snobben00 skrev 2014-04-09 21:13:22 följande:
Var på inskrivning idag hos en jättegullig barnmorska men tyvärr skulle hon sluta
Mitt blodtryck var jättelågt och blodvärdena var också rätt låga redan. Hon tyckte jag kunde börja med extra järn när som helst.
Hon ville att jag skulle träffa deras läkare pga min kroniska migrän och tidigare gallstensproblem och barnmorskan tyckte att jag redan borde bli sjukskriven 25% men är själv inte jättepigg på det... så vi får se.
Första lediga tid hos läkaren var 5 maj och det är ett tag kvar...
Har ni berättat på jobbet än? Jag skulle vilja vänta till efter KUB men är nog tvungen att berätta vilken dag som helst pga migränfrånvaro och kommande läkartider och provtagningar mm.
Hade önskat det gick att skjuta lite på det än...
Typiskt att hon ska sluta. Hoppas att du får en till som är urgullig
Tråkigt med dina värden hoppas att de blir bättre av järn då. Mina var jätte bra hade ett blodvärde på 134 eller hm... va det 143, minns inte riktigt, men kanon bra var det, det trodde jag aldrig. Dock har jag inte fått svar på alla de rören som skickades iväg. Där dem kollar hiv, om rödahund vaccinet fortfarande verkar, järnbrist m.m. ska dit på måndag så får väl svaren då. Längtar inte tills jag ska dricka den äckliga sockersörjan. Vet inte ens hur jag ska få i mig den överhuvudtaget
Jag är sjukskriven 100% så jag har inte pratat med chefen på ett tag så nej de vet inget. Tyvärr kommer jag nog förbli sjukskriven till förlossningen. Ingen som vill ha en gravid kvinna med foglossning, tennisarm och fibromyalgi just nu ändå känns det som.
Skönt att du ska få träffa en läkare snart. Hoppas att dem kan hjälpa dig. Det finns ju en hel del knep vid migrän. Sen beror det väl på vilken anledning till att just du får din t.ex antar jag? Min är nästintill helt borta med hjälp från kiropraktorn, även ischias är borta

. Hoppas att du kan få hjälp så du slipper migränen