• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-20 09:50:55 följande:

Ja, men tydligen är det alldeles för många aborter som ser här p.g.a könet. Så dem brukar inte vilja berätta oavsett. För oss spelar det ingen roll eftersom vi inte vill veta smile1.gif .

Min mage är också degig, men med kläder på ser jag bara gravid ut haha... hoppas bara den växer som den ska och att allt är normalt. Jag är fruktansvärt nervös inför RUL nu. Tvivlar t.om på att där är något överhuvudtaget smile4.gif är så rädd.
    Känner igen den där oron speciellt nu innan man känner något regelbundet från fostret. Jag brukar lyssna på hjärtat nån gång varje vecka för att i alla fall få den försäkran... men visst är man orolig att nåt inte ska se bra ut på RUL
  • BlankaBlanka

Ja fattar oron, jag undrar om den någonsin släpper... Jag är i allafall väldigt stor! Gud vågar inte väga mig. Började på 57 kilo och nu väger jag ca 64. Barnmorskan sa att det är för att jag var så lite från början. I morgon kl 8:30 är det dax för RUL för mig. Har tagit ledigt hela dagen för om det skulle vara något. Hoppas hoppas allt går vägen. Om det så ska jag fira med att köpa mitt första bebis plagg.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-20 13:21:46 följande:
    Ja fattar oron, jag undrar om den någonsin släpper... Jag är i allafall väldigt stor! Gud vågar inte väga mig. Började på 57 kilo och nu väger jag ca 64. Barnmorskan sa att det är för att jag var så lite från början. I morgon kl 8:30 är det dax för RUL för mig. Har tagit ledigt hela dagen för om det skulle vara något. Hoppas hoppas allt går vägen. Om det så ska jag fira med att köpa mitt första bebis plagg.

ååh så härligt med RUL. Lika nervös är man ju såklart. Men det kommer att gå bra för er imorgon har vi 1 vecka till vårt rul. Jag dör av nervositet, inbillar mig det allra värsta.
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-20 13:21:46 följande:
    Lycka till imorn, det kommer gå bra Glad
    Jag längtar till mitt RUL men det är ju evigheter bort Rynkar på näsan 3 juni.... det är 2 långa veckor kvar. Vill ha det överstökat och få veta att allt ser bra ut så man kan börja planera och handla.
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-05-19 18:27:19 följande:
    Rul var jättekul! Allt gick bra. Bebisen tyckte dock inte om att visa sig så h*n rullade runt massa och gjorde typ som kullerbyttor. Lade flera ggr fötterna bakom huvudet. Barnmorskan tog en bild som hon sa att hon tog "bara för skojs skull", pga hur bebisen valde att lägga sig plötsligt. En hand vid huvudet, andra handen mellan benen, ena foten ovanför magen och andra foten i höjd med huvudet. Såg ut som en liten spindel :) Frågade om könet. Hon tyckte att det såg ut att vara en flicka :) Hon hade aldrig haft fel, när det gällde kön, under sin tid som barnmorska. Skulle det visa sig vara en pojke så ville hon att vi meddelade att hon sett fel, som feedback. Vi fick välja en bild gratis av de 6 bilder hon tagit. Sedan kostade det 30 kr per bild om man ville ha fler. Vi kunde inte välja mellan två, så vi köpte en bild så vi fick med oss båda hem :) Ringtestet jag gjorde själv sa flicka (om man ska lita på att det står rätt i alla trådar och fel i familjelivs lista med tecken på kön). Och kinesiska kalendern likaså. Så kanske det stämmer ändå ;) Enligt måtten på bebisen skulle bf vara 19:e oktober. Dagen före ivf-bf. Så stämde bra där med. Kan tydligen skilja upp till 6 dagar storleksmässigt trots ivf, men man ändrar ju inte bf-datum :)
    Lyssnar man på hjärtat eller kollar hjärtrytmen vid RUL?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-20 13:35:53 följande:
    Lycka till imorn, det kommer gå bra

Jag längtar till mitt RUL men det är ju evigheter bort  3 juni.... det är 2 långa veckor kvar. Vill ha det överstökat och få veta att allt ser bra ut så man kan börja planera och handla.

Undrar varför ni fått RUL så sent?
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-20 13:48:42 följande:

Undrar varför ni fått RUL så sent?

Har fått info om att du brukar vilja göra RUL mellan v.18-20 och jag kommer vara i v.18+6 när det är dags.
    Vilken vecka kommer du vara i?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-20 14:07:14 följande:
    Har fått info om att du brukar vilja göra RUL mellan v.18-20 och jag kommer vara i v.18+6 när det är dags.

Vilken vecka kommer du vara i?

Okej. Ska göra rul den 28 maj v.19 (18+0)
  • BlankaBlanka

Jag ville ju gärna komma tidigare. Ringde och försökte ändra tid för 2 veckor sedan och då ville de inte byta. Tydligen räknade de ut från förra UL när det är bäst att ta nästa titt, när vissa saker ska vara utvecklade m.m. Så det ända jag fick som förslag var att komma ännu senare. Kan vara därför man får olika datum. Jag kommer vara i 18+1 i morgon.

• ser91

Vi lyssnade inte på hjärtat men tror hon kollade hjärtrytmen. Hon kollade massa saker, sa egentligen inte mer än "där ser ni ett ben/ryggraden, hjärtat" osv. Sen efteråt sa hon att allt såg bra ut och att de förväntar sig en normal bebis :) hon kollade länge på hjärtat och ville ha en ordentligt bild på det. Blev orolig när hon kollade på samma ställe så länge. Jag sa inget men hon sa efter en stund att det var för att se hjärtat ordentligt. Folk säger fortfarande att det inte syns alls på mig. Barnmorskan sa att förstagångsgravida ofta blir mindre, samt att man blir mindre om man har bra/starka magmuskler. Så hon sa att jag skulle ta åt mig av det :P väger ca 64kg nu, vägde 66 innan graviditeten. Gick ned till 61kg i början, så vet inte om jag ska räkna 3 kg plus eller 2 kg minus nu :P

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014