• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • BlankaBlanka

Spännande och ser vad det blir ser91. Jag tror absolut man kan kolla, sen är det ju aldrig 100%. Vi ska kolla vad det är men sen kanske hålla det hemligt :). Ska ni berätta?

• snobben00

Jag kollade kinesiska almanackan och enligt den blir det en flicka. Jag tror pojke men mannen tror flicka.
    Jag är givetvis glad oavsett vad det blir men fick jag välja skulle det nog bli en tjej eftersom dom vanligtvis är lite lugnare. Syrran har 2 killar (4 och 2 år) och där kan vi prata om överskottsenergi!!! Skrattande Alltid full rulle

Ska kolla om det går att se vid rutinultraljudet men med vår otur går det säkert inte Flört vid kub-testet låg den fel så vi fick en ny tid och det tog 3 dar för oss att hitta och lyssna på hjärtat så det verkar vara nån som inte vill samarbeta helt Glad
    Hade en vän som fick en flicka men dom kunde inte se på rutinultraljudet.

Tränar ingenting men känner att jag kanske skulle behöva det om inte så efter förlossningen i alla fall. Får väl ta långpromenader med barnvagnen under mammaledigheten Flört

• Danisen

Vi ska inte kolla könet iaf . I den kinesiska almanackan står det att det blir en pojke. Ska prova på magen med hehe. Vi gjorde alltid på handleden som barn med halsband, där snurrar det med eller åker fram och tillbaka

• ser91

Kanske berättar för nära och kära vad ul visar för kön. Vi gör ju i ordning barnrummet så blir nog avslöjat vad ul visar om någon ser rummet sen. Väggarna blir nog vita med små blanka ränder + en grå vägg där sängen ska stå. Då rummet har en upphöjning i golvet (ca 15-20 cm hög och 110 cm bred. Detta pga en träbalk som är där sedan det tidigare då det varit var garderob/skrubb förr), så kommer det bli säng och myshörna på den upphöjda delen och sen tänkte vi hänga upp tyg/draperier i taket som delar av sov/mysdelen från resten av rummet. Draperierna + annat piff blir nog i pojk- eller flicktema. Tycker iofs att det kan vara blått för tjejer och rosa för killar, men sätter vi t.ex in rosa piff så fattar nog folk att det blir en tjej även om vi inte talat om :P Tar gärna emot inredningstips! :)

• snobben00
    ser91 skrev 2014-05-09 14:02:36 följande:
    Kanske berättar för nära och kära vad ul visar för kön. Vi gör ju i ordning barnrummet så blir nog avslöjat vad ul visar om någon ser rummet sen. Väggarna blir nog vita med små blanka ränder + en grå vägg där sängen ska stå. Då rummet har en upphöjning i golvet (ca 15-20 cm hög och 110 cm bred. Detta pga en träbalk som är där sedan det tidigare då det varit var garderob/skrubb förr), så kommer det bli säng och myshörna på den upphöjda delen och sen tänkte vi hänga upp tyg/draperier i taket som delar av sov/mysdelen från resten av rummet. Draperierna + annat piff blir nog i pojk- eller flicktema. Tycker iofs att det kan vara blått för tjejer och rosa för killar, men sätter vi t.ex in rosa piff så fattar nog folk att det blir en tjej även om vi inte talat om :P Tar gärna emot inredningstips! :)

Vi ska göra i ordning ett barnrum nu i sommar efter rutinultraljudet.
    Har börjat titta lite efter textilier när det gäller gardiner men tycker utbudet är dåligt, har visserligen bara kollat nätet än så länge på Jotex och Ellos och så, vet du nåt bra ställe med fina barntextilier?
    I övrigt vet jag inte direkt hur vi ska ha det men förmodligen hyffsat neutralt med lite söta barntavlor och liknande på väggarna.
    Jobbar med böcker och kan köpa barnböcker för 10 kr/st här på jobbet vilket blir perfekt till en liten bokhylla därinne.

Vi tänkte ha en liten 2 sits bekväm bäddsoffa därinne som myshörna att sitta och amma i och läsa sagor sen tänkte vi att det kan vara smidigt kanske under min mammaledighet eftersom mannen ska upp 4.30 på morgnarna och behöver sova.

Ska bli så roligt att börja fixa därinne... men vad pengar det kommer gå åt i början!
    Barnvagn, babyskydd, spjälsäng, kläder, blöjor, babygym, babysitter mm mm....
  • ser91

Ja, känner likadant. Vi har en bäddfåtölj sen tidigare som får stå i myshörnan. Ska nog byta överdrag på den bara. Vet inte bra barntextilier.. kanske ikea har något fint? Har inte tittat där på länge. Vi kör också neutralt. Funderar på att köpa en gungstol att sitta och amma/natta i att ha precis bredvid spjälsängen. Vi har haft tur och fått en hel del saker som min sambos syskonbarn haft. Har fått babybarnstol till bilen, maaassor av kläder, vagga/korg, amningskudde, spjälsängsmadrass, filtar och lakan. Bra med litet "startkit". Kommer åka till ullared 16-17 juni och handla kläder, bärsele och mycket annat :) Vagn hade min sambos syster redan sålt men vi funderar på att kolla på blocket eller tradera. Finns ju supermycket i bra skick där :)

• Danisen

Någon mer som får ont i magen och ryggen/fogarna i bäckenet om man t.ex hållt igång en hel dag utan att vila mellanvarven? Har varit iväg hela dagen kl.9-19 på 3-årstest (hästar) och nu har jag ont där jag skrev här ovan. Kroppen bara skriker VILA och orkar knappt resa mig och gå på toa eller liknande. Kan inte låta bli att bli orolig hoppas det är kroppen som säger ifrån att jag ska ta det lugnt. Överansträngde mig igår med alldeles för tunga grejor kanske det som sitter i med så kroppen inte orkar så mycket idag kanske. Någon som vet??

• BlankaBlanka

Danisen: Jag har också ont fram långt ner och bak i ryggen ibland. Frågade barnmorskan och hon sa att det är för att det växer och för att efter en dag bli tyngden som flyttar sig nedåt. Bara att lägga dig ner och vila, inget farligt alls.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-05-10 22:50:28 följande:
    Danisen: Jag har också ont fram långt ner och bak i ryggen ibland. Frågade barnmorskan och hon sa att det är för att det växer och för att efter en dag bli tyngden som flyttar sig nedåt. Bara att lägga dig ner och vila, inget farligt alls.

Tack snälla du för stödet . En kompis sa att man lätt kan få sammandragningar om man överansträngt/hållt igång mycket, man orkar inte lika mycket som i vanliga fall, och det är normalt sa hon. Hon rådde mig att gå och lägga mig . Jag har hittat ett "liniment" man får lov att använda när man är gravid, Ice power heter den finns på apoteket m.m. Himla skönt att kleta på bäckenet eller ja såklart där man behöver Googla ice power så kan du läsa om det. Tänkte om någon var ute efter ett . Jag älskar tigerbalsam men det ska man inte använda sig av när man är gravid men ice power går fint
  • BlankaBlanka

Danisen: Det ska jag göra. Tack för tipset! Jag har också märkt att jag börjat få ont runt svanskotan när jag sitter långa stunder. Det kanske kan vara bra mot sånt också.
    Magen blir bara större och större vilket känns skönt för det gör mig lugnare och lugnare. Ska bli skönt när man stolt får visa upp sin mage och slippa dölja den hela tiden :). Nu är det bara en vecka och 3 dagar kvar till RUL:).

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014