade hos bm så hade den ca 160slag/min hehe. Längtar ihjäl mig till RUL nu alltså haha. Har någon av er känt av sammandragningar?
  • snobben00

Har börjat känna av molvärk/växtvärk allt oftare igen, läste att det är vanligt att det kommer tillbaka runt v.17/18
    Var hemma onsdag-fredag helt utslagen i migrän igen Rynkar på näsan Är så less!!!

I övrigt mår jag bra och känner inte längre av samma enorma trötthet som i början. Skrattande
    Kan tycka att jag har mindre mage på morgonen men däremot framåt kvällen exploderar magen nertill och känns ganska hård och stel... nån mer som känt av det?

• ser91

Min mage har mest rund form på morgonen, framför allt om jag ligger ner. Då är det som en kula som börjar vid naveln och går neråt. På kvällen har magen som flutit ut på sidorna mer, så ligger jag ned då så ser jag bara lite större ut än vanligt. Träffade en gammal kompis i lördags kväll som sa "det inte syns alls att du är gravid". Tusan då! Börjar jobba imorgon igen efter 5 veckors sjukskrivning. Vill att det ska synas så jag slipper berätta för fler, de kan väl bara se läget istället :P Rul vid kl 13.30 idag! Spännande! Hoppas den lille mår bra och att man kanske kan se könet.

• snobben00
    ser91 skrev 2014-05-19 09:02:20 följande:
    Min mage har mest rund form på morgonen, framför allt om jag ligger ner. Då är det som en kula som börjar vid naveln och går neråt. På kvällen har magen som flutit ut på sidorna mer, så ligger jag ned då så ser jag bara lite större ut än vanligt. Träffade en gammal kompis i lördags kväll som sa "det inte syns alls att du är gravid". Tusan då! Börjar jobba imorgon igen efter 5 veckors sjukskrivning. Vill att det ska synas så jag slipper berätta för fler, de kan väl bara se läget istället :P Rul vid kl 13.30 idag! Spännande! Hoppas den lille mår bra och att man kanske kan se könet.

Åh vad spännande med RUL Skrattande Du måste skriva och uppdatera oss efteråt!
  • BlankaBlanka

Inga sammandragningar för mig. Dock har den äntligen börjat sparka. När jag lägger mig på kvällen känns det ganska långt ner på magen att någon lätt sparkar till. Igår kände min kille också! Kände att jag pustade ut lite:).
    Jag har blivit rätt stor och min mage lika så. Den är liten på morgonen och jättestor ju senare på dagen det är. Har även börjar få känningar runt svanskotan och tror det är foglossning. Måste stå upp vid mitt jobb de sista timmarna på dagen. I morgon går jag in i vecka 19 och på onsdag är det RUL. Hoppas hoppas allt är bra.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014