ser91 skrev 2014-04-16 10:28:29 följande:
Hej! Hoppas jag får hoppa in här! :) Grattis till alla plus! :) Är 23 år gammal. Slutade med p-piller februari 2010. Påbörjade utredning hösten 2011. Efter kontroller samt pergotime fick vi veta att vi var oförklarligt barnlösa. Sambons simmare var nästan dubbelt så många som "normalt" och rörde sig bra. Jag hade regelbunden äl och mens, inga stopp i äggledarna eller cystor. Hösten 2012 påbörjades första ivf-försöket. Fick ut 6 ägg - inget befruktades som det skulle därav inge ET. Andra ivf-försöket påbörjades våren 2013. Fick ut 9 ägg, endast ett var moget - det befruktades men stannade i celldelningen. Återigen inge ET. Tredje ivf-försöket påbörjades i dec 2013, äp gjordes 28/1. Fick ut 18 ägg, 16 av dessa var mogna och 14 befruktades. 11 av dem delade sig som de skulle. ET gjordes 31/1 med ett embryo och 10 embryon till frysen! :) Har vid alla försök kört långa protokollet med puregon + spray. Började första försöket med 150 enheter puregon som höjdes till 225. Andra försöket 225 enheter rakt igenom. Tredje försöket började med 225 enheter och sänktes till 150 och sen 100. Väldigt intressant hur olika kroppen kan reagera :) enda skillnaden vi gjort själva var att vi började äta multiman/multikvinna + antioxidanter innan tredje försöket. Är alltså gravid efter tredje försöket som är det enda som lett till ET. Hade testdag 18/2 och gjorde vul 12/3 som visade ett tickande hjärta. Är idag i vecka 13+1, BF 20/10 :)
Välkommen hit och grattis!
Jag och min man hade det också kämpigt, inga fel är hittade på oss och vi har fått ut bra med ägg alla gånger men problemet har varit att det inte velat fästa.
Så totalt 9 embryoåterföringar har det blivit, färska som frysta. Blev gravid på 5:e men fick missfall i v.7 och nu på 9:e återföringen lyckades det äntligen igen. 2 år från första ivf-starten!!!
Är i v.12+0 idag och har bf 28 oktober. Imorgon eftermiddag ska vi iväg och göra kub-test och förhoppningsvis få se en frisk lite parvel