• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • BlankaBlanka

Har nu varit på UL och allt såg bra ut! Hjärtat slog och den var 6,1 cm. Vi fick även lägsta risken på KUB!!! Åh äntligen kan jag pusta ut lite :). Idag är jag i vecka 12+0 :).

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-08 13:50:58 följande:
    Har nu varit på UL och allt såg bra ut! Hjärtat slog och den var 6,1 cm. Vi fick även lägsta risken på KUB!!! Åh äntligen kan jag pusta ut lite :). Idag är jag i vecka 12+0 :).

Åh, grattis vad skönt att höra! Hur ser lägsta risken ut? 1på10 000 eller hur graderas det? Jag ska skrivas in imorgon eftermiddag och bör få info om när vi kan göra Kub. V.11+0 imorn. Vaknade inatt av ett kraftigt migrän anfall som håller i sig än så jag är hemma från jobbet. Kräktes till och med, brukar aldrig göra det vid migrän annars och det känns som att anfallen blivit intensivare. Och läkaren som trodde att det skulle lugna ner sig... Vilken lättnad du måste känna nu! Gjorde du kub förra gången också? Fick du någon förklaring till ditt MA förut förresten? Usch vad hemskt! Ingen borde få vara med om det,
  • BlankaBlanka

Snobben00: Åh tack :). Vårat KUB var 1:20000 och tydligen det lägsta.
    När vi fick MA så avslutades graviditeten innan v12 och därför fick vi ingen utredning. Det är ju så vanligt med missfall innan vecka 12 så jag antar att de inte gör det. Jag gjorde inget KUB förra gången så vi hade inte gjort ett ända UL, aldrig sett att allt var bra.

Stackare med migränen. Hoppas det blir bättre snart. Nog bra att bara vara hemma och vila. Var ska du gå på för MVC?
    Jag går på BB Stockholm.

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-08 14:46:21 följande:
    Snobben00: Åh tack :). Vårat KUB var 1:20000 och tydligen det lägsta. När vi fick MA så avslutades graviditeten innan v12 och därför fick vi ingen utredning. Det är ju så vanligt med missfall innan vecka 12 så jag antar att de inte gör det. Jag gjorde inget KUB förra gången så vi hade inte gjort ett ända UL, aldrig sett att allt var bra. Stackare med migränen. Hoppas det blir bättre snart. Nog bra att bara vara hemma och vila. Var ska du gå på för MVC? Jag går på BB Stockholm.

Jag kommer skrivas in på barnmorskemottagningen i Märsta där jag bor men kommer få åka till Odenplan, Ks eller Danderyd för ultraljuden. En stor anledning till att vi väljer att göra kub-test är för att få se att den lever.Har sån skräck över att det ska avstanna. Och att vänta ända till rul i v.18 känns som en evighet. Försvann dina gravidkänningar efter v.12 eller fortsatte dom ändå?
  • BlankaBlanka

Snobben00: Aha, vi var hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen.
    Jag kände mig ungefär lika gravid då som nu. Man kan ju tolka allt lite som man vill. Mådde mycket mycket mera illa denna graviditet, ca från vecka 6- vecka 12. Nu har det som tur är avtagit.

• Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-04-08 13:50:58 följande:

Ååh Grattis så skönt det måste kännas. Jag längtar till på måndag när jag ska göra glukosbelastning och lyssna på hjärtat längtar ju inte för att göra testet bara lyssna på hjärtat. Men tanken slog mig i natt med mardröm, tänk om det inte finns något mer hjärta som slår?!
  • BlankaBlanka

Danisen: Ju närmare man kommer att man ska få veta, desto nojigare blir man tyvärr.

Det kommer säkert gå jättebra på måndag, allt har ju gått bra hittills :). Jag tror att vi har turen med oss i denna tråden.

• snobben00

Var på inskrivning idag hos en jättegullig barnmorska men tyvärr skulle hon sluta Rynkar på näsan

Mitt blodtryck var jättelågt och blodvärdena var också rätt låga redan. Hon tyckte jag kunde börja med extra järn när som helst.
    Hon ville att jag skulle träffa deras läkare pga min kroniska migrän och tidigare gallstensproblem och barnmorskan tyckte att jag redan borde bli sjukskriven 25% men är själv inte jättepigg på det... så vi får se.
    Första lediga tid hos läkaren var 5 maj och det är ett tag kvar...

Har ni berättat på jobbet än? Jag skulle vilja vänta till efter KUB men är nog tvungen att berätta vilken dag som helst pga migränfrånvaro och kommande läkartider och provtagningar mm.
    Hade önskat det gick att skjuta lite på det än...

• Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-09 21:13:22 följande:
    Var på inskrivning idag hos en jättegullig barnmorska men tyvärr skulle hon sluta

Mitt blodtryck var jättelågt och blodvärdena var också rätt låga redan. Hon tyckte jag kunde börja med extra järn när som helst.

Hon ville att jag skulle träffa deras läkare pga min kroniska migrän och tidigare gallstensproblem och barnmorskan tyckte att jag redan borde bli sjukskriven 25% men är själv inte jättepigg på det... så vi får se.

Första lediga tid hos läkaren var 5 maj och det är ett tag kvar...

Har ni berättat på jobbet än? Jag skulle vilja vänta till efter KUB men är nog tvungen att berätta vilken dag som helst pga migränfrånvaro och kommande läkartider och provtagningar mm.

Hade önskat det gick att skjuta lite på det än...

Typiskt att hon ska sluta. Hoppas att du får en till som är urgullig

Tråkigt med dina värden hoppas att de blir bättre av järn då. Mina var jätte bra hade ett blodvärde på 134 eller hm... va det 143, minns inte riktigt, men kanon bra var det, det trodde jag aldrig. Dock har jag inte fått svar på alla de rören som skickades iväg. Där dem kollar hiv, om rödahund vaccinet fortfarande verkar, järnbrist m.m. ska dit på måndag så får väl svaren då. Längtar inte tills jag ska dricka den äckliga sockersörjan. Vet inte ens hur jag ska få i mig den överhuvudtaget

Jag är sjukskriven 100% så jag har inte pratat med chefen på ett tag så nej de vet inget. Tyvärr kommer jag nog förbli sjukskriven till förlossningen. Ingen som vill ha en gravid kvinna med foglossning, tennisarm och fibromyalgi just nu ändå känns det som.

Skönt att du ska få träffa en läkare snart. Hoppas att dem kan hjälpa dig. Det finns ju en hel del knep vid migrän. Sen beror det väl på vilken anledning till att just du får din t.ex antar jag? Min är nästintill helt borta med hjälp från kiropraktorn, även ischias är borta . Hoppas att du kan få hjälp så du slipper migränen
  • BlankaBlanka

Snobben00:

Härligt med en snäll barnmorska men såklart tråkigt att hon ska sluta. Jobbigt att bli sjukskriven men samtidigt ska man ju göra det bästa för sig själv och barnet. Allt annat känns ju sekundärt.
    Jag ska berätta för chefen i morgon. Bara för att hon vet att jag gjort ivf och att vi pratat om att jag ska gå ner i tid till hösten för att minska stressen. Det känns ju inte så aktuellt nu. Men hon får hålla det hemligt och jag ska berätta för alla efter nästa UL som är 21 Maj... Långt till dess.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014