• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Efter 2 år av IVF och 9 embryoåterföringar varav ett missfall i v.7 är jag nu gravid efter mitt senaste ET i februari.
    Är nu i v.7+1 och väntar på VUL på måndag 17 mars för att se att det är som det ska.
    Fler som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014
  • kristin10

På onsdag ska vi äntligen på VUL. Ser fram emot det. Magen växer massor så nu kan jag inte ha byxor längre, har en kjol som är det enda som passar. Måste försöka sy om nåt par byxor till gravidbyxor.

• snobben00
    kristin10 skrev 2014-03-29 09:34:34 följande:
    På onsdag ska vi äntligen på VUL. Ser fram emot det. Magen växer massor så nu kan jag inte ha byxor längre, har en kjol som är det enda som passar. Måste försöka sy om nåt par byxor till gravidbyxor.
    Vilken vecka kommer du vara i då? Jag ska också på VUL igen på onsdagmorgon kl.9.15, blev erbjuden att komma tillbaka igen och kolla om jag ville. Jag kommer vara i v.10+0 då. Första gången var jag i v.7+5
    Har också börjat märka att byxorna stramar nu... googla på tummy tie. Tror jag ska beställa såna då kan man ha sina vanliga jeans lite längre.
  • kristin10

Kommer att vara i v 7+2 på onsdag när vi ska på VUL.

Jag använder inte jeans tyvärr, annars skulle det vara perfekt med tummytie. Får se om jag hittar gamla byxor i skåpet eller om jag köper på loppis och syr om dem.

• BlankaBlanka

Snobben00: Spännande med ett till UL. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Jag har varit helt utslagen. Mått väldigt illa och varit så trött så trött. Det börjar avta men då kommer tvivlen i stället... Är allt som det ska, varför avtar det.
    Ska idag gå och ta tester för KUB nästa tisdag. Går idag in i vecka 12 (11+0).
    Jag går även på akupunktur för att stärka kroppen och motverka missfall. Håller tummarna för alla här inne!
    När har ni BF? Jag har fått 21 oktober.

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-04-01 09:22:15 följande:
    Snobben00: Spännande med ett till UL. Håller tummarna att allt ser bra ut.

Jag har varit helt utslagen. Mått väldigt illa och varit så trött så trött. Det börjar avta men då kommer tvivlen i stället... Är allt som det ska, varför avtar det.
    Ska idag gå och ta tester för KUB nästa tisdag. Går idag in i vecka 12 (11+0).
    Jag går även på akupunktur för att stärka kroppen och motverka missfall. Håller tummarna för alla här inne!
    När har ni BF? Jag har fått 21 oktober.
    Ja, imorgon är det dags igen. Vi har också bestämt oss för att göra KUB-test, det skadar ju inte och så får man ju återigen se det lilla pyret Hjärta 
    Hur gammal är du? Jag är 34 men vill ändå kolla. I en del län är det ju bara om man är över 35.

Tvivlar också en hel del därav ytterligare ett VUL imorn. Inga ömma bröst alls längre, faktum är dom känns och ser ut som innan... Rynkar på näsan kanske normalt det med?!
    Håller med dig om tröttheten!!!!! Sover ju varenda kväll i soffan när det är nåt program jag vill se och i fredagskväll var mannen borta, då sov jag mellan 18.30-22.30 och därefter hela natten utan problem Glad
    Jag hoppas det avtar snart för man är inte så trevlig Flört
    Kan ibland känna som ilningar/sticknigar/molvärk under korta stunder till och från under dagarna men vissa dar ingenting alls.
    Går in i v.11 imorn (10+0) så jag ligger precis en vecka efter dig, har fått BF 28 oktober.

Är du inskriven än? Jag ska på inskrivning 9 april men har varit på gemensam gruppinfo för en vecka sen.
  • BlankaBlanka

Snobben00:
    Jag är 37 år och vill därför göra KUB samtidigt som jag då även passar på att se att allt är ok. Vill göra alla kontroller jag får, känns bättre och säkrare för mig då :).

Jag har skrivit in mig och ska på första besöket på lördag. Har även varit på en annan MVC men vi gillade inte barnmorskan så vi bytte. Känns viktigt att hon är varm och trygg. Hon vi var hos var sträng och lite virrig. Ingen bra kombo.

Spännande att du är precis en vecka efter mig! Det kommer gå bra på UL, jag håller tummarna :).

• Solanna

Den långa väntan är över och vi har äntligen fått sett vårt pyre :)
    Idag är vi i 7+4 och pyret 12,3mm.
    Det känns heeeelt otroligt overkligt att efter ett år och fyra fulla ivfer äntligen va gravid. Som läkaren sa -nu är det 90% chans att de lyckas och slår hjärtat nästa vecka så är ni uppe på 95% :)

• snobben00
    Solanna skrev 2014-04-01 16:59:30 följande:
    Den långa väntan är över och vi har äntligen fått sett vårt pyre :)
    Idag är vi i 7+4 och pyret 12,3mm.
    Det känns heeeelt otroligt overkligt att efter ett år och fyra fulla ivfer äntligen va gravid. Som läkaren sa -nu är det 90% chans att de lyckas och slår hjärtat nästa vecka så är ni uppe på 95% :)
    Grattis! Glad Vad roligt!
    När vi gjorde VUL var jag i v. 7+5 men pyret var redan 16mm lång så läkaren sa att det såg ut som om jag var i v.8+1
    Imorn ska vi på nytt VUL (v.10+0) och jag hoppas allt ser fint ut och att den inte är fortsatt JÄTTESTOR Förvånad
    Ska du tillbaka igen nästa vecka? Fick ni se hjärtat slå idag också? Känns helt otroligt när man ser det lilla hjärtat picka på för fullt.
  • Danisen
    snobben00 skrev 2014-04-01 18:37:59 följande:
    Grattis!  Vad roligt!

När vi gjorde VUL var jag i v. 7+5 men pyret var redan 16mm lång så läkaren sa att det såg ut som om jag var i v.8+1

Imorn ska vi på nytt VUL (v.10+0) och jag hoppas allt ser fint ut och att den inte är fortsatt JÄTTESTOR

Ska du tillbaka igen nästa vecka? Fick ni se hjärtat slå idag också? Känns helt otroligt när man ser det lilla hjärtat picka på för fullt.

Är det ett vul ni själva betalar för?
  • kristin10

Har en liten sak att berätta om en kollega.

Jag gifte mig för 2 1/2 år sedan och har sen dess försökt bli gravid, vilket en kollega vet om. Jobbet också om hela IVF-resan. Hon och en annan kollega, som båda har barn, hade diskuterat barn förra veckan en dag när jag var ledig.

Hon som inte vet nåt hade då frågat av hon som vet: "tycker inte 'Kristin' om barn, vill hon inte ha barn?". Min kollega hade väl sagt nåt om att hon tror vi har svårt att få barn. Men är det verkligen vad folk tror om såna utan barn?

Min första tanke om alla utan barn är "kan de inte få barn?" Sen finns de några få i min vänkrets som sagt att de inte vill ha barn och då behöver man ju inte fundera över dem mera.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014