• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • BlankaBlanka

Åh snobben00 oroa dig inte! Jag frågade just för att jag vet att de kan ha svårt att hitta hjärtljudet och därför vill barnmorskorna inte göra det för att mamman blir så orolig då.
    Oki det avgör det, jag ska inte be dem att kolla i morgon. Får ge mig till tåls 2 veckor till.
    Blivit så sjukt trött igen. Jag som ska hålla o ett gruppsamarbete i morgon på fm, gå till barnmorskan på lunchen och ha stor presentation på em. Hur ska jag orka??? Det blir att gå hem och lägga sig efter jobbet i morgon.

• ser91

Snobben00: Oroa dig inte :) Var jättesvårt för oss att hitta hjärtljuden när vi provade första gångerna. Det är vanligt att man måste lyssna långt ned, ända ned till könshårfästet. I början lyckades vi till slut höra det, men det var vääääldigt svagt. Vi höll nog på i typ en timme. Har hört att bm kan trycka för att hitta det, men det vågar jag inte göra själv iaf, tror det är bäst att de som är utbildade gör det i så fall. När vi lyssnade senast, nu i helgen, så flyttade ljudet på dig hela tiden i sidled och nu är det lite längre upp än tidigare. Så antar att krabaten hade lite kul där inne :) På mig syns knappt nåt än heller :( vill ha mer mage, är ändå i 17 ju ! ;P hade förväntat mig att magen skulle bli gravidrund typ v 12-13 så man slapp förklara att man är gravid. Typ varför man inte kan göra vissa saker, vore enklare om folk bara såg varför så man slapp frågor.

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-06 21:43:08 följande:
    Åh snobben00 oroa dig inte! Jag frågade just för att jag vet att de kan ha svårt att hitta hjärtljudet och därför vill barnmorskorna inte göra det för att mamman blir så orolig då.
    Oki det avgör det, jag ska inte be dem att kolla i morgon. Får ge mig till tåls 2 veckor till.
    Blivit så sjukt trött igen. Jag som ska hålla o ett gruppsamarbete i morgon på fm, gå till barnmorskan på lunchen och ha stor presentation på em. Hur ska jag orka??? Det blir att gå hem och lägga sig efter jobbet i morgon.

Hoppas det har gått bra för dig idag Glad Jag är inte lika trött som i början men däremot somnar jag fortfarande ofta i soffan på kvällarna.
  • Danisen

Provade ni igen snobben00?

Idag har jag känt av bebisen flera gånger hehe. Började när jag drack kallt vatten sen började det fladdra där inne efter varje klunk hehe. Har hänt flera ggr idag coolt.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-05-08 14:04:29 följande:

Idag har jag känt av bebisen flera gånger hehe. Började när jag drack kallt vatten sen började det fladdra där inne efter varje klunk hehe. Har hänt flera ggr idag smile1.gif coolt.
    Ja vi provade igen, men hörde inget förutom möjligen lite bubbel och svallvågor typ, känner fortfarande inget heller men kan ha lite svag molvärk/stramnigar ibland under korta perioder på dagarna, antar att det är växtvärk.
    Längtar till rutinulraljudet 3 juni så vi får se den igen. När har du rutinultraljud?
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-05-08 17:18:56 följande:
    Ja vi provade igen, men hörde inget förutom möjligen lite bubbel och svallvågor typ, känner fortfarande inget heller men kan ha lite svag molvärk/stramnigar ibland under korta perioder på dagarna, antar att det är växtvärk.

Längtar till rutinulraljudet 3 juni så vi får se den igen. När har du rutinultraljud?

28 maj har vi rul. Längtar som tusan
  • BlankaBlanka

Har börjat känna mig väldig orolig. Kan vara för att vecka 18 närmar sig när jag hade MA. Går som på helspänn hela tiden. Ska ringa i morgon och se om vi kan få UL tidigare. Orkar inte vänta och oroa mig :(.

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-08 18:41:50 följande:
    Har börjat känna mig väldig orolig. Kan vara för att vecka 18 närmar sig när jag hade MA. Går som på helspänn hela tiden. Ska ringa i morgon och se om vi kan få UL tidigare. Orkar inte vänta och oroa mig :(.
    Förstår din oro.
    Vet man när fostret dog vid ditt MA som upptäcktes i v.18? Ofta dör dom ju väldigt tidigt så jag tror inte du behöver oroa dig eftersom det gått så lång tid nu.
    Men jag känner också oro till och från, skulle vara skönt med UL varje vecka bara för att se att allt står rätt till Flört
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-08 14:04:29 följande:

Idag har jag känt av bebisen flera gånger hehe. Började när jag drack kallt vatten sen började det fladdra där inne efter varje klunk hehe. Har hänt flera ggr idag smile1.gif coolt.
    Kul att du känner av den så tidigt Glad och vilken tur ni hade med hjärtljuden. Kanske provar ikväll igen...

Kanske bättre att stå upp så den inte faller så långt bak som den gör när man ligger.
    Det är ju tydligen svårt så här tidigt pga av att den har så mycket utrymme och vatten just nu, längre fram när det blir trängre för den ska det vara enklare att hitta och höra.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014