BlankaBlanka skrev 2014-04-06 09:43:15 följande:
Snobben00 och Danisen:
Nej jag har inte hört något om glykosbelastning. De kollade mitt socker på inskrivningen vilket var bra. Hade du högt sockervärde kanske?
Jag kommer göra KUB och då samtidigt kolla att allt är bra.
Väldigt nojig. Allt känns för bra för att vara sant. Nojar ständigt efter att jag inte har alla symtom. Jätterädd att de på tisdag ska upptäcka att graviditeten har avstannat. Vet inte om jag orkar ett negativit besked igen.
Min kille berättade igår att hans bästa vän också ska bli pappa ca samtidigt som vi är beräknade och att han var så glad att de då kunde vara pappalediga samtidigt. Fick mig att bli jätte stressad... Konstigt va?
Nej, inget högt värde. Här vi bor kollar dem med glukosbelastning på alla som är gravida. Konstigt att det inte är samma överallt. Dem kollar via blod, urin och via glukosbelastning. Man fastar ca 8h sen ska man ta ett test sen ska man dricka någon rälig sörja å göra ett nytt test för att se hur kroppen reagerar på socker. Tar ca 3h att göra testet, ser inte framemot det alls. Men som bonus för att jag ska göra 2st så ska jag få lyssna på hjärtat nu den 14 april när jag ska göra första glukosbelastningen. Nackdelen är att vara i dessa veckor vi är i nu är ju att det syns knappt och brukat knappt kännas, så det är jätte vanligt att man är himla orolig i dessa vevkor. Så sa min bm till mig. Dock så känner jag mig gravid då jag har foglossning och växtvärk i magen. Lite öm i brösten, växt har dem med
. Det syns faktiskt på min mage också. Men jag känner ju ingenting från bebisen ännu. Är lite tidigt för det. Nej, du måste ju vara positiv. Då mår du och bebisen mycket bättre
. Ska alla göra kub eller? Det har inte nämnts här för oss. Jag är säkert för "ung"?! Hur gamla är ni?
Här är det en riktigt babyboom bland mina vänner, 1 kom 1:e jan, 2 kom 2:e feb, 3 kommer i maj, 4 kommer i juli m.fl där är fler hehe. Å sen vi i oktober
Kram på dig och va nu glad och positiv. Och NJUT